Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 61035 / today visits: 61035 |
Thude, myslel jsem, že jsi vzdělán stran historie, ale oni vám v tej vaší škole lili do hlavy jenom blbosti o tom, že komunisti žrali malý děti a ostatní lid si neměl čím uřít zadek...
Možná by jsi se měl zeptat někoho, kdo tu dobu pamatuje jako dospělý, ne jako dítě, v tvém případě asi prarodičů
Jak teď na MF mapují monografie pana Šorela, tak mě překvapila zmínka o 1/32 F-14 a F-18A - F-14 byla od firmy Tamiya (za 95Ł). Tak jsem se ze zvědavosti podíval na scale mates - a ta F-14 za 95Ł je tatáž F-14 co se prodává dodnes ! Takže Tamiya dělá svého dvaatřicetinového Tomcata téměř 40 let !
Ale není mi jasné, jak je možné, že se v ábíčku v té době psalo o modelech amerických letadel ? Já jsem myslel, že to bylo zakázané a nikdo nesměl stavět americké ani německé typy ? Ale podle toho co jsem viděl nedávno na výsledkových listinách, tak i za "socíku" se americké typy stavět směly ? Já myslel, že to bylo ideologicky více než nežádoucí, nebo platí - někdy bylo, někdy nebylo ? Trochu vycházím i z toho, že třeba Směr vyráběl lecos (koupené od zahr. firem) ale měl v obtiscích "kořistní mašiny" - takže Me 262 byla coby Avia, Macchina byla s kokardama post-mussolioniovské - spojenecké itálie, Corsair byl Novozélandský, Nieuport Bébe měl na sobě kresbu z Revoluce jak coby rudý stroj nalétává na "bílou" jízdu a rudý baron klesal k zemi v plamenech...
BTW: Ta F-14 nebo Hornet se tady daly (v domě hrůzy ?) někdy koupit, nebo se o tom psalo, jenom aby se demonstrovalo, kam jde vývoj plastikáčů ? On i dneska ten Tomcat stojí přes dva tisíce a nějak si nedovedu představit, kolik by stál za "bolševika".
Ale pravidlem to úplně nebylo, na ebay jsem viděl Zero 1:24 od Bandai a na krabici byl nápis, že motor není součástí kitu. Svrběly mě prsty ale nešel jsem nakonec do něj. Chybka, šlo za 36 dolcků a bylo ještě v celofánu, takže šlo asi o novější vydání.
Jo, díky.
Já nedávno spáchal Rufe z 1/32 Tomy A6M2, dnes Doyusha a motůrek tam byl komplet s kabeláží a držáky, což v dnešních Doyusha už není. Co si matně pamatuji tak malé motůrky tam bývaly rovnou. Tehdy prostě byla jiná doba a kity se dodávaly komplet....žádná snaha o aftermarket
Jo, na Raidena si vzpomínám, taky jsem ho měl ... možná mám dodnes.
Otázka* je, jestli tam ty motorky vůbec někdy byly nebo si je pt zákazník měl dokoupit.
*pro znalce japonštiny
Někteří japonští výrobci koncipovali své stavebnice jako motorizované s tím, že elektrický motorek bylo možné zabudovat do trupu. Výjimkou nebyla ani firma LS a její Nakajima A6M2-N Rufe vybavená motorkem Mabuchi. Výjimkou dnes není ani to, že motorek se obvykle ve stavebnicích koupených na aukčních portálech nenachází.
Japonští výrobci, kterých se v šedesátých letech 20. století opravdu urodilo, si za předlohy většinou volili druhoválečné japonské konstrukce, a tak v roce 1964 Nichimo vydalo svého Raidena. Výlisky byly opatřeny, tak jako u valné většiny ostatních výrobců, masivními pozitivními nýty. Některé firmy (tohoto Raidena nevyjímaje) se snažily model "rozpohybovat", a tak model mohl mít, jak je vyobrazeno na boku krabičky, točící se vrtuli, zatahovací podvozek, pohyblivá křidélka i směrové kormidlo a odsouvací překryt kabiny.
Pro svůj kit C6N1 Saiun zvolila firma Aosima (ne, nejde o překlep) docela akční boxart.
Na aukru je tč spousta kitů, které bych hodnotil jako dřevní (kupř Renwal) případně je neznám, ale vypadají dost starobyle.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|