3) 23.04.2020-20:41 -
KING TIGER ICM 1:35 Wehrmacht 3t Trucks-pohled do krabičky
Typ L3000S
WWII German Truck
Od roku 1896 Daimler Motoren Gesellschaft stavěl nejen osobní automobily, ale také lehké a těžké nákladní automobily s užitečným zatížením až 10t pro civilní a vojenské odvětví. L3000S je dvounápravový nákladní automobil, který byl vyráběn v letech 1938 až 1944. Nákladní vůz byl vybaven dieslovým čtyřválcovým motorem Daimler-Benz OM 65/4 s náhonem na zadní kola. Využívám byl všemi složkami německé armády až do konce války a na všech frontách. Vyráběna byla i verze s náhonem všech čtyř kol (4x4) L3000A. Od roku 1939 se automobily s pohonem zadních kol nazývaly L3000S a s pohonem všech kol L3000A. V letech 1938-1944 bylo vyrobeno celkem 27700 nákladních automobilů L3000S. Vzniklo i nepřeberné množství různých úprav a nástaveb na podvozku tohoto vozidla.
Díly jsou zabaleny do jednoho většího transparentního sáčku. Uvnitř nalezneme tři rámečky ze světle-šedé hmoty, jeden s transparentními díly, vinylové pneumatiky, manuál a v něm přiložený malý obtiskový aršík. Plast je přiměřeně tvrdý s perfektně vylisovanými detaily, dělící rovina je téměř neznatelná. Stopy po vyhazovačích nalezneme především na vnitřních částech některých dílů, kde je zakryjeme v průběhu stavby nebo je snadno odstraníme. Dva otřepy jsem nalezl pouze na stupačkách (díly B32/33), propadlá místa jsem na dílech nenalezl. Rám podvozku je velice detailní. Udržet jeho geometrii při jeho složení nebude složité, výrobce nezapomněl přidat různé vodící prvky pro snadnější sestavení. Součástí rámu podvozku je i převodovka a motor, k němu postačí doplnit jen rozvody z tenkých drátků podle fotografií. Model přímo neumožňuje ponechat kapotu motoru otevřenou, pokud bychom ho chtěli otevřít bude zapotřebí trochu upravit potřebné díly. Kabina se lepí z několika částí, její interiér je zpracován pěkně, sedačky mají naznačená prosazená místa. Přístrojovou desku můžeme vylepšit pomocí budíků z obtiskové aršíku. Dveře řidiče a spolujezdce lze ponechat otevřené, díky tomu lépe vynikne samotný interiér. Nákladový prostor je dobře zpracovaný, nemusíme se bát stop po vyhazovačích na viditelných místech. Zadní nákladovou rampu by neměl být problém sklopit. Kola jsou vyrobeny z černého vinylu, mají pěkný vzorek, ale bez log výrobce pneumatik a s jemnou dělící rovinou. Transparentní díly, jsou krásně čisté, bez poškození i díky zabalení v samostatném sáčku, ten je dobře chráněny před případným poškozením. Manuál je přehledný a provede nás stavbou bez větších problémů. Obtisky jsou kvalitní, mají tenký krycí lak, obsahují i budíky pro přístrojovou desku. Vybírat můžeme ze čtyř vozidel:
- Typ L3000S, Ukraine, Summer 1941
- Typ L3000S, Russia, Summer 1942
- Typ L3000S, North Africa, Summer 1942
- Typ L3000S
, Italy, Summer 1944
Náhled na manuál a rámečky:

Rámečky:

Za poskytnutý vzorek bych rád poděkoval dovozci, společnosti Modelimex a výrobci firmě ICM.
V případě zájmu mohu nafotit i jiné detaily této sady.
2) 23.04.2020-16:57 -
KING TIGER ICM 1:35 Wehrmacht 3t Trucks-pohled do krabičky
KHD S3000
WWII German Army Truck
Hlavní část německého autoparku během druhé světové války tvořila nákladní vozidla o nosnosti 3t. Jedním z nejpočetnějších z nich byl KHD S3000, který byl vyráběn od roku 1940 v závodě Klockner-Humbold-Deutz (před rokem 1938 a po roce 1945 - Magirus) v Ulmu. Nákladní vůz byl vybaven čtyřválcovým motorem Deutz Diesel s náhonem na zadní kola. KHD S3000 byl široce používán ve všech německých složkách až do konce války na všech frontách. Terénní podmínky na východní frontě ukázaly slabiny vozů bez pohonů 4x4. Nejhorší situace byla na jaře a na podzim kdy nezpevněné cesty rozmáčely vydatné deště. Z tohoto důvodu bylo postaveno 1740 kusů KHD S3000 jako polo-pásová vozidla "Maultier" mezi lety 1942-1944. V letech 1940-1944 bylo vyrobeno celkem 10684 nákladních automobilů KHD S3000.
Výlisky jsou zabaleny do jednoho většího transparentního sáčku. Uvnitř nalezneme čtyři rámečky ze světle-šedé hmoty, jeden s transparentními díly, vinylové pneumatiky, manuál a v něm vložený malý obtiskový aršík. Plast je přiměřeně tvrdý s perfektně vylisovanými detaily, dělící rovina je téměř neznatelná. Stopy po vyhazovačích nalezneme na vnitřních částech některých dílů, kde je zakryjeme v průběhu stavby nebo je snadno odstraníme. Otřepy nebo propadlá místa kvůli síle dílu budeme hledat marně. Z hlediska kvality stříkaných dílů se jen potvrzuje, že ICM je v současnosti ve zvládnutí technologie opravdu na vysoké úrovni. Rám podvozku je velice detailní i přes menší počet dílů. Udržet geometrii při jeho složení nebude složité, výrobce nezapomněl přidat různé vodící prvky pro snadnější sestavení. Součástí rámu podvozku je i převodovka a motor, k němu postačí doplnit jen rozvody z tenkých drátků podle fotografií. Model přímo neumožňuje ponechat kapotu motoru otevřenou, pokud bychom ho chtěli otevřít bude zapotřebí trocha modelářského umu a řezání. Interiér kabiny je zpracován kvalitně, přístrojovou desku oživíme pomocí budíků z obtiskové aršíku. Dveře řidiče a spolujezdce můžeme ponechat otevřené a díky tomu lépe vynikne samotný interiér. Součástí nákladového prostoru jsou i samostatně tvořené rámy pro plátěnou střechu, kterou si může modelář vyrobit sám. Transparentní díly, jsou krásně čisté, bez poškození i díky zabalení v samostatném sáčku, ten je dobře chráněny před případným poškozením. Kola jsou vyrobeny z černého vinylu, mají pěkný vzorek, ale bez log výrobce pneumatik a s jemnou dělící rovinou. Manuál je přehledný a provede nás stavbou bez větších problémů. Obtisky jsou kvalitní, mají tenký krycí lak, obsahují i budíky pro přístrojovou desku. Vybírat můžeme ze čtyř vozidel:
- KHD S3000, Russia, Summer 1941
- KHD S3000, Ukraine, Summer 1941
- KHD S3000, 23d PzD, Ukraine, Summer 1942
-
KHD S3000, France, Summer 1944
Náhled na manuál a rámečky:

