Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 26796 / today visits: 26796 |
Na netu se začínají objevovat krásně postavené "dé pětky". Co jsem si všimnul, tak většina z nich má otevřený překryt kokpitu v poloze, která neodpovídá skutečnosti, a překryt na modelech trčí vzhůru. Jelikož jsem se dal do stavby druhého Mustanga (bez kýlu) a včera slepil trup, mohu se pokusit příčinu vzhůru trčícího překrytu objasnit. Použiji k tomu samozřejmě fotky, které vždy vypovídají o dané skutečnosti nejlépe.
Nejprve jsem překryt zkusil položit na trup v zavřené konfiguraci. U první stavebnice jsem jej udělal zavřený a musel jsem ho trochu roztáhnout, aby se mi vešel na kolejničky. Nyní to dopadlo lépe a překryt krásně sedí. Dlužno však podotknout, že při lepení "prázdné" půlky trupu na půlku s vlepenou sestavou kokpitu je to opravdu fest na krev...
... a v případě druhého modelu jsem musel půlky trupu u sebe podržet svorkami. Ovšem až poté, co jsem díly trupu opakovaně mačkal k sobě až se ozvalo prasknutí a rupla mi přepážka co je kolem nádrže. Považuji to za známku toho, že mi vyšla jaksi širší a bránila dílům trupu dosednout ideálně na sebe. Konec konců přepážka tam být nemusí, stejně bude zakrytá dolepovanou "stříškou" a není vůbec vidět, takže u dalšího modelu ji vypustím a uvidíme jak to půjde k sobě bez ní. Další možností proč je trup tak na fest je to, že mi sestava vnitřku nedosedla ideálně na lišty vylisované na vnitřních stranách dílů trupu, takže příště lišty na "prázdné" půlce odstraním a uvidíme jak to půjde k sobě bez nich.
Překryt se na trup položit ve správné pozici dá, ale posadit ho vytrčený lákají kolejničky a vybrání co je na jeho vnitřní straně, protože při položení na trup překryt nemá skoro za co držet a bude jen na třech malinkatých bodech na úrovní zadní stěny rádia a úplně vzadu uprostřed trupu. Otázkou ještě je, co s jeho polohou udělá oblouková výztuha co se do něj vkládá. To vyzkouším později.
Ještě stojí za to si všimnout, že na fotce s trupem bez sestavy kokpitu odsunutý překryt přesahuje mírně přes trup ale na fotce výše je jeho přední roh zvednutý, což je známkou toho, že sestava kokpitu, i když jsem tlačil jak tlačil, trup mírně roztáhla. Překryt se však níž umístit dal, musel jsem na něj ale shora zatlačit aby na kolejničky sednul větší plochou, ovšem pak i s rizikem, že něco nekalého na něm vyvede lepidlo...
Cosi mi ten flek těsně vedle šachty a ta bílá mapa za vstupem vzduchu připomínají...
Jinak dost dobrý video s ukázkou různých technik patinování.
P-51 klapky + kryty podvozku - vztlakové klapky u P-51 se dají po opuštění letadla nenásilně stlačit do svěšené polohy rukou nebo než slezete křídla zlehka nohou.Na kraji vztlakové klapky je skrytá stupačka, která Vám umožní opustit letadlo bez seskoku z výšky. Vnitřní kryty podvozku jsou většinou po přistání v horní poloze, ale pokud letadlo nějakou dobu stojí pak svou vlastní vahou klesnou do otevřené polohy.
Proto jsou na některých fotografiích v poloze zavřeno a někde v polootevřené a někde v plně otevřené.
Vystrelny otvor pro signalni pistoli. Casto byva prelepen.
Jo, ten je hezkej. Na co je ten důlek pod kabinou?
Včera jsem se konečně dokopal k tomu, abych nanesl popisky. Na aršíku jich je hodně, ale nepoužijí se všechny. Bylo to docela vyčerpávající na schématu hledat místečko, kam která popiska přijde nalepit, navíc večer a pod umělým světlem. Přebývající popisky na schématu rozmístění neuvedené jsou asi pro jiné verze P-51D.
Walkmane, pokud sis poridil prebal Tamiye s modrym cumakem na boxartu, tak si rovnou kup jine dekaly nebo opravne dily. Primo ze stavebnice se neda postavit zadna obsazena kamuflaz, vzdy je neco blbe. Pokud vsak konci tva rozlisovaci schopnost pro dany typ tim, ze ma bublinu a ne razorback, tak beru zpet, co jsem napsal a v klidu lep.
M.
To Zbynek - diky za popis favorita, ja mel pologaluskace, to uz byla jina liga, takovy profipack. S tim cernym plastovym sedatkem, ze ktereho silene bolel zadek, ale byli jsme mladi a museli neco vydrzet.
Ad klapky - nerikam, ze nejsou fotky na neshozene klapky, koukal jsem a pokud jsou klapky nahore, jsou i zavrene podvozkove kryty. U verze s motory Alison je naopak vic fotek s nesklopenymi klapkami a nejvetsi anomalii jsou nezavrene podvozkove kryty u Alisonu.
Ad Spitfire - tam je naopak velka vzacnost najit provozni fotku se sklopenymi klapkami. Nenasel jsem zadnou, koukal jsem jen na valecne.
M.
Teda dnes jsem obtelefonoval všechny prodejny v Praze. Mustang nikde nebyl skladem. Ted sem na MF čet, že balení s Cartografy dochází a v dalších už bude Eduard. Tak doufám, že stihnu Cartograf... Ach jo.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|