Fit test Special Hobby malý Válka
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
Plastic Planet velký   Special Hobby velký



denní zobrazení: 14997 / today visits: 14997

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
2) 03.02.2020-14:38  -  KING TIGER    MiniArt 1:35 B-Type Military Omnibus-pohled do krabičky

Rámečky:






































































Za poskytnutý vzorek bych rád poděkoval dovozci, firmě Modelimex.
V případě zájmu mohu nafotit i jiné detaily tohoto modelu.

1) 03.02.2020  -  KING TIGER    MiniArt 1:35 B-Type Military Omnibus-pohled do krabičky

MiniArt 1:35


Kat.č. 39001

B-Type Military Omnibus


Na počátku 20. století, se objevila ve velkých městech díky jejich velkému tempu růstu obyvatel nová výzva k jejich přepravě. Tradiční koňské povozy se s takovým úkolem nedokázali poradit. Tak se objevil zásadně nový druh dopravy - „omnibus“ nebo autobus v moderní podobě slova. Již v roce 1910 byla založena společnost LGOC (London General Omnibus Company), která brzy zaujala dominantní postavení v oblasti dopravy. Již v roce 1911 načrtl designér Frank Searle návrh vozidla, které se po mnoho let mělo stát „vizitkou“ města na Temži. Byl to dvoupatrový autobus se schody v zadní části, toto řešení dokázalo přepravit větší skupinu cestujících. Nový autobus byl pojmenován „Typ B“ a v následujících letech byl využíván s významným komerčním úspěchem. První světová válka, která vypukla v létě 1914, okamžitě nabyla na síle a nutila hledat způsob, jak rychle přesunout velké skupiny vojáků co nejblíže k frontě. Vojenské vedení se okamžitě začalo zajímat o možnost použití omnibusů a brzy byla první vozidla typu "B" dodána k vojenským jednotkám. Celkem bylo rekultivováno 900 autobusů typu B, které byly nuceny vyměnit londýnské ulice za terén s kráterem ve Francii. Bývalí civilní řidiči z Londýna byli nyní povinni stát se vojenskými řidiči, a práce autobusů, které spočívaly v rychlém přesunu skupin vojáků na frontu, byla docela nebezpečná vzhledem k možnosti ostřelování nepřítelem. Proto k přepravě docházelo především v noci. První autobusy, které dorazily, byly stále v civilních barvách jasně červené a olepeny reklamami londýnských novin nebo velkých obchodů. Všechny byly následně přetřeny zelenou khaki barvou. Čelní a boční skla byla odstraněna z praktických důvodů. Boční byla nahrazena dřevěnými deskami a do druhého otevřeného patra byla nainstalována plachta. Omnibus mohl přepravit 34 cestujících (16 na první úrovni a 18 v druhém patře), ale jeho kapacita pro vojenské účely byla nižší. Mohl přepravit cca 24 vojáků s plným vybavením. Prvním operačním použitím byl přesun vojsk do města Ypres, kde 21. října 1914 došlo k jedné z nejvýznamnějších bitev Velké války. V následujících čtyřech letech byly omnibusy používány s nekonečnou intenzitou, někdy sedm dní v týdnu. Kromě převozu personálu přepravovali munici, jídlo a léky k frontovým liniím. Po skončení první světové války se do jejich domovského města vrátilo velké množství omnibusů a LGOC je podruhé vykoupil z armády a znovu začaly dominovat v ulicích Londýna. Jeden z Omnibusů, který obdržel polooficiální jméno „Ole Bill“ (na počest kreslené postavičky britského vojáka vytvořeného umělcem Bruce Bairnsfatherem), si prohlédl 14. února 1920 král Georgem V. během výstavy válečné techniky. V dalších letech se účastnil četných pamětních průvodů k výročím Velké války a v roce 1970 byl převeden do Imperial War Museum v Londýně, kde je dodnes zachován jako jeden z nejvýznamnějších artefaktů Velké války.




Novinka udělala určitě radost mnoha modelářů a především  milovníkům vozidel z "Velké války". Stavebnice je zabalena do krabičky na které můžeme obdivovat krásnou malbu na vrchní díle obalu. Uvnitř nalezneme 17 rámečků ze světle-šedé hmoty, 2 transparentní rámečky, leptaný aršík, manuál a obtisky. Výlisky jsou čisté, stopy po vyhazovačích jsou většinou na místech kde moc modeláře nepotrápí nebo se dají případně snadno odstranit. Otřepy jsem nalezl jen na rámečcích s opěradly pro sedadla na horním patře autobusu. Rám podvozku je velice detailní až je škoda ho zakrýt nástavbou. Útěchou může být, že lze motor ponechat kompletně odkrytý. Interiér kabiny řidiče je ztvárněn do detailu včetně naznačení "polstrování" sedačky. Do přepravního prostoru pro cestující nebude přes boční dřevěné desky moc vidět. Výrobce vybavil přepravní prostor okny, ale ve skutečnosti byla okna demontováno z praktických důvodů. Transparentní díly, jsou krásně čiré bez poškození. Rámečky jsou zabaleny v samostatném sáčku, díky tomu jsou dobře chráněný před případným poškozením. Drobné detaily nalezneme na přiložené leptané planžetě, která je zabalena v menší papírové obálce. Manuál je přehledný a provede nás stavbou bez větších problémů, součástí je i barevný rozcestník pro několik výrobců barev, který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu. Na poslední straně nalezneme i řadu propagandistických plakátů, které jen vystřihneme a libovolně umístíme. Obtisky jsou kvalitní, mají tenký krycí lak a nabízejí výběr z pěti autobusů:

- 52 Coy ASC (Army Service Corps) Brighton, 1914.

- Unindefined unit. RND (Royal Naval Division) Boulogne, Autumn 1914.

- 91 Coy ASC (Army Service Corps) Ypres, Spring 1915.

- 93 Coy ASC (Army Service Corps) Somme, Autumn, 1916, used as an ambulance

- 90 Coy ASC (Army Service Corps) Cassel, Summer, 1917



Náhled na krabičku a manuál.





Manuál.
















































































































1  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1735241174.6686 forum