Rámečky:

1) 23.04.2020 -
KING TIGER ICM 1:35 Wehrmacht 3t Trucks-pohled do krabičky
ICM 1:35
Kat.č. DS3507
Wehrmacht 3t Trucks
Novinka představuje tři kompletní modely různých německých nákladních vozidel v měřítku 1:35 z WWII. Stavebvnice jsou zabaleny samostatně do větší krabičky s pěkně vyobrazenou kresbou všech tří vozidel na vrchním díle obalu. Uvnitř krabičky nalezneme kompletní výlisky modelů, kat.č. 35411, 35451, 35420, tři samostatně vytištěné manuály a v nich vložené tři menší obtiskové aršíky. Sada vozidel určitě zaujme svojí koncepcí balení tří nákladních vozidel v jednom balení, které sebou přináší i příjemnější pořizovací cenu.
V3000S (1941 production)
German Army Truck
Nákladní automobily V3000S byly vyráběny od roku 1941 v německých závodech Ford v Kolíně nad Rýnem. Vybaveny byly benzínovým motorem V8 s pohonem zadních kol. Nákladní automobily V3000S byly široce používány různými složkami německé armády. Sloužily na východní frontě, v Severní Africe, Itálii a Francii. V terénních podmínkách na východní frontě vozy bez pohonu 4x4 vykazovaly nízkou průchodnost terénu. Především při jarních a podzimních deštích (Rasputiza), kde se nezpevněné cesty proměňovali v "řeky" bahna. Tato zkušenost dala vzniknout polo-pásovému vozidlu "Maultier", který byl vyráběn mezi lety 1942-1944. Celkem bylo vyrobeno více než 25 000 různých vozidel V3000 mezi lety 1941-1946.
Všechny díly jsou zabaleny do jednoho většího transparentního sáčku. Uvnitř nalezneme tři rámečky ze světle-šedé hmoty, jeden s transparentními díly, manuál a v něm vložený malý obtiskový aršík. Výlisky jsou čisté, bez otřepů, stopy po vyhazovačích jsou většinou na místech kde moc modeláře nepotrápí nebo se dají snadno odstranit. Z hlediska kvality stříkaných dílů se jen potvrzuje, že ICM je v současnosti ve zvládnutí technologie opravdu na vysoké úrovni. Rám podvozku je detailní i přes menší počet dílů. Udržet geometrii při jeho složení nebude složité, výrobce nezapomněl přidat různé vodící prvky pro snadnější sestavení. Součástí rámu podvozku je i převodovka a motor, k němu postačí doplnit jen rozvody z tenkých drátků podle fotografií. Interiér kabiny je zpracován pěkně, přístrojovou desku vylepšíme pomocí budíků z obtiskové aršíku. Dveře řidiče a spolujezdce můžeme ponechat otevřené a díky tomu lépe vynikne samotný interiér. Bočnice nákladového prostoru lze při menších úpravách sklopit.
Kola jsou složena ze dvou dílů, mají pěkný vzorek s jemnou dělící rovinou, loga výrobců pneumatik na nich nenalezneme. Transparentní díly, jsou krásně čisté, bez poškození i díky zabalení v samostatném sáčku, ten je dobře chráněny před případným poškozením. Manuál je přehledný a provede modeláře stavbou bez větších problémů. Obtisky jsou kvalitní, mají tenký krycí lak, obsahují i budíky pro přístrojovou desku. Vybírat můžeme ze čtyř vozidel:
- V3000S, Russia, Summer 1942
- V3000S, Russia, Winter 1942
- V3000S, Italy, 1943
- V3000S, 4./Fallschirm-Panzer-Art.Rgt "Hermann Goring", Sicily, June 1943
Náhled na manuál a rámečky:
Rámečky:
