Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 10068 / today visits: 10068 |
Super video. Děkuju.
BTW: mluví se o náhradě Air Force One. Jsem zvědav jestli se zůstane u Jumbo Jetu nebo se i zde bude šetřit a 747 vystřídá 777.
zrovna nedávno:
Airbus A380 - 7 důvodů, proč se aerolinkám nevyplatí…?
Přžedevším na to kolik samo váží uneslo málo. To se projevilo ve všem. Komfort byl, ale ekonomika provozu řekla své.
T.Jakl:
Jan Čech = Brouk Pytlík čs. (nebo spíš světového) letectví...
Krom Air France která s nimi už opravdu nelétá, jejich provoz omezí i Lufthansa (prý už nebudou létat z Frankfurtu, takže to je asi taky de facto konec a už prý o tom uvažují i Emirates, jejich CEO řekl, že éra A380 i 747 je pryč... Já před časem sundával ze staré lednice magnetky v podobě bokorysů letadel zaniklého Swissairu a bylo zajímavé vidét v jejich barvách Jumbo...
Jumbo Jet je přeci jen větší ikona (a mně se líbil vždy víc)ale je fakt že Airbus byl prý pohodlnější.
Jistě je i otázka co udělá pandemie s hromadnou turistikou. Kam patřily i velkokapacitní vzdušné zámky...(a samo i obří lodě, které prý třeba Benátčané nenávidí.
Párkrát jsem se v něm svezl a musím říct, že ten komfort tam byl... pocitově víc místa, míň hlučné...
Prvý prototyp A-380 priletel do Airbusu-Finkenwerder 8.11.2005, takže to nie je ani 15 rokov !
A práce na cargu A-380F sme ukončili myslím v lete 2006, keď nebolo dosť objednávok.
Moc děkuji ! Takže je to jak jsem tušil. Neekonomické a zbytečně velké letadlo.
Jedno prvenství ale "380" má. Žádná nespadla, takže šlo asi o dost bezpečný stroj, ale podle toho článku postavený natruc aby Francouzi měli být na co hrdi...
A už tedy i chápu to podivné martýrium, kdy ČSA mělo Boeingy, pak se Boeingy prodávaly - a nahrazovaly Airbusy a teď se prodávají zase Airbusy a přechází se zpět k Boeingu.
Teď je otázka jak teda je Airbus konkurence schopný a jak volbu mezi Boeingem nebo Airbusem ovlivní u běžných linkových letadel průšvih s MAXem.
Nejlepší článek na téma konec A-380, který jsem četl, napsal Jan Čech už přede dvěma lety:
ČECHOVINY: Airbus A 380 13. 3. 2018
Vše se potvrdilo do puntíku. Zatímco stará Jumba se předělávaji na cargo, vyřazené A-380 jsou na nic:
Z DRUHÉHO KOPCE: Klukovské vzpomínky 535 19. 11. 2019
Air France uskutečnila poslední let s A-380 obletem Francie a celou flotilu "380" pošle - do šrotu.
Mně to připadá jako by nebylo tak dávno, co byly tyhle velkokapacitní letadla uváděny do provozu a bylo na ně pohlíženo jako na budoucnost letecké dopravy.
Vždyť v provozu nevydržely ani dvacet let (teď z hlavy nevím - patnáct ?)
A teď tyhle vzdušné zámky o velikosti činžáků neslavně končí.
To se za těch ani ne dvacet let tak posunula menší (dvoumotorová) širokotrupá dopravní letadla, že největší dopravní letadlo co kdy svět viděl tak neslavně odchází na vrakoviště ? Vždyť pro některé aerolinky (Quantas, Emirates) je to doslova ikonické letadlo, na kterém staví svůj marketing a leckde vystřídalo Jumbo Jety. (Ty snad ale s výrobou končí taky, 747-800 prý nebyla moc velký úspěch).
I když je pravda, že když jsem viděl triple sedmu, která je dlooouhá ale mnohem kompaktnější nežli A380 nebo Jumbo Jet tak i chápu, že A380 končí. 777 (teď nevím jaký k ní má Airbus ekvivalent...) je taky interkontinentální dopravní letadlo a asi bude ekonomicky někde jinde. Byť A380 a 747 byly opravdické vzdušné zámky se vším možným komfortem...
Nebo obří letadla vyhubil COVID 19 ? Já myslím, že k tomu asi spíš jen přispěl... A je otázka jestli pokud byla A380 plně vytížená tak jestli fakt byla tak prodělečná - protože uvezla přece jen na maximálku těch 800 lidí, takže někde budou muset letět dvě až tři letadla, aby přepravily stejný počet cestujících... Protože asi lidi budou létat stále, jen to teď bude chvíli omezené...
Což mi připomělo, že pořád čekám i na návrat supersonické dopravy, ale o té se snad jenom mluví a žádný prototyp nástupce Concordu nelétá... nebo jo ?
Proč jsou teda obří dopravní letadla v podstatě na konci ?
Nebo je vyřazuje jen Air France a jinde budou létat dál ? (Ovšem vzhledem k tomu že jsou montovány v Toullouse je to facka domácímu průmyslu...)
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|