Fit test Special Hobby malý Plastic Planet malý Válka
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
Plastic Planet velký   Special Hobby velký



denní zobrazení: 36101 / today visits: 36101

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
3) 01.09.2020-21:01  -  KING TIGER    ICM 1:35 Battle of Kursk (July 1943)-pohled do krabičky
Nejpočetnějším a nejslavnějším tankem Druhé světové války byl bezesporu sovětský tank T-34/76 s kanonem F-34 ráže 76,2 mm. Jeho sériová výroba započala v roce 1940. Do konce roku 1943 vzniklo několik modifikací a ty se dále dělily podle výrobního závodu ve kterém byl tank vyroben. Koncem roku 1943 vznikla poslední modifikace T-34/85 se zvětšenou věží, ve které byla tříčlenná posádka a silnějším 85mm kanon. T-34/85 se stal hlavním sovětským středním tankem až do konce války. V letech 1943-1946 bylo ve třech závodech SSSR vyrobeno 25914 tanků T-34-85. Nejznámějším výrobcem byl závod 183 v Nižním Tagilu. Po válce byl vyráběn licenčně i v několika dalších státech, například v Československu. V dnešní době jsou stále ve službách v cca jedenácti státech a jejich ozbrojených složkách.




Díly tanku T-34 jsou zabaleny do jednoho většího transparentního sáčku. Uvnitř nalezneme pět rámečků ze světle-šedé hmoty, samostatně přiloženou korbu s vanou, vinylové pásy. Manuál s uvnitř vloženými obtisky je přiložen samostatně v krabičce. Dva rámečky s jemnějšími díly, výrobce zabalil do tenké ochranné pěnové fólie. Z hlediska kvality stříkaných dílů se jen potvrzuje, že ICM je v současnosti ve zvládnutí technologie opravdu špičková firma. Plastové výlisky jsou čisté, bez  otřepů, i stop po vyhazovačích je poskrovnu nebo snadno odstranitelných, což je příjemné zjištění u každé stavebnice. Povrchové detaily jsou ostré, jemnou dělící rovinu najdeme na kolech, ale nic hrozného s čím si neporadí ostrý skalpel. Věž má na svém povrchu naznačenou hrubou strukturu po odlévání. Poklop řidiče můžeme ponechat otevřený, interiér prostoru radisty a řidiče je tvořen jen v minimalistickém základu, dvojicí sedadel a pák pro řízení. Pásy jsou z černého vinylu, navíc se každý pás skládá ze dvou kratších segmentů, které je zapotřebí spojit k sobě. To určitě není zcela šťastné řeší, ale pro modeláře, který staví model jen čistě z krabičky je toto řešení dostačující. Náročnější modelář může vybírat z několika sad článkových pásů od různých výrobců, tvořených z plastu, resinu nebo bílého kovu. Ze stejného materiálu jako pásy jsou tvořeny i dvě tažná lana, ty si může modelář nahradit upletením nových z tenkých drátků. Manuál je přehledný a provede nás stavbou bez problémů, díly které nevyužijeme výrobce dobře označil. Obtisky jsou kvalitní, mají tenký krycí lak a nabízejí výběr ze šesti strojů:


- T-34-76, 1st Leningrad Front Red Banner Tank Brigade, Summer 1944

T-34-76, 1st Leningrad Front Red Banner Tank Brigade, Winter 1943/1944

T-34-76, "Revolutionary Mongolia" Tank Columne, Winter 1943/1944

T-34-76, "Komsomolets - Severomorerts" Tank Columne, Winter 1942/1943


T-34-76, Stalingrad Front, Winter 1942/1943

T-34-76, 5th Guard Tank Corps, Kursk Arc, July 1943

Náhled na manuál a rámečky:
















































































Rámečky:









































Za poskytnutý vzorek bych rád poděkoval dovozci, společnosti Modelimex a výrobci firmě ICM.

V případě zájmu mohu nafotit i jiné detaily této sady.


