Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 88141 / today visits: 88141 |
Jo - tak se to jmenuje aerotoxický syndrom - a šlo to včera od 22:00 na prima zoomu. Si to du pustit....
Já taky ne, musím zjistit co to bylo za dokument, ale ještě vykládal že to že smrdí klimatizace není filtrem ale nějakými výpary od motoru. Jestli se nepletu tak u jednoho typu letadla za druhé světové (Hawker Typhoon ?) byly několikrát osádky otráveny plyny od motoru (ale ne kvůli klimatizaci) a nějaký problém s otravou pilota měl i F-22 Raptor. Já jsem z toho co mi líčil pochopil že výpary z motoru otráví postupně lidi na palubě, proto je vám špatně a v letadle (i autě) to smrdí. Podle mě spíš smrdí filtr (uhlík ?) než že by tam šly nějaké plyny. Ale nejsem technik.
Souhlas s Filipem, jen bych doplnil, že je tam pravděpodobně vřazený ještě výměník a to právě proto, aby se do kabiny nedostal vzduch přímo z motoru. On se do kompresoru může dostat olej a to by pak byl vzduch opravdu "otrávenej". Teplota tohoto vzduchu bývá přes 200°C.
Nejsem technik od dopravních ale vojenských letadel, ale v zásadě je to stejné.
Vzduch do klimatizace se odebírá z části kompresoru proudového motoru nebo v nouzi(nebo na zemi) z APU(pomocná energetická jednotka). Vzduch jde přes vzduchový filtry, omezovače průtočného množství, turbochladící jednotku a v tý se tlak a teplota vzduchu upravuje. Filtry a těsnění mají určitou životnost a je to velice pečlivě hlídané před a po každém letu a nejvíce při předepsaných prohlídkách, kdy se všechno rozebere.
Dokument jsem neviděl, ale pravděpodobně se jednalo o nějakou vadu jedné z částí klimatizace. Syndrom letecké dopravy s tím nesouvisí. Ten se týká zdravotních rizik spojených s častým cestováním nebo cestováním na dlouhých trasách a celkového zdravotního stavu cestujícího(po operaci, srdeční vady, alergie atd)
Prosím vás je to pravda že klimatizace v letadle je poháněná leteckým motorem a od toho motoru jdou výpary do motoru, s tím jak se opotřebovává těsnění toho motoru ? Tzn. že vzduch v kabině je od motoru a je otrávenej ? Mě tohle hustí do hlavy bratránek, že prý se tomu říká syndrom letecký dopravy, on to viděl v nějakém dokumentu na zoomu. Mě to příjde jako nesmysl, dosud jsem žil v tom že klimatizace apod má samostatný okruh a s motory to nemá nic společného, natož aby z nich šel vzduch do kabiny. Tak jak je to ? Díky !
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|