Plastic Planet malý Válka Fit test Special Hobby malý
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
Plastic Planet velký   Special Hobby velký



denní zobrazení: 5154 / today visits: 5154

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
302) 05.02.2020-16:10  -  El Thud    Thud a historicko-politické informace. Ať se nezanáší jiná témata

No, spíš what if, to mne napadlo když Edik vydal Mustanga.

301) 05.02.2020-15:49  -  jirka dominec    Thud a historicko-politické informace. Ať se nezanáší jiná témata

Apríl !

300) 05.02.2020-14:24  -  El Thud    Thud a historicko-politické informace. Ať se nezanáší jiná témata

Tohle jsem našel v počítači - třeba to někoho inspiruje ke konverzi a zajímavé What-if stroji :)




Vihorlat VS-51 „Somár“


 


V roce 1947 probíhal ve slovenském závodě Vihorlat vývoj experimentálního víceúčelového stíhacího letounu. Jako základ posloužil znovupostavený trup stroje North American Mustang, sestavený z dílů letounů které během druhé světové války nouzově přistály, či byly sestřeleny na území Slovenska. Protože však nebyl k dispozici žádný z původních motorů Packard-Merlin, a příbuzné motory Rolls Royce byly potřebné coby náhradní díly do strojů Spitfire a Mosquito čs. letectva, zato však byl přebytek motorů Švecov AŠ – 82 z rychle hnijících a rozpadávajících se stíhacích letounů Lavočkin La-5 FN a La-7, použili ve Vihorlatu pro pohon nového stroje právě sovětský motor. Kupodivu konverze trupu Mustangu na sovětský hvězdicový motor nebyla zas tak složitá a tak byl prototyp představen za pouhých 250 dnů od zadání projektové dokumentace. Letounu zbylo i typické „těhotné břicho“ Mustangu, které nyní ale neukrývalo chladič oleje pro motor ale dvojici německých kořistních kanonů MG-151 r. 20mm. Vznikla tak zajímavá kombinace – sovětsko-americko-německé technologie. Letoun byl relativně stabilní, byť se sovětský motorem „AŠ-82“ o cca 50Km/h zaostával za americkým vzorem. Kombinace sovětského motoru a amerického trupu byla rozhodně lepší nežli výtvor továrny Avia kombinující motor bombardéru Heinkel a trup stíhačky Bf 109, jenž později vstoupil do historie jako Avia S-199.


 


Letadlo Vihorlat VS-51 (VS=Východní Slovensko) dostalo neoficiální název „Somár“ (osel, mezek) odkazující na původ v křížení strojů. První let proběhl 1. dubna 1947, za řízením seděl por. Imrich Fedál. Celkově se dá říci že posovětštěný Mustang dosahoval více méně výkonů mezi La-5FN a a La-7. Letoun byl relativně obratný, jeho jedinou nevýhodou však byla relativně malá zásoba munice do kanonů stačící sotva na 30s střelby. Zvažovalo se proto přepracování výzbroje a její přemístění do původních zbraňových šachet v křídle. To se však už neuskutečnilo, protože celý projekt byl nakonec zrušen, z čistě pragmatických důvodů – protože se na našem území nacházelo málo trosek Mustangů a výroba nových trupů se ukázala v těžkých poválečných časech jako nerentabilní, dostal přednost méně povedený, ale ekonomicky dostupnější letoun Avia S-199, navíc se nadále počítalo i s dalšími nákupy západních strojů. Únor 1948 však nastolil novou kapitolu našich dějin, s orientací na východ a prototyp „Somára“ skončil - částečně i z ideových důvodů – v martinských hutích.


 


TTD: Vihorlat VS – 51 „Somár“


 


Původ: Československá republika


První vzlet: 1. dubna 1947


Zrušen: k 1.srpnu 1948


Počet postavených kusů: 1


 


Délka: 8.5m


Rozpětí: 11m


Vzletová hmotnost: 4000Kg


 


Pohon: Švecov AŠ-82


Maximální rychlost v 8000m: 650Km/h


Dolet: 1200 Km


 


Výzbroj: 2x20mm MG-151


(plánovaná) 2x 250kg puma

299) 04.02.2020-08:02  -  Gabriela    Thud a historicko-politické informace. Ať se nezanáší jiná témata

Tak RAH 66 byl zaříznutý z toho důvodu, že vedení boje a války se změnilo. USA najednou nestály proti SSSR a východnímu bloku ale proti méně technicky zdatnému protivníkovi. 
A nasazovat proti němu RAH 66 by bylo ekonomicky neúnosné. Viz oživení turbovrtulových bitevních letadel. Jsou méně nákladné a dají se i prodávat do zemí třetího světa, kde posádky jsou schopně s nimi pracovat. 

