Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 29651 / today visits: 29651 |
Tak abych vám v tom udělal trochu bordel, v knize Policejní letadla (J. Fojtík, MF 2010) je psáno:
"Výrobce dodal všechny S-99 a S-199 v předpisovém zbarvení skládajícím se ze šedé barvy doplněné o červenou příď, NH křídel a vodorovnou ocasní plochu..."
"CS-99/ 199 BL sloužily v šedé barvě doplněné o červenou příď, náběžnou hranu křídel a VOP..."
A ještě k C-2:
"Letouny BL nezískaly předpisové šedočervené zbarvení, ale sloužily v "hliníkovém nátěru" shodně jako vojenské kusy. Příď trupu a VOP pokrývala temně červená barva. Náběžná hrana křídel byla vyvedena ve stejné barvě jako trup."
(toto tvrzení je však vyvráceno fotografií na str. 164, kde je na havarované C-2B B-0222 evidentně patrná červená NH křídel a pochybnosti mám i o tom "hliníku")
Ještě pro zajímavost o letectvu SNB:
Bezpečnostní letectvo mělo zaniknout koncem roku 1950.
ALE počátkem ledna 1951 v Praze Ruzyni vznikl speciální letecký útvar Sokol z iniciativy poručíka Miloslava Eliáše. V dubnu 1950 je oficiálně ustanovena Bezpečnostní letka pod velením nadporučíka M. Eliáše.
Nařízením vlády č.77/1953 byl zřízen Letecký oddíl Ministerstva vnitra dne 23.10.1953 a velitelem byl jmenován (hádejte kdo?) plukovník Eliáš!!! Takový postup dosáhlo jen pár es za války, nebo nemnozí důstojníci u Napoleona...
Jo a všechna letadla se nadále měla značit ve formátu OK-BY...
Toto platilo do roku 1979, kdy se létající esenbáci opět přejmenovali na: Leteckou správu Federálního ministerstva vnitra a SNB. Velitelem byl plukovník Gustav Hartman.
Značení létajících strojů B-1234...
Děkuji oběma, s tím už se dá pracovat. Lepím jednu What-if potforu (nebijte mne, prosím ) a chci ji udělat se sférickými trojúhelníky. Má to být těsně po WW2, tak jsem chtěl dodržet aspoň marking. Ještě jednou dík
Kraghu na tvoji otázku se odpovídá trochu obtížně. Něco jiného je realita, něco oficiální dokumenty. Přechod z písmenných imatrikulací na číselný kód byl nařízen výnosem ministerstva vnitra ze dne 27. března 1950. Přeimatrikulování mělo probíhat postupně od 1. dubna 1950. Nové mašiny (např. Ae-45) už asi šly z fabriky v tomto období s novou registrací, ale reálně mám zatím výskyt prvních číselných označení někdy v červnu 1950. Bezpečnostní letectvo pak bylo k 23. prosinci 1950 rozpuštěno a zbylé mašiny předány MNO, ale třeba ještě v lednu mám zaznamenané lety policejních Čápů v Mariánských Lázních. Některé stroje dolétaly s původní imatrikulací (třeba Ju-52), některé i přes to, že měly oficiálně přidělenu novou verzi označení (většina Fairchildů) a některé se opravdu změny označení dočkaly (Piper, Arada, Čápy, Mezky ...)
Ahoj kragh!
Přelomové datum bylo 27.3.1950. Do té doby měl mít sférický trojúhelník bílý lem a imatrikulace byla OK-B??. Po tomto datu měl výsostný znak dostat modrý lem a imatrikulace se změnila na B-1234...
Damire, všechny Avie CS 199 vyšly z fabriky ve stříbrném zbarvení. Proč by zrovna tu policejní měli nastříkat RLM.02...??? No, ale vlastně proč ne, vždyť si jí můžeš nastříkat tak, jak se ti líbí. Taková Midnight - Blue by jí taky slušela.
Měl bych dotaz na označení čs. policejního/četnického/bezpečnostního letectva. Mám na mysli kódy: v jakých obdobích se používalo "B-xxxx" a kdy "OK-XXX". Stačí odkaz. Děkuji.
Taky bych tipoval stříbrnou s červenými doplňky. Obrázek je z CD k obtiskům Bezpečnostního letectva, co byly k sehnání v policejním muzeu, ale foto tam taky nebylo.
M.Tebich: děkuji za kód. Pokud neexistuje žádná fotografie, existuje pouze předpoklad. Také si myslím, že 99,99% je stříbro, může mít červené části. Ale rád bych, že základní barva byla RLM02, jako například SNB M-1D Sokol.
Já se přikláním k verzi stříbrná - červená. Dokonce mám pokušení ten aršík vydat, abych doplnil už načatou esenbáckou sérii a taky trochu "pomohl historii". Jen nevím, jestli ty dekály nedá přímo do krabičky pan Kapelmajstr.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|