![]() |
![]() |
![]() |
Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 12749 / today visits: 12749 |
Swallow by opravdu měl jít postavit bez větších problémů - těch pár chybějících děr se snadno dodělá a takové detaily jako rychloměrná sonda na křídle už jsou jen pro fajnšmekry. Já jsem chtěl hlavně upozornit na nesrovnalosti s křídlem u typu Scooter - dá se to relativně snadno opravit, ale je o tom třeba vědět. Ještě mě napadla taková drobnost - v interiéru je přístrojová deska s výřezy pro kulomety, což opět odpovídá typu Swallow. Neozbrojený Scooter měl s největší pravděpodobností jen kus překližkové desky s budíky. Jinak fotka do interiéru Swallow je třeba tady: https://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/4487390/ot-sopwith-swallow
Na Scooter jsem fotku interiéru nenašel, třebaže létal podstatně déle.Předpokládám, že vypadal podobně, jen od té příčky mezi zadními vzpěrami křídla směrem dopředu byl hřbet trupu zakrytý, takže dovnitř moc vidět nebude.
Jinak souhlasím s tím, že je to dobrý počin pro nás příznivce chmelnic, v 1:72 se Swallow dělal jen v rezinu (Scooter se asi nedělal vůbec) a jiný stříkaný hned tak nebude.
Jo. Děkuju za reportáž. Vypadá to jako typický AZM. Zřejmě to je nejlepší Swallow na celém světě. Díky bohu za další WW I 1/72.
V pondělí jsem využil možnosti a navštívil náš modelářský obchod, kde jsem si mimo nějaké chemie pořídil i novinku od KP - Sopwith Scooter. Prakticky neznámý, ale krásně barevný derivát legendárního Camelu, používaný jako osobní letadlo šéfpilota. Souběžně s tímto modelem byla vydána i verze Swallow, což byla stíhačka. Oba modely mají stejný rámeček s díly, liší se jen krabicí, návodem a obtisky. Rozdíl mezi oběma typy je vyřešen alternativními díly motoru s vrtulí, přední části hřbetu trupu, křidélky a různě dlouhými vzpěrami křídla. Trochu jsem poškádlil stýčka Googla a pohledal těch několik málo fotek na oba kusy. Při té příležitosti jsem zjistil, že model vcelku odpovídá typu Swallow - chybí pouze oválný otvor na pravé spodní části motorového krytu (zřejmě vynechaný z technologických důvodů) a pak dva obdélníkové otvory v křídle nad závěry kulometů (ty zřejmě umožňovaly odklopit horní část závěru kulometu pro zakládání nábojových pásů). Na konci spodní části trupu ještě chybí trojúhelníkový otvor umožňující natáčení ostruhy.
Pro typ Scooter opět chybí otvor v motorovém krytu a u ostruhy, ale navíc je třeba upravit tvar křídla - to mělo u Scooteru menší rozpětí a jiný tvar koncových oblouků. Z dobových fotek vyplývá, že křídlo mělo na každé polovině 15 žeber o stejné hloubce a pak jedno žebro kratší. Celkové rozpětí bylo 8.33m, což v měřítku 1:72 odpovídá asi 116mm, přitom nejširší místo křídla je na zadním pomocném nosníku těsně před křidélky. Na modelu je třeba odbrousit část konce křídla za posledním vylisovaným žebrem (to přijde zcela odstranit) a konec křídla sešikmit táhlým obloukem až k 15. žebru od středu. Úměrně tomu je třeba zmenšit i rozpětí křidélek, přitom tvar koncových oblouků se zdá správný. Podle fotografií se také zdá, že na horní ploše křídla nebyly výztuhy na vnitřních žebrech, použité pouze u typu Swallow. Pro větší modelovost by ještě bylo vhodné upravit osu podvozku - při stání na zemi byly vnější části osy nakloněné a kola tak byla šikmo jako u všech Sopwithů. V návodu bohužel chybí schéma výpletů a jejich rozmístění bohužel není dobře zakresleno ani na titulním obrázku, ani ve schématech zbarvení, při vyplétáni tak je třeba postupovat podle fotografií. Přitom u typu Scooter byly dvojité dráty použity pouze na spodních vnějších výztuhách křídla, ostatní výztuhy byly tvořeny jednoduchými dráty. Typ Swallow měl dvojité dráty u všech spodních výztuh křídla.
Co se týče zbarvení, tak u typu Swallow jsem dohledal pouze jedinou podobu a té první varianta zbarvení z krabičky vcelku odpovídá. Podobu v barvě materiálu jsem nikde nenalezl. U typu Scooter je situace mnohem pestřejší. Pravděpodobně nejstarší varianta zbarvení je stroj v barvě materiálu s plechovou přídí a černě natřenými překližkovými částmi potahu trupu, výsostné znaky tvoří pouze bíle lemované kokardy na trupu a trikolóra na směrovce, vzadu na trupu je ještě bílý obdélník na armádní číslo (které nikdy nebylo přiděleno). Později přibyly ještě kokardy na křídlo, přitom na spodní ploše byly nelemované kokardy na celou hloubku křídla, zatímco na horní ploše křídla byly menší nelemované kokardy sahající od náběžné hrany křídla pouze před spáru křidélek. Poslední variací tohoto zbarvení bylo přidání černé civilní imatrikulace K-135 na boky trupu, v této podobě letoun nosil štíhlý stříbrný vrtulový kužel. Všechny tři varianty tohoto zbarvení se vyznačovaly až zrcadlovým leskem plátěného povrchu a teoreticky by je bylo možno nakombinovat ze zbarvení č.3 ve stavebnici, bohužel rozměry křídelních kokard jsou špatné. Další varianta zbarvení v historické posloupnosti je civilní stroj G-EACZ s červeně natřenou zadní částí trupu a ocasními plochami. Tady zbarvení vcelku odpovídá, pouze hřbet trupu před pilotem nebyl bílý, ale přední část zůstala v barvě lapovaného hliníkového plechu a dřevěná část těsně před kokpitem zůstala černá stejně jako u předchozího zbarvení. Poslední variantou je celožluté zbarvení (opět s vrtulovým kuželem). Podle dostupných fotografií byly kryty kol natřené nějakou tmavší barvou a pokud vůbec byla imatrikulace na trupu a ocasních plochách podložena bílými obdélníky, pak musela být barva velmi zašlá.
Na téhle fotce je nejlépe vidět tvar křídel Scooteru - jedná se o celožlutou variantu zbarvení.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|