Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 126124 / today visits: 126124 |
Stěny šachet podvozku se skládají z pěti dílů (podélník nepočítám). V místě jejich vzájemného styku, čili ve svislé rovině, jsem se snažil přitlačit je co nejvíc k sobě abych se vyvaroval větších spár, ale ne úplně se mi to podařilo. Obdobně se mi to přihodilo při spojení půlek křídla, v místě vnitřního oblouku směřujícího k otvoru pro podvozkovou nohu mám mezi stěnou a stropem šachty na obou stranách také škvírky. Ty se ale dají lehce eliminovat vyplněním řídkým surfem, dissolved putty nebo disperzním lepidlem, případně pak sevřením půlek křídla svorkou a přilepením horní hrany oblouků k dílu křídla. Zde pozor na vyhřeznutí lepidla či tmelení a broušení, protože bysme tak přišli o pozitivní nýtování, které vede po celém obvodu kulatého výřezu pro kolo.
Spitfire Mk.I měl vždy oválné sklíčko zaměřovače, nikdy neměl obdélníkové.
Olda: nevyčetl jsem to nikde, dal jsem ho tam proto, protože se jeho tvar dal snáze vystřihnout z fólie. Ale je pravda, že v návodu z kitu je zobrazen díl s oválným, tak to sklíčko vyměním. Díky za postřeh!
Ahoj Libore,
kde jsi získal / vyčetl info, že pro camo E se má použít obdélníkové sklíčko?
V návodu ve stavebnici je díl s oválním sklíčkem, návod na brassin pit uvádí pouze otazník jako možnost volby mezi obdélníkem a oválem. Ptám se proto,že na fotkách jedniček jsem viděl vždy oválné sklíčko, tak jestli jsem něco nepřehlédl.
díky.
V rámci fit testu jsem nejprve složil brassinový kokpit. Na úvod uvedu, že mi z něj zbyly díly R7 a R81, které jsem v návodu nenašel, ale na seznamu rozložení dílů jsou uvedeny. Trochu jsem lavíroval se sedačkou, protože stejně jako v návodu stavebnice v nich není upřesněno, který typ sedačky se má použít. Nakonec jsem tam dal díl R75. Stavím Camo E a prpoto jsem se vyhnul instalaci pancéřové desky PE6 a pro zaměřovač použil díl R39 a sklíčko obdélníkové (film A). Vše sedělo perfektně, více trpělivosti vyžaduje jen instalace tlakové nádoby R21. Upínací pásy jsem na dílu PE4 posléze zbavil prostředního cancouru, který má být v místě styku popruhů tvaru V provléknut opěradlem vzad, ale provléknout ho nebylo kudy. Trochu víc pasování vyžadují bočnice, které musí ideálně a přesně zapadnout svými výstupky do podlahy. Přepážky (hlavně ta poslední R14) se uchopením do pacičky samozřejmě kroutí, protože sestava je docela titěrná a kdo má ruce jak lopaty může mít problém. I když je v návodu vyznačeno, že se má z vnitřní části spodního dílů křídla odříznout výstupek a zkrátit osazení vstupu vzduchu, aby sestava dovnitř trupu pasovala, stejně jsem musel její dno zbrousit, protože v přechodu křídla do trupu vzadu křídlo nešlo zatlačit do trupu úplně. Palubku jsem opatřil obtiskem přístrojů. Ten sednul na reliéfy dílu R16 přesně. Při stahování obtisku je ale třeba zvýšené opatrnosti kvůli tenkému laku, jinak se dekál může hrubou manipulací deformovat a "natáhnout" a budíky pak nemusí do vyhloubení sednout úplnbě přesně. Ještě maličkost - vedení z leptu PE26 mi šlo přes otvor dvířek kabiny a tak jsem ho musel vytvarovat tak, aby šlo spodem, ale stejně jsem ho pak zakryl bočnicí.
Provedena selekce dílů použitelných ke stavbě.
První říznutí do hmoty se odehrálo na dílech trupu late, neboť budu stavět model v kabátu E (Novozélanďana Deere), který na Novém Zélandu asi opravdu skončí.
Dostávám se k dílům stavebnice. Není k nim celkem nic dodat, málokoho již překvapí, že hlavně kulometů a ústí výfukových rour jsou odvrtané. Na výfucích jsem měl několik propadlin, ty se dají lehce zahladit tmelem. Výlisky podrobně prozkoumám při lepení.
Než zkusím nafotit výlisky tak si dáme alespoň detaily trupu s odlišnostmi pro early a late verze a jejich zadní partii, na které vynikají určité řady pozitivních nýtů. Trupy se liší i osazením anténního sloupku, což je vidět v tématu pod odkazem.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|