Special Hobby malý Plastic Planet malý Válka Fit test
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
Special Hobby velký   Plastic Planet velký



denní zobrazení: 167707 / today visits: 167707

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
52) 06.07.2019-10:59  -  Richard    Modernizace AČR ?

Marku nevím, ale tipl bych si, že ano. Ale bohužel to neřeší požadavek na protitankové řízené střely. APKWS si s MBT neporadí.


Jirko díky, zapomněl jsem na egyptské Ka-50 ale zase počítám i Izrael (Cobra a Apache). Naopak se zařazením GB nesouhlas - dva čistoktevné bitevní stroje v řadové službě nemají, Lynx/Wildcat do toho nepočítám. A oba jsme zapomněli na Turky, Japonce, Pákistán a Jižní Koreu... Takže jednu ruku a pilu opravuji na dvě ruce a pilu  Cool: Rusko, Čína, USA, Egypt, Turecko, Japonsko, Pákistán, Jižní Korea...


Thude, ty vnímáš balistickou ochranu podobně jako většina lidí, tedy logikou: "má to pancéřování - nemá to pancéřování". Ale je to složitější. Skutečné vojenské speciály procházejí řadou ostřelovacích zkoušek, které řeší odolnost stroje proti poškození za letu, zálohování sstémů a podobně. Například UH-1Y prodělal přes dvacet rozsáhlých ostřelovacích testů různými rážemi, na jejichž základě se řešilo zálohování, rozmístění a ochrana jednotlivých důležitých komponentů. Třeba v hydraulickém systému je soustava tlakových senzorů a uzavíracích ventilů, které zajišťují provozuschopnost i po zásahu některé části hydaruliky nad rámec běžných "dry run" požadavků. Civilní stroje "přemalované" na vojenské speciály ničím takovým neprocházejí.


 


 

51) 06.07.2019-08:33  -  jirka dominec    Modernizace AČR ?

Rusko, Čína, USA, GB, Egypt. Ano, argument to nemění. Nazdar.

50) 05.07.2019-23:19  -  Marek Mincbergr    Modernizace AČR ?

Richarde, zcela vážně míněný dotaz. UH-1Y ofiko ještě neumí APKWS?

49) 05.07.2019-22:51  -  Mgr. Thud    Modernizace AČR ?

Ono u vrtulníků platí to samé co jsem psal u MBT. I samotné Rusko se Hindů vlastně zbavuje - byť je částečně modernizovalo. Ale po martýriu s vývoje dvojice Hokum/Havoc, se nakonec - aspoň co jsem zaznamenal - přechází více méně na výzbroj tvořenou Ka-52 "Hokum B" aka Aligator. Mi-28 i Ka-50 jsou spíš slepá ulička a jejich nákup byl -zřejmě - jako u mnoha jiných projektů (v jiných státech, ne jen v Rusku) - prostě dotovanou úlitbou, aby se udržel nad vodou Mil. Konečně v Rusku vznikly v devadesátkách a na přelomu 21. století různé prototypy a malosériové stroje (viz všemožné pokusné verze Flankeru, včetně prapodivného Su-47 Berkut, MiG-1.44 atd, polo legendární tank T-95 "Black Eagle" atd.). Ani bohatá Amerika nakonec nedotáhla do konce projekt LHX respektive RAH-66 "Comanche" i když už byla sériovka na spadnutí. V době zrušení projektu jsem to nechápal, ovšem když se objevily drony Predator a Reaper, tak mi došlo proč tomu tak bylo... Bezpilotní letadlo udělá stejnou krvavou práci coby lovec teroristů a neriskujete pilota. Ona racionalizace nákladů v armádě nakonec vede ke snížení počtu typů a postupnému vyřazování starších letadel (viz. nedávné stažení Legacy Hornetu z řadové služby, vyřazení Tornád z RAF atd...). Osobně si myslím že AČR by měla mít bitevní vrtulníky a proto se mi varianta AH-1Z a UH-1Y líbí nejvíce.


