Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 317 / today visits: 317 |
Chápu tvoji větu tak, že čelní prstenec a zbytek krytu jsou jeden kus plechu.
To platí nahoře, ale ne dole, IMHO.
Kromě toho si nedokážu představit výrobu toho krytu z jednoho kusu plechu, opět IMHO. Svědčí to o mojí nedostatečné představivosti.
Pro zajímavost přikládám dvě fotečky, na jejichž základě lze konstatovat, že kryt motoru nebyl v místě spoje čelního prstence se zbylou částí krytu dělený. Na fotce se skupinou pilotů je vidět, že pod horním okrajem motorového krytu v místě pod zbraněmi je lapač vzduchu, který ve stavebnici chybí a vypadá to, že kryt je jiné barvy než trup.
Popojedem:
Jirka:
1. je to blbě. I ta perspektiva éra na kresbě se mi dvakrát nepozdává, ale nejsem kreslič a tak si moc kritizovat nedovolím.
2. já neodpovím, zmíněné kity nemám. Ještě byl 1/72 kit od Special Hobby.
Zbyněk: viz fotky:
1. Na krabici je obrázek Hawka s křídelními kulomety. Je to blbě?
2. Hawka dělal přinejmenším AML a Azur (taky Revell a Směr). Tenhle kit stojí 300, tak by mě hlavně zajímalo, zda je lepší a v čem.
Mě doma straší ve skříni francouzké resp ČS H-75 A-1/2/3
1 add návod
v tvém by měl být uveden rozdíl mezi P-36A,B,C ale je tam v návodu rozdíl mezi A1/2/3 mimo rozdílu ve výzbroji u verze A3 by měly být odvětrávací otvory typu žraločí žábry na krytu trupových kulometů před kabinou
na zadní straně kamo mé verze jsou uvedena u všech tří kamufláží H-75C1 .. což je formálně OK jen se člověk musí v literatuře dopátrat jaké které letadlo podle No bylo vlastně které verze dle A-1/2/3
2. add výlisky křídel na fotce je vidět jak bylo doasaženo "ostré hrany"odtokovky cca na 2 mm sražený profil myslím že je to patrné i na tvých foto...
Jak vypadá s tlošťkou "originální master Monogram" ?
Tento model se mi zadařilo pořídit v jednom pražském obchodě teprve předevčírem. O to víc je pro mě významnější, protože v regálu obchodu byl poslední a je v něm i marking pilota Rasmussena. Rasmusseny už mám ve vitríně dva – jednoho 1/32, druhého 1/144, čtvrtku mám rozdělanou a teď mám konečně i dvaasedminového. Letitý model P-36A od Monogramu sice mám také, ale čekal jsem, až vyjde výrobek od AZ, který je přeci jen detailnější.
Tento fit test pojmu trochu netradičně, protože se americkými stroji v Pearl Harboru zabývám již léta, a tak se zmíním i o zbarvení a markingu „černého 86“ a některých nepřesnostech na výliscích, které spadají na vrub univerzálnosti stavebnice kvůli dalším verzím, protože AZ model plánuje Hawka vydat až v osmi krabičkách pokud se nemýlím.
Nejprve něco k „technickým“ věcem a návodu: stavební kroky v návodu nehovoří o verzi P-36A, zmiňují rozdíly jen mezi H-75A-2/3 a H-75A-1. P-36A neměly křídelní kulomety, takže je potřeba nechat zmizet otvory pro hlavně zbraní, otvory pro vypadávání nábojnic a paneláž kolem. U Rasmussenova stroje nemá mít čelní štítek rámování a v jeho horní části byla zevnitř vodorovná výztuha, ze které vedly po každé straně svisle dolů kolejničky pro upevnění pancéřového skla, v jehož středu bylo zevnitř namontováno malé okénko. Některé P-36A neměly kryty výfuků, otázkou zůstává, jak to měl „černý 86“. Náboj vrtule je ve stavebnici ve dvojím provedení bez bližšího upřesnění pro jakou verzi se který hodí - pro Rasmussena bych zvolil díl č. 12.
Nyní ke zbarvení a markingu: zbarvení vnitřku nebylo v Interior Green jak se píše v návodu, měla by být použita základovka proti korozi Zinc Chromate Primer, případně její světlejší ekvivalent bez příměsi černé barvy na vnitřní plochy konstrukce trupu a křídla a kokpit, i když ten mohl být opatřen i nástřikem v barvě hliníku. Zadní strany listů vrtule nebyly černé, ale kaštanově hnědé. Na trupu před kabinou chybí pás proti oslnění, který „černý 86“ prokazatelně měl. Záměrně píši prokazatelně, neboť disponuji fotografií zachycující tento stroj po návratu z boje, na které je pás vidět. Pás by měl být v barvě Bronze Green. Kladně hodnotím kresbu na dně krabičky, kde je část trupu pod okénky za posuvným krytem kabiny ponechána v barvě kovu a taktéž označení 15P48 na křídle aplikované i zespodu. Podle instrukcí v obtiscích Starfighter Decals „Pearl Harbor Defenders“ 72-135 má být 15P48 na spodním křídle v malém provedení a umístěno nad nápisem ARMY mezi písmeny R a M, což nerozporuji, protože existují fotky i takto aplikovaného značení. Nejmarkantnější rozdíly při porovnání obtisků AZ Model s aršíkem Starfighters Decals jsou tyto: výsostné znaky průměrem menší, číslo 86 širší, písmeno M jiného tvaru a 15P48 na křídlo o poznání větší. Za povšimnutí z tohoto aršíku stojí i stroj pilota Browna v olivovo/šedé camo, který má být verzí P-36C, čili s výzbrojí dvou kulometů v křídle.
Výňatek z aršíku Starfighter Decals:
Jako podnět k zamyšlení je informace získaná od jistého amerického historika, který uvádí, že Rasmussenův stroj měl motorový kryt až k žaluziím chlazení motoru červený.
Vespod fotky je trup ze stavebnice Monogram:
Vespod fotky je díl křídla ze stavebnice Monogram:
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|