Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 10467 / today visits: 10467 |
Tak to je možné, já ty přebaly neviděl.
Ja jednu Gawu bez hřbetu mám.. Nevím jestli je to tak u všech, ale u té mé se musí hřbet odříznout a zbytek pak upravit (brousit/tmelit) tak, aby vzniklo i to přeplátování na kořeni SOP. Takže nic "user friendly".
Hasegawa vydala pár přebalů bez hřbetu, ale neviděl jsem to.
Chmell: napsal jsem "tentokrát újmy nedoznala". "Tentokrát" v překladu znamená, že v tomto mém jednom případě byla hrazdička OK. Ne tak po instalaci šachet, když jsem si ji přelomil a pak raději celou odtrhnul abych ji, až nastane pravý čas, nahradil profilem evergreen. To případné prohnutí je, ať u jednoho nebo deseti stavebnic, vztaženo k použití evergreenu, marginálie. P.S.: musí to být zábava shromažďovat Eduardí Mustangy kvůli kontrole hrazdiček (joke).
S textem:
„Hrazdička mezi podvozkovými šachtami, často kritizovaná pro své prohnutí, tentokrát újmy nedoznala. Dopomohl k tomu středový kolík rámečku, který je ponechán delší a rámeček se tak v krabici už tolik neprohýbá, protože síly způsobené tlakem na rámeček jsou primárně vedeny na onen kolík.“
Bohužel souhlasit nemohu. Měl jsem v rukou deset modelů P-51D s křídlem baleným vzlášť a výsledek je tento:
1x rovná hrazdička (foto 1)
7x hrazdička prohnutá (foto 2)
2x prohnutá celá přední část (foto 3) – reklamoval jsem
PS: kontrolováno u modelů 11134, 82102X, 82101, 7141
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Jako první z řady stavebnic P-51D Mustang jsme si představili limitku Chattanooga Choo Choo představující verzi D-5 s přidaným kýlem viz odkaz . Eduard v těchto dnech přichází s podobnou záležitostí, nyní v provedení ProfiPACK #82101, avšak s verzí P-51D-5 bez kýlu, která byla doposud kupodivu výrobci plastikových modelů v měřítku 1:48 opomíjena. Stavebnice se od limitky odlišuje několika drobnými změnami. Markantním znakem je chybějící kýl, proto jsou výlisky dílů trupu jiné a není třeba odstraňovat malý vstup vzduchu na motorovém krytu. Změny bude nejlepší popsat pomocí stavebních návodů a vypíchnout rozdíly v návodu určeném pro Profipack. Na str. 2 si všimneme, že je jinak koncipována planžeta leptů, protože z ní vypadla mřížka pro vstup vzduchu pod vrtulovým kuželem a přibyl díl č. 48, který se lepí na záhlavník sedadla místo plastového dílu H50, jakož i díl č. 47, což je šablona pro dorytí krytky na spodním krytu motorového prostoru. Na str. 4 díl G19 v kroku E má být v barvě kovu na rozdíl od barvou opatřeného dílu v limitce. Návod na str. 6 nám u výškového kormidla už nedává na výběr a nabádá použít pouze díly B11 a B12. Kormidlo je označeno C3, u předchozí stavebnice D3, díly jsou však identické. Odlišné značení je způsobeno zasazením kormidla do rámečků s jinými díly trupu, kdy jsou rámečky pro každou stavebnici vyrobeny zvlášť. Na str. 7 máme jiné číselné značení obtisků pro palubní desku a návod Profipacku nám už neříká, že se za použití dílů H46, P1 a P2 má zkrátit zaměřovač A11. Podle str. 8 se ze spodku křídla mají odříznout čtyři zadní malinkaté výstupky (o předních ale řeč není) a na spodek trupu v místě chladiče oleje se má nalepit lept PE16, což je odklápěcí krytka a lepší řešení než u Chattanoogy, protože na tomto místě je nutné intenzivněji brousit spoj dílů trupu, čímž se o mírně vystupující krytku přijde. Maska k zakrytí odsuvného překrytu kabiny ze str. 9 se použije jen pro dvě verze krytu – díl A13 nebo A14. Variantní není ani zbarvení části vnitřní strany krytu kol u podvozkové šachty a má se použít pouze jedno zpětné zrcátko. Je zde také důležitý situační nákres správné polohy překrytu kabiny v odsunuté poloze, který u Chattanoogy nebyl.
Obtisky jsou tisknuté Eduardem.
Hrazdička mezi podvozkovými šachtami, často kritizovaná pro své prohnutí, tentokrát újmy nedoznala. Dopomohl k tomu středový kolík rámečku, který je ponechán delší a rámeček se tak v krabici už tolik neprohýbá, protože síly způsobené tlakem na rámeček jsou primárně vedeny na onen kolík.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|