Ozbrojený transport bez pancíře a s omezenou výzbrojí považuji za nedostatečný bojový prostředek. Ona je taky otázka jak moc byla vlastně koncepce Hindu úspěšná, když ji nikdo nikdy nerozvinul - respektive neokopíroval. Nová generace ruských bitevníků přece kopíruje spíš Apache nebo Cobru než Hinda... A i když Hinda miluju, nějak nevím, k čemu by byl AČR dobrý v okamžiku kdy bychom měli Vipera.... Ona jedna věc jsou sny military fandů a druhá - bohužel - náklady na údržbu i logistiku. Je snažší mít od všeho jeden kus, respektive, tam kde se to hodí víceúčelovost - vždyť třeba i ten AH-1Z je záležitost USMC, coby samostatné složky, armáda má Apache, F-35 pokrývá všechny ozbrojené složky USA či Velké Británie atd... Dříve byly neomezené rozpočty, vše se dalo nějak "okecat"  a ve zbrojařství se dalo prolobbovat leccos - ale pak také mnohé projekty sloužily jen krátce, než byly nahrazeny levnější (ne nutně vždy papírově lepší) variantou.... nebo zrušeny... i přes miliardy USD potažmo Rublů (DM atd...)do nich nasypaných (Viz. už zmíněný Comanche, XB-70 Valkyrie, B-58 Hustler, Sotka atd...). Mnohdy to jsou vyhozené peníze za mylnou - nebo rychle zastaravájící - koncepci...

48) 05.07.2019-22:50  -  Richard    Modernizace AČR ?

Tak povídej, cos našel... Možná jsem na někoho zapomněl, ale to nemění nic na meritu věci: že si takový přepych dovolí jen minimum armád.

47) 05.07.2019-21:09  -  jirka dominec    Modernizace AČR ?

Nápověda: budou ti stačit prsty jedné ruky, i kdybys pracoval(a) na pile...problém mě zaujal, našel jsem jich pět.

46) 05.07.2019-20:18  -  Richard    Modernizace AČR ?

Gabriela: Takže z tvé odpovědi vyplývá, že žádná oficiální nabídka, natož jako poděkování za někdejší pomoc (sic!) neexistovala. Tedy jen potvrzuješ, co jsem napsal. Neoficiálně se totiž někde a někdy v kuloárech mluvilo snad už prakticky o všem možném, ale jediné, co se počítá, jsou oficiální nabídky. A Izraelci nabídli oficiálně Sabru v nejnovějším provedení. A není to zdaleka tak blbá nabídka, jak by se snad mohlo zdát. Merkavy prostě nejsou pro evropské podmínky ideální. BTW, ty Sabry by měly mít kompletní systémy převzaté z Merkavy 4.


O vrtulnících se nemá cenu dál bavit, pokud si myslíš, že by měla česká armáda provozovat dva různé bitevníky. Opakuji, že je to nesmysl. Zkus spočítat, kolik armád na celém světě něčím takovým disponuje. Nápověda: budou ti stačit prsty jedné ruky, i kdybys pracoval(a) na pile... Navíc je Mi-24 dávno za zenitem, fakt, že může vézt na rozdíl od ostatních bitevníků výsadek, to nevytrhne, navíc je ten prostor malý a dnešní voják v plné zbroji se zejména napravo nevejde, leda by si lehl. Zkus hádat, proč... Po všech ostatních stránkách je to překonaný stroj, hlavně kvůli hmotnosti, konstrukční složitosti, zastaralé koncepci rotoru (uchycení listů NR se třemi stupni volnosti, aerodynamika listů NR) a malé vzdálenosti disku NR od ocasního nosníku, což v kombinaci s uchycením listů NR omezuje letovou obálku. Ty naše navíc dojedou na resursy... Kdyby kdysi pánové v konstrukčním byru oželeli 30 - 40 km/h rychlosti, nemuseli to kroutit jak okurku a mohli si ušetřit i řadu dalších problémů. I když jsem zastáncem aspoň omezeného počtu bitevních strojů ve výzbroji, v současnosti si myslím, že se bez nich v klidu obejdeme. Což by ovšem na druhou stranu diskvalifikovalo UH-1Y, protože nemá atest na PTŘS a tuto výzbroj AČR vyžaduje. Náhrada Mi-171 se zatím neřeší, budou létat ještě min. 15 let, do nějakých šesti let sice skončí Mi-8 a Mi-17, ale část úkolů přebere právě nový střední víceúčelový typ. Mi-17/171 rozhodně nevyužívají při každém letu svou plnou kapacitu a nosnost...

45) 03.07.2019-21:26  -  Mgr. Thud     Modernizace AČR ?

Kéž bych byl grafomanem !  Napsal bych román a stal se milionářem.


Leč nejsem. Jen si rád odborně podiskutuji... nic víc.

44) 03.07.2019-17:32  -  jenda    Modernizace AČR ?

Zrovna jsem to měl na jazyku....

43) 03.07.2019-17:24  -  Ladislav    Modernizace AČR ?

Ačkoliv si opět založil svůj  xtý chlívek opět mu naskakujete na jeho výblitky jako na vidle a uspokojujete jeho grahománii

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1714074207.8884 forum