Su-57 je letoun určený pro zahraniční trhy. Několik letek bude i v Rusku. Ale zbytek jde do světa(finance pro Rusko). Bude pak Rozdíl, když si Etiopie pořídí Su-57 a Su-35 a vedle budou mít třeba ještě Su-27 nebo pár Su-35.


Jinak Su-57 se hodně "namakala" v Sýrii a díky tomu se hodně i aktualizovala/vylepšila Su-35. Takže zas taková hrůza to nebyla.


co se týče T-14 (armata je platforma), tak Rusko jasně už začátkem roku 2018 konstatovala, že jejich páteřním tankem bude T-72B3. T-14 je finančně hodně náročný projekt.


To proč není nový leopard je dáno financemi a taky tím, že od T-14 se upouští. A Abrams už nový typ má. Myslím že rok. 

Celkový problém je však dán cenami. V Evropě jsou jen dvě země, které modernizují a budují armádu. Těm ostatním se armáda hroutí, protože nefinancovali a ani nemají zájem financovat a nebo je škrcena. 
Celkově to směřuje k tomu, že světu budou vládnout supervelmoci, které jako jediné si budou mohly dovolit mít silnou a moderní armádu. A ti ostatní budou spojenci daných supervelmocí. 
USA, Rusko i Čína se zaměřují nyní na UAV techniku. Nehledě na to, že se taky rozhořela znovu válka o kosmický prostor. Kdo ovládne vesmír, ten ovládne i zemi.

298) 03.02.2020-18:00  -  jirka dominec    Thud a historicko-politické informace. Ať se nezanáší jiná témata

Já se nedivím, jen mi to připadalo zajímavé.


Ostatní body nekomentuji.

297) 03.02.2020-17:17  -  El Thud    Thud a historicko-politické informace. Ať se nezanáší jiná témata

Čemu se divíte ? Armata je taková moderní obdoba tanku SMK, T-35, podobně jako Su-57 je něco jako svého času He-112 - zbraň propagandy. Od představení Armaty uplynul už drahný čas - a co udělal západ ? Vůbec nic. Neobjevil se jediný prototyp nového tanku NATO, žádný reálný Leopard 3 nebo nástupce Abramsu, probíhají stále dílčí modernizace. Otázka je, nakolik ruská armáda vyhodnotila Armatu jako perspektivní stroj. V tankových bojích kdy proti sobě stojí vyrovnaní protivníci, je životnost tanku počítaná pořád na desítky minut. A Rusko má obří zásoby konvenčních téček, přičemž T-90 je už tank zařazený do výzbroje po pádu SSSR. Rusové Armatu v podstatě nepotřebují, je drahá, velká a nejspíš na výrobu neekonomická.


To samé bude Su-57. Další technologický demonstrátor, ale pořád o řád pozadu za F-22. Ono prosadit revoluční projekt buď chce hodně participantů co to jsou ochotní zafinancovat (jako západní státy F-35 - a nemyslím jen NATO, ale i Japonsko, Jižní Koreu, Izrael apod.) nebo totalitní zřízení, kde se na náklady nehledí - viz. Čína a její do výroby a operačního nasazení uvedené STEALTH stíhačky, kdy vývoj probíhal rychleji než u Suchoje. Opět platí - k čemu Su-57, když Su-35 docela stačí ?


Politické projekty pak často končí neslavně. Viz. třeba vrtulník Tiger/Tigre, kterého se teď Austrálie zbavuje... Ani Eurofighter není bůhví jaký sukces - ale oboje stálo svého času šílené množství peněz a nebyla vůle projekty ukončit. To Američané se s tím nes.ou a třeba RAH-66 zařízli už těsně před sériovkou.


 

296) 02.02.2020-20:55  -  jirka dominec    Thud a historicko-politické informace. Ať se nezanáší jiná témata

T-14 Armata (nevím, kam jinam to strčit)


https://www.idnes.cz/technet/technika/armata-tank-armada-dodavky-t-14-rusko.A200130_124931_tec_technika_vse

295) 05.12.2019-06:24  -  Borik    Thud a historicko-politické informace. Ať se nezanáší jiná témata

Nikdy jsem žádné české firmě vyrábějící modely nepřál nic zlého ...

294) 05.12.2019-06:18  -  Patla     Thud a historicko-politické informace. Ať se nezanáší jiná témata

No, to bude mít Šulc radost...

293) 04.12.2019-22:58  -  El Thud    Thud a historicko-politické informace. Ať se nezanáší jiná témata

Protože si můj nejoblíbenější tuzemský producent modelů "do skla" (polština je úžasná) zařídil své vlastní Dotazy na sebe na svém webu - stěhuju se se svými dotazy tam. A tady konečně zavládne klid a mír :)

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1714084862.5477 forum