Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 3442 / today visits: 3442 |
Trochu by som poopravil...rychlozamky su rychlozamky, ale ja tam na kapote vidim rychloskrutky...
Koukám, že horní partie krytu motoru si dle fotek vyžádá doplnění rychlozámků.
Škoda, že firma eduard nešla cestou jako Tamiya nebo NENG.
Když už jsem na jedné z předešlých fotek Nakousl podvozek tak přidám ještě jeden snímek. Zde komentáře není třeba, osobně se mi sestava podvozku i vnitřek šachet dost líbí. Ale jedna drobnost by zde byla - abych mohl podvozkové nohy přilepit do jamek vylisovaných v místě ukotvení noh musel jsem na nich obrousit dva malinkaté caplíky, protože mi do jamek nešly natlačit a nechtěl jsem riskovat jejich zlomení při použití hrubé síly.
Pěkným detailem jsou i destičky s detaily v místě otvorů pro vyhazování nábojnic, které se velupjí do spodního dílu křídla.
Budu pokračovat v obrázcích z fit testu.
Zatmelit v návodu vyznačené krytky nečiní problém, nicméně je třeba dát pozor aby jsme si následným broušením nezničili nýtování v blízkém okolí tmelených míst. Rozhraní palec/plast vymezuje oblast, kde jsem palcem tlačil při lepení dílů křídla ultrařídkým lepidlem, které mi pochopitelně vyvzlínalo i do plochy mimo lepené místo, což byla prekérka, protože jsem při následném začišťování přišel o několik vystouplých nýtků lemujících kryt palivové nádrže.
Jedna krytka se tmelí taky nahoře před kabinou. Díly trupu nemají usazovací kolíky, což bych přední části nad motorem a vespod za křídlem v místě chladičů uvítal, protože se mi je nepodařilo přilepit k sobě v ideální rovině a musel jsem trochu tmelit a brousit.
Sestava kokpitu vložená do trupu na vyznačených lištách sedí úplně přesně. Trochu jsem se potýkal s nasazením "prázdné" půlky trupu na díl trupu s vlepenou sestavou, kdy se mi díly trupu vespod u chladiče křížily. U motorového krytu jsem zarovnáváním spoje broušením přišel o spáru, která by tam měla kvůli uprostřed děleným krytům motoru být, a tak jsem ji musel obnovit žiletkovou pilkou.
Nasazení sestavy křídla na trup proběhlo bez ztráty kytičky. V místě spoje jsem ale trošičku tmelil škvírku na pravé straně u kořene křídla (viz foto níže a červená šipka).
Chmell: díky za doplnění
@ Libor Malý
- pro vyznavače pacifických Mustangů je dobré vědět, že díly trupu mají na vnitřní straně SOP vyznačeny čtyři otvůrky pro umístění antén varovného systému zadní polosféry, kterými byly vybaveny "long range escorts" operujícími z Iwo Jimy, takže se do budoucna počítá i s Mustangy operujícími tamtéž
Trochu bych upravil toto tvrzení
AN/APS-13 (výstražný radar) nebyl určitě montován na všech letounech "long range escorts" operujícími z Iwo Jimy.
AN/ARA-8 (naváděcí systém (rádiový kompas) – dvě „antény“ za kabinou) nebyl také montován na všech letounech a některé letouny jej dostaly až dodatečně což poznamenalo oplechování pod anténami.
AN-104-A (anténa) pokud je na letounech instalován systém AN/ARA-8 je anténa přesunuta z horní části za kabinou do spodní části těsně před kryty předního podvozku
AN-95-A (malá anténa) a poslední instalovaná anténa se nalézala za pravou podvozkovou šachtou cca uprostřed.
Dále jsou tyto stroje vybaveny zarážkami pro podpěry velkých přídavných nádrží.
Doufám, že jsem se v tom nezamotal. Vše, co popisuji se dá nalézt na fotografiích.
Přidám ještě fotku s nabarveným vnitřkem. Interior Green je od Mr.Paint, ZCY na nosníku křídla a v prostoru ostruhy štětcovaný enamel Tamiya. Rozdíly v barvách jsou v reálu výraznější, fotka to trochu srazila. Vnitřek je nabarven podle návodu kromě červené páky nouzového odhozu překrytu kabiny (v návodu je popsán jako černý) a Bronze Green sedadla (v návodu buď Interior Green nebo Olive Drab).
Po několika dnech a chvilkách lepení (a taky barvení) se včera stavba dostala do fáze "před lakováním". Model mám tedy v kupě a začnu jej oblékat do kabátu vlajkové lodi této limitky, podle které je i nazvána - bude tedy opatřen markingem Chattanooga Choo Choo. Pojďme se nyní podívat na to, jak se mi to stavělo. Na úvod několik snímků interiéru. Ke složení jeho komponentů nemám připomínek, vše do sebe krásně zapadá, pouze jeden pin vyznačený červeným kroužkem na dílu akumulátoru H23 jsem musel odříznout, protože na rámu je dírka pro jeho umístění jinde. Podotýkám zároveň, že jsem nepoužil lepty a že jsem si ve snaze zbavit sklíčko zaměřovače prostředního švu toto hned ulomil.
Michal ano, ten serial 4 472 509 patri do vyrobneho bloku 44-72 127 az 44-72 626 . Ta fotka nie je datovana, ale odhadujem to na unor 1945, po dobiti Luzonu amikmi...
Napsal jsem "by všechny měly mít". Lepší by bylo napsat "mohly".
Z kontextu slova "eventually" mně vyplývá, že význam věty je v tom, že výměna plátna za kov měla být nakonec provedena u všech P-51D. Takže jsme tam kde jsme byli-ať si to každý udělá po svém.
Každopádně děkuji za příspěvky, budou určitě pro stavbu modelu užitečné.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|