2) 01.09.2020-14:30  -  KING TIGER    ICM 1:35 Battle of Kursk (July 1943)-pohled do krabičky
Nejpočetnějším a nejslavnějším tankem Druhé světové války byl bezesporu sovětský tank T-34/76 s kanonem F-34 ráže 76,2 mm. Jeho sériová výroba započala v roce 1940. Do konce roku 1943 vzniklo několik modifikací a ty se dále dělily podle výrobního závodu ve kterém byl tank vyroben. Koncem roku 1943 vznikla poslední modifikace T-34/85 se zvětšenou věží, ve které byla tříčlenná posádka a silnějším 85mm kanon. T-34/85 se stal hlavním sovětským středním tankem až do konce války. V letech 1943-1946 bylo ve třech závodech SSSR vyrobeno 25914 tanků T-34-85. Nejznámějším výrobcem byl závod 183 v Nižním Tagilu. Po válce byl vyráběn licenčně i v několika dalších státech, například v Československu. V dnešní době jsou stále ve službách v cca jedenácti státech a jejich ozbrojených složkách.




Díly tanku T-34 jsou zabaleny do jednoho většího transparentního sáčku. Uvnitř nalezneme pět rámečků ze světle-šedé hmoty, samostatně přiloženou korbu s vanou, vinylové pásy. Manuál s uvnitř vloženými obtisky je přiložen samostatně v krabičce. Dva rámečky s jemnějšími díly, výrobce zabalil do tenké ochranné pěnové fólie. Z hlediska kvality stříkaných dílů se jen potvrzuje, že ICM je v současnosti ve zvládnutí technologie opravdu špičková firma. Plastové výlisky jsou čisté, bez  otřepů, i stop po vyhazovačích je poskrovnu nebo snadno odstranitelných, což je příjemné zjištění u každé stavebnice. Povrchové detaily jsou ostré, jemnou dělící rovinu najdeme na kolech, ale nic hrozného s čím si neporadí ostrý skalpel. Věž má na svém povrchu naznačenou hrubou strukturu po odlévání. Poklop řidiče můžeme ponechat otevřený, interiér prostoru radisty a řidiče je tvořen jen v minimalistickém základu, dvojicí sedadel a pák pro řízení. Pásy jsou z černého vinylu, navíc se každý pás skládá ze dvou kratších segmentů, které je zapotřebí spojit k sobě. To určitě není zcela šťastné řeší, ale pro modeláře, který staví model jen čistě z krabičky je toto řešení dostačující. Náročnější modelář může vybírat z několika sad článkových pásů od různých výrobců, tvořených z plastu, resinu nebo bílého kovu. Ze stejného materiálu jako pásy jsou tvořeny i dvě tažná lana, ty si může modelář nahradit upletením nových z tenkých drátků. Manuál je přehledný a provede nás stavbou bez problémů, díly které nevyužijeme výrobce dobře označil. Obtisky jsou kvalitní, mají tenký krycí lak a nabízejí výběr ze šesti strojů:


- T-34-76, 1st Leningrad Front Red Banner Tank Brigade, Summer 1944

T-34-76, 1st Leningrad Front Red Banner Tank Brigade, Winter 1943/1944

T-34-76, "Revolutionary Mongolia" Tank Columne, Winter 1943/1944

T-34-76, "Komsomolets - Severomorerts" Tank Columne, Winter 1942/1943


T-34-76, Stalingrad Front, Winter 1942/1943

T-34-76, 5th Guard Tank Corps, Kursk Arc, July 1943

Náhled na manuál a rámečky:
















































































Rámečky:









































Za poskytnutý vzorek bych rád poděkoval dovozci, společnosti Modelimex a výrobci firmě ICM.

V případě zájmu mohu nafotit i jiné detaily této sady.


