Válka Fit test Special Hobby malý Plastic Planet malý
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
Plastic Planet velký   Special Hobby velký



denní zobrazení: 21154 / today visits: 21154

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
3) 28.11.2020-10:48  -  kragh    MiniArt 1:35 Austin Armored Car 3rd Series-pohled do krabičky

Tu potvůrku mám zatím v krabici, vypadá to dobře ale je to na dlouhé zimní večery WinkLaughing

2) 28.11.2020-10:20  -  KING TIGER    MiniArt 1:35 Austin Armored Car 3rd Series-pohled do krabičky

Rámečky:





































































Za poskytnutý vzorek bych rád poděkoval dovozci, společnosti Modelimex.



V případě zájmu mohu nafotit i jiné detaily tohoto modelu.

1) 28.11.2020  -  KING TIGER    MiniArt 1:35 Austin Armored Car 3rd Series-pohled do krabičky

MiniArt 1:35


Kat.č. 39005

Austin Armored Car 3rd Series

Ukrinian, Polish, Georgian, Romanian service




Příběh obrněných vozidel Austin začal těsně po vypuknutí Velké války v srpnu 1914, kdy se ruská vláda rozhodla kvůli omezeným vlastním výrobním možnostem objednat v zahraničí řadu vojenských automobilů včetně obrněných vozidel. Carské Rusko požadovalo, aby obrněný vůz měl dvojité věže s kulomety a byl pancéřovaný včetně stropu vozidla. Do Velké Británie byl vyslán zvláštní výbor, ale nenašel žádný existující obrněný vůz, který by těmto požadavkům vyhovoval. V září 1914 zkonstruovala společnost Austin Motor Co. Ltd. v Longbridge v Birminghamu nový obrněný vůz speciálně pro splnění ruských požadavků. Byl vyzbrojen dvěma kulomety v samostatných věžích, umístěných vedle sebe, na obou stranách vozu. Ruská armáda objednala 48 automobilů najednou a ty byly vyrobeny do konce roku 1914. Vozidlo používalo podvozek osobního automobilu Colonial s motorem 30 HP a pohonem pouze zadní nápravy, označeno bylo jako  Austin 1. série.

Po prvních bojových zkušenostech byla všechna vozidla v Izhorski Works v Izhorsku kompletně přestavěna. Vozy dostaly nové pancéřové desky o síle 7 mm, které lépe odolávaly nepřátelské palbě, tvar pancéřování zůstal stejný. Některá vozidla byla také dovybavena bočními kryty kulometů. Díky těmto úpravám byl podvozek a motor značně přetížen. Vůz mohl prakticky jezdit pouze po silnicích nebo po pevné zemi. Přes tyto nedostatky byla konstrukce 1.serie považována za obecně úspěšnou.

Kvůli těmto skutečnostem ruská vláda objednala dalších 60 vylepšených vozidel, označených jako Austin 2. série. Dodávány byly od srpna 1915. Používali silnější podvozek nákladního vozidla 1,5 t s motorem 50 HP a měli silnější pancéřování, které nebylo nutné dále vylepšovat. Trup byl zkrácen a nový tvar střechy nad řidičem už neomezoval horizontální úhel střelby. Po bojových zkušenostech bylo také uznáno, že obrněná auta by měla být vybavena druhým sloupkem řidiče pro jízdu vzad, aby se zlepšila jejich manévrovatelnost. Proto byla brzy po svém příjezdu do Ruska upravena všechna vozidla této série. Viditelnou změnou bylo přidání zadní nástavby, trojúhelníkového průřezu. V nástavbě se nacházelo zadní místo řidiče a měla také další přístupové dveře. Kromě toho byla všechna auta vybavena bočními štíty kulometů. Některá auta byla vybavena světlometem na střeše v pancéřovaném krytu. Vozy 2. série byly v boji od listopadu 1915.

V srpnu 1916 Rusové objednali dalších 60 vozidel, známých jako Austin 3. série. Tento model obsahoval zkušenosti z předchozího boje a tato vozidla byla vyrobena se zadním sloupkem řidiče a bočními štíty kulometů. Viditelným prvkem byl nový, „štíhlejší“ tvar trupu. V přední průzorech bylo instalováno neprůstřelné sklo a velké boční otvory byly nahrazeny menšími otvory se zvedacími klapkami. Dalším rozlišovacím znakem je výrazný prstenec v horní části u obou věží. Všechna vozidla byla dodána do Piotrogradu (Petrohrad) v období od února do léta 1917, ale jen málo jich bylo před bolševickou revolucí odesláno na frontu. Místo toho prošli aktivní službou během následující občanské války (většinu automobilů 3. řady vlastnili bolševici).



Novinka od ukrajinského výrobce představuje zajímavý obrněný vůz z Velké války. Výlisky jsou zabaleny v klasické krabičce s pěknou kresbou na vrchním díle obalu. Uvnitř nalezneme 17 rámečků ze světle-šedé hmoty, jeden s transparentními díly, malou leptanou planžetu, manuál a obtiskový aršík. Stavebnice, jak už text na krabičce prozrazuje, obsahuje kompletní interiér. Jednotlivé díly se vyznačují vysokou úrovní detailů, které vznikly i za pomocí 3D návrhu. Některé díly jsou na hranici možného zpracování, díky své velikosti nebo složitosti při výrobě. Rám podvozku je velice detailní, až je škoda ho zakrýt pancéřovou nástavbou. Útěchou může být, že lze motor ponechat z větší části odkrytý. Podle manuálu k němu jen doplníme elektrické rozvody z tenkého drátku. Celému interiéru vozu výrobce věnoval značnou pozornost a "nevynechal" žádnou jeho část. Veškeré dveře, průzory nebo přístupové panely můžeme snadno otevřít a tím poskytnout menší pohled do útrob vozidla. U obou pancéřovaných věží můžeme vyklopit reflektory, které jsou umístěny na jejich stropě. Na obou jejich vnějších stranách si můžeme povšimnout absence několika šroubů, to stejné platí i pro část pancéřové nástavby s vyboulením pro věže (díly A16/A17). "Chybějící" šrouby nalezneme na rámečku "Ck". Z rámečku je jen opatrně vyřízneme a následně umístíme podle manuálu. Transparentní díly, jsou krásně čiré bez poškození. Rámečky jsou zabaleny v samostatném sáčku, díky tomu jsou dobře chráněný před případným poškozením. Drobné detaily pro interiér a exteriér vozu nalezneme na přiložené leptané planžetě, která je samostatně vložena do menší papírové obálky. Manuál je obsáhlý, ale přehledný, modeláře provede celou stavbou bez větších problémů. Jeho součástí je i barevný rozcestník pro několik výrobců barev, který usnadní práci s hledáním potřebných odstínů. Na předposlední straně můžeme spatřit menší námět na diorama přímo z dílny výrobce (kat.č.39004). Před započetím stavby je zapotřebí si vybrat, který automobil budeme stavět. Rozdíly mezi nimi jsou v manuálu dobře popsány. Obtisky jsou kvalitní, mají tenký krycí lak a nabízejí výběr z pěti vozidel:


- Army of the Ukrainian People´s Republic, Sich Riflemen, Autumn 1919

- Army of the Ukrainian State, Separate Zaporizhzhia Division. Spring 1918

- Army of Polish Republic, 1920

- Army of the Kingdom of Romania. 1918-1920

- Army of the Democratic Republic of Georgia, 1918-1921

Náhled na krabičku a manuál:




Manuál:













































































































1  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1713594947.2352 forum