Special Hobby malý Válka Fit test
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
Plastic Planet velký   Special Hobby velký



denní zobrazení: 22594 / today visits: 22594

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
2) 09.12.2019-19:14  -  KING TIGER    MiniArt FL 282 V-16 Kolibri-pohled do krabičky

Rámečky:
























































Za poskytnutý vzorek bych rád poděkoval dovozci, firmě Modelimex.
V případě zájmu mohu nafotit i jiné detaily tohoto modelu.

1) 09.12.2019  -  KING TIGER    MiniArt FL 282 V-16 Kolibri-pohled do krabičky

MiniArt 1:35


Kat.č. 41002

FL 282 V-16 Kolibri



Flettner Fl 282 Kolibri (Kolibřík) byl německý vrtulník s otevřeným kokpitem a dvěma prolínajícími se protiběžnými rotory. Jeho konstruktérem byl vrtulníkový průkopník Anton Flettner. První prototyp vzlétl v srpnu 1939, pokusy trvaly 125 hodin až do 21.11.1941. Stroj byl poháněný motorem BMW-Bramo Sh 14A, který byl umístěný uprostřed stroje za pilotem, dík tomu měl pilot vynikající výhled. Dva protiběžné rotory byly umístěné blízko sebe a jejich osy byly navzájem vykloněné o 45° do strany a 6° dopředu. Konstrukci trupu tvořily ocelové trubky, trup byl částečně potažen plátnem v zadní části a plechem ve střední části. Podvozek byl pevné konstrukce. Výroba probíhala v Berlíně Johannisthal a později v Bad Tölz. Fl 282 byl konstruován pro provoz na lodních palubách. Prototyp Fl 282 A V 6 GF+YF se intenzivně zkoušel u Kriegsmarine. Pro bezpečnější přistání na plošinu umístěnou na lodi především za zhoršených podmínek, bylo pod vrtulníkem umístěno desetimetrové lano, které bylo spuštěno při přistání. Následně ho dva muži zahákli do navijáku, a začali navíjet. Tato metodu můžeme vidět dodnes. Následovaly i další prototypy, některé z nich byly i dvojmístné, například V21. Zajímavý příběh je spojen s Fl 282 V 22. Dne 9.5.1945 se pilot Max Schmid rozhodl letět z Schwarzach/St. Veit s Fl 282 V 22 domů, do vesnice Wallern (asi 130 km jihovýchodně od Vídně) ke své manželce. Přistál u rodinné farmy a s pomocí své ženy ukryl stroj ve stodole. Let a přistání nezůstalo bez povšimnutí a Američané ho brzo přijeli zatknout. Se strojem odmítl odletět a jen pomohl s jeho rozebráním. Dodnes se zachovaly dva kořistní stroje v muzeích USA. Fl 282 B 1 V 15 (c/n 28368) v Cranfleld Institute of Technology. Fl 282 B 2 V 23 v United States Air Force Museum, Dayton, Ohio.




Novinka rozšiřuje řadu dříve vydaných stavebnic tohoto zajímavého stroje. Na vrchním díle obalu můžeme obdivovat krásnou malbu ukořistěného stroje. Uvnitř balení nalezneme osm rámečků ze světle-šedé hmoty, malou leptanou planžetu, manuál a obtiskový aršík. S většinou rámečků se mohl modelář setkat i u předešlých verzí, nový je rámeček Ab obsahující SOP. Stavebnice má vysokou úroveň detailů. Na otřepy na jednotlivých dílech nenarazíme, stopy po vyhazovačích jsou umístěny, tak aby je bylo možné snadno odstranit nebo nebyli po sestavení vidět. Mezi díly nalezneme i kompletní motorové soustrojí včetně reduktoru a hlav protiběžných vrtulí. Díky výklopným bočním panelům můžeme tento prostor nechat vyniknout. Při sestavování trubkové konstrukce je potřeba dát si pozor při vyštipování jednotlivých dílů z rámečku, aby nedošlo k jejich případnému poškození. Zdařilé je i naznačení plátěného potahu SOP, k danému měřítku je přiměřeně jemné. Planžeta s leptanými díly výrobce vložil do malé papírové obálky. Mezi díly nalezneme i poutací pásy, které jsou dobře viditelným detailem v plně otevřeném kokpitu. Manuál je přehledný a provede nás stavbou bez problémů. Obtisky mají krásný soutisk a tenký krycí lak, obsahují i budíky pro přístrojovou desku a rozdělené svastiky. Na výběr máme ze dvou různých zbarvení (nepodařilo se mi dohledat fotografie k těmto dvěma strojům):

1) FL 282 V-16 Kolibri. Germany, 1944/1945. (CJ+SJ)

2) FL 282 V-16 Kolibri. Flight Research Institute, Zhukovsky, Moscow Region, USSR 1948.

Náhled na krabičku a manuál:





Manuál:
















































1  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1732313341.8924 forum