1) 01.09.2020  -  KING TIGER    ICM 1:35 Battle of Kursk (July 1943)-pohled do krabičky

ICM 1:35


Kat.č. DS3505

Battle of Kursk (July 1943)





Novinka představuje set dvou modelů společně s německými figurkami. Celek je umístěn do jedné z největších tankových bitev v celé historii, bitvy v Kurském oblouku. V ní se střetlo obrovské množství tankových, leteckých i pěších jednotek. Na vrchním díle obalu můžeme obdivovat krásnou "akční" malbu z tohoto kolosálního střetu. Uvnitř je vložena krabička z tvrdšího kartonu s výklopným víkem. Uvnitř po jejím otevření nalezneme dva modely, tank T-34/76 (early 1943 production), kat.č. 35365, protitankový kanon s figurkami 7,62 cm Pak 36(r), kat.č. 35801 a k nim přiložené manuály a obtisky. Tento set určitě zaujme svojí koncepcí dvou různých modelů v jednom balení za příjemnou cenu. Vhodný je set určitě pro tvorbu dioramy nebo si ho mohou například rozdělit dva modeláři mezi sebou.



Divizní dělo 76,2 mm F-22 bylo zkonstruováno v KB-92 pod vedením V.G. Grabinem a přijato Rudou armádou v roce 1936. Navrženo bylo jako polo-univerzální s možností protiletadlové palby. Vyrobeno bylo celkem 2932 děl F-22, v roce 1936 - 10ks, v roce 1937 -417ks, v roce 1938 - 1002 a v roce 1939 -1503. V roce 1939 byla jeho výroba ukončena z důvodu složitosti a váhy, nahrazeno bylo divizním dělem ráže 76,2 mm model 1939. V letech 1941-1942 bylo německou armádou zajato velké množství děl F-22. Ty byla následně upraveny podle specifikací německé armády a přejmenovává na 7,62cm Pak 36 (r). V Rumunských rukou byly některé zajaté děla F-22 namontována na podvozky tanku T-60, touto kombinací vznikla nová samohybná děla Tacam T-60.





Stavebnice protitankového děla je zabalena do jednoho většího transparentního sáčku společně s figurkami. Uvnitř nalezneme dva rámečky ze světle-šedé hmoty, manuály jsou vloženy samostatně v krabičce. Model výrobce poprvé vydal v roce 2010, pod kat.č. 35701. V následujícím roce vznikl přebal společně s obsluhou kanonu pod kat.č. 35801.

Tuto kombinaci s figurkami výrobce využil pro svou novou kombinovanou sadu. Plastové výlisky jsou čisté, bez  otřepů, i stop po vyhazovačích je poskrovnu. Nejvíce potrápí na vnitřní straně ochranného štítu. Povrchové detaily i přes stáří modelu jsou ostré, velice jemnou dělící rovinu najdeme na pojezdových kolech, pneumatiky mají pěkný dezén. Kanon můžeme postavit v palebné nebo přepravní poloze. Mezi díly nalezneme i čtyři náboje a tři jejich přepravní boxy.

Spolu s kanonem jsou přiloženy i figurky obsluhy kanonu. Všechny čtyři figurky jsou umístěny na jednom větším rámečku společně s jejich výstrojí a výzbrojí. Výlisky mají pěkné detaily, odstříknuty jsou bez propadlých míst. Při bližším pohledu na jednotlivé díly nalezneme na některých z nich několik menších otřepů, totéž platí i o dělící rovině. Na první pohled může vše vypadat hrůzostrašně, ale pomocí ostrého skalpelu je snadno začistíme. Ke zbraním bude potřeba doplnit popruhy, například z tenkého plíšku nebo cigaretového papírku. Oba manuály jsou přehledné a provedou modeláře stavbou bez problémů. U kanonu můžeme vybírat ze tří zbarvení, jedno je i ze Severní Afriky:

- Standart camuflage scheme of Pak 36(r) 1942 - Schwarzgrau "39-43"


DAK camuflage scheme of Pak 36(r) 1942-1943 -Afrika Braun "42"

Standart camuflage scheme of Pak 36(r) 1943-1945 - Panzer Olivgun 1943/Panzer Dunkelgelb 1943

Náhled na manuál a rámečky:
























Rámečky:

















1  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1713556599.6783 forum