Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 61786 / today visits: 61786 |
to Petr Koprnický:
to není degenerace, ale akutní nedostatek volného času. Než se drbat s tímhle, raději si postavím něco méně časově náročného. Protože nechci věčně sedět jen u modelu/ů.
Oprava kopyta...
To JD... na L-39 takové kabiny existují ..ale dvojsic má jiné ramování a A trochu jiný tvar (ale tam to je řešitelné .. ale KP/AZ má firemni policy v tom že resin a vakuo ve svých stavebnicich nepoužívá... takže aftermarket... bude-li... nebo doma nanřát plotýnku nebo teplovzdušku a vytáhnout si kabinku dle vlasního kopita ...
Nejsem si jistej, ale ta kabina by snad šla vytáhnout jako vacu?
Otázka je, samozřejmě, pro koho je ten kit určen. Jestli pro antouška, děti, nebo nadšence pro okrajové a české typy.
Petr Koprnický: Vy to tak hezky okecáváte až to vypadá, že tomu snad opravdu i sám věříte. Ale jenom ze srandy - čemu v případě produkce "new" Kovozávodů a spol. říkáte vývoj?
Tak to je dobrý, říkám si proč já hlupák nakupuji modely, často navíc i referenční/konkurenční stavebnice a ještě se s ím lepím, když ono lze si názor učinit nahlednutím do škatule v prodejně....
Vzhledem k probíhající diskusi mi to nedalo napsat pár poznámek, které ovšem nikoimu nevnucuji:
Počin KP chválím, výlisky jsem měl u PECKů v ruce, byť to byla jen krabice na ukázku. Našel jsem pár propadlinek na trupu, včetně té na opěrce sedačky. Šťastný z nich sice nejsem, ale není to nic neřešitelného ani pro mě, kdo se ke kitařině vrátil relativně nedávno se synkem po 25letech pauzírování.
Rytí a povrchové detaily pěkné, pasování hlavních dílů dle recenze OK, nutnost zatmelit spáru trup - směrovka (v reálu jistě menší než na fotce) nepovažuji za tragickou a se sacáky takto konstruovanými je třeba si pohrát téíměř u každého kitu, který je má podobně konstruované. Víc mě vadí jejich nesprávný tvar, ale trápit se s tím do vitrínky fakt nebudu. Rozhodně bych uvítal radu, jak nahradit sedačky,protože VS-2 z ALKY nikdo dosud nevyrábí, nicméně stačily by mě upínací pásy ve formě obtisků i na přístrojové desky a boční panely. Poté už bych byl úplně happy.
Co se týče nevypouklého krytu kabiny - na správně tvarovaný výlisek je potřeba patřičně drahá vícedílná forma, tudíž to beru jako daň za to, že se do ALKY pustil malovýrobce a ne mezinárodní koncern.Jestli se nemýlím, kritikou neprošel kdysi ani kryt L-39 od Eduardu.
Nutnost začištění u drobných dílů považuji u šortrunů za nezbytnost díky technologii a pravda, někdy se některý díl nepovede (nebo se měkká forma časem opotřebuje) a je třeba je nahradit či opravit. Nicméně zvýšené úsilí nemám problém akceptovat, jsem už velký kluk a dobře chápu, že modelářské podnikání je velké riziko a pokud výrobce netuší, jaký bude obchodní úspěch modelu, těžko se pustí do násobně dražší "tvrdé" formy a několikaletého vývoje a výroby s nejistým výsledkem.
Připomínám, že skutečný L-159 není mainstream a skutečných strojů bylo vyrobeno 72 kusů a z toho 28 uskladněno, tudíž se nebojím, že za mého života L-159 vyrobí Tamiya...a spol...klik lak definitive kit. Vzhledem k tomu, že do konkurečního resinu z mnoha důvodů nepůjdu, KP model si rád koupím.
Tudíž raději se smířím s tím, že KP bude dál vyrábět nemainstreamové modely z měkkých forem s řešitelnými nedostatky, než aby vyrobil JEDNU super stavebnici z tvrdých forem, aby kritikům zavřel pusu (stejně nějaké chyby najdou - stejně jako kritici šťourali do Migu 21 1/72 od Eduardu) a poté skončil v propadlišti dějin.
Jinak při čtení nářků na modely KP a hledání chyb na nich mám někdy pocit, že modelářský lid degeneruje. Možná jsem divný, ale vzít do ruky skalpel, rydlo, brousítlo, tmel a surfacer mi stále divné nepřipadá ( a to opravdu nejsem masochista libující se rozřezáváním kitů na mikročástice a jejcich následným sestavováním), jsem jen běžný lepič bez ambicí.Navíc jsem zjistil, že i špičkové modely špičkových firem nejsou vždy dokonalé a zásah modeláře je potřeba.
Přidávám jeden článek popisující degeneraci schopností chirurgů:
Přeji všem co nejvíc pohody, nadhledu, klidu a především času na kitaření.
To Jirka Dominec:
tady je to dobře vidět - přistání prázdného letounu, zatímco KP model má podvozkové nohy tvarované pro plně naloženou mašinu, odhaduji dle obrázku v návodu, neb stavebnici na stole ještě nemám:
https://www.planes.cz/cs/photo/1217347/l-159a-6006-czech-air-force-cef-vodochody-lkvo
Aha, díky. (před tím, než jsem to napsal, jsem se koukal na fotky, ale na žádnou, kde by bylo vidět obojí, jsem nenarazil)
A proč by nemohly být na modelu 2x když to tak je i na letadle. Při zavírání je podvozek zatlačí do křídla a při vysunutí pružiny vrátí zpátky.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|