ICM 1:35
Kat.č. 35111
Sd.Kfz. 247 Ausf. B with Crew
Sd.Kfz.247 Ausf. B byl malý čtyřkolový obrněný vůz postavený na podvozku firmy Horch. Pohon všech kol (4x4) zajišťoval motor Horch o obsahu 3,8 litru a výkonu 90 koní. Převodovka Horsch Einheits umožňovala řazení pěti rychlostních stupňů pro jízdu vpřed a jednoho pro couvání. Mohl jet maximální rychlostí až 80 km/h při jízdě po silnici. Benzín ve 120 litrové nádrži vystačil na ujetí 400 km po silnici a 270 km v terénu. Motor byl umístěn v přední části vozidla, za ním byl prostor posádky vozu. Tu tvořilo až šest mužů včetně řidiče a velitele vozu. Přední část kabiny, nad sedadly obou zmíněných mužů, byla zastřešená. Zbytek prostoru však zůstal shora otevřený a při nepříznivém počasí se přes něj přetahovala nepromokavá plachta. V této části byl prostor pro další čtyři muže. Výhled dopředu a stran zajišťovaly průzory uzavíratelné krytem se štěrbinou. K nástupu a výstupu sloužily posádce dva průlezy v bočních stěnách. Ty byly umístěny po jednom na každé straně v dolní části bočních stěn. Nalevo to byl průlez lichoběžníkového tvaru umístěný hned za předním blatníkem a opatřený jednodílným krytem otevíraným směrem k zadní části vozidla. Napravo byl průlez čtvercový rozdělený na dvě křídla. V případě notnosti bylo možné rychle opustit vozidlo skokem přes horní hranu pancíře. Na dolní části bočních stěn bylo mimo průlezů ještě místo pro zavěšení schránek na nářadí a materiál. Na horní části bočních stěn byl pak prostor pro upevnění lopaty nebo krumpáče a rovněž zde byly úchyty antény nebo antén pro radiostanici. Na zadní stěně nástavby pak bylo zavěšeno rezervní kolo. Síla pancíře byla 5 mm na podlaze, 6 mm na částečném stropu kabiny a 8 mm na všech ostatních stěnách. Vozidlo nemělo z výroby zabudovanou žádnou výzbroj. Některé vozy byly v polních dílnách vybaveny závěsem pro kulomet MG 34/42, který byl umístěný na stropě v přední části kabiny. Vyráběn byl mezi červencem 1941 a lednem 1942, celkem bylo postaveno 58 vozidel.
Novinka představuje přebal nedávno vydané stavebnice, kat.č. 35110 Sd.Kfz. 247 Ausf. B s přiloženými figurkami ze sady, kat.č. 35644 German Command Vehicle Crew (1939-1942). Model je zabalen do krabičky z tvrdšího kartonu s výklopným víček a ta je vložena do samostatného obalu. Na něm můžeme obdivovat pěkně ztvárněnou předlohu modelu společně s figurkami. Po otevření krabičky uvnitř nalezneme celkem šest rámečků ze světle-šedé hmoty, jeden menší s transparentními díly, čtyři vinylové pneumatiky, dva manuály a menší obtiskový aršík. Výlisky jsou čisté, bez otřepů, stopy po vyhazovačích jsou většinou na místech kde moc modeláře nepotrápí nebo se dají snadno odstranit. Rám podvozku je velice detailní i přes menší počet dílů. Udržet jeho geometrii při lepení nebude složité, díky vodícím prvkům, které vše usnadní. Součástí rámu podvozku je i převodovka a motor, k němu postačí doplnit jen rozvody z drátků podle fotografií. Model přímo neumožňuje ponechat kapotu motoru otevřenou, ale lze otevřít menší přístupový poklop umístěný v přední části. Celý interiér je zpracován kvalitně, přístrojovou desku můžeme vylepšit pomocí budíků, které jsou součástí obtisků. V zadní části prostoru posádky, nalezneme polstrovanou lavici, radiostanici a vedle ní menší sedátko. K radiostanici doplníme jen potřebné kabely a sluchátka z domácích zásob. Oboje boční dveře na vozidle můžeme ponechat otevřené. Tloušťka horní hrany bojového prostoru je přiměřeně silná k danému měřítku. Transparentní díly jsou krásně čiré, z dílů využijeme pouze skla pro přední světlomety. Rámeček je zabalen v samostatném sáčku, díky tomu je dobře chráněný před případným poškozením. Pneumatiky jsou z černého vinylu s pěkným vzorkem na povrchu, pro některé modeláře toto nemusí být úplně šťastné řešení. Náročnější modelář v budoucnu jistě sáhne po nových kolech z resinu od některého výrobce resinových doplňků. Manuál je vytištěn na osmadvaceti stranách o formátu A4. Jednotlivé kroky modeláře provedou celou stavbou bez větších problémů. Na posledních dvou stranách jsou vyobrazeny čtyři barevné bokorysy. Obtisky jsou kvalitní, mají tenký krycí lak, jejich součástí jsou i budíky pro vylepšení přístrojové desky. Vybírat může modelář ze čtyř vozů z východní i západní fronty:
- Sd.Kfz. 247 Ausf. B, Grossdeutschland, Ukraine, Summer 1942
- Sd.Kfz. 247 Ausf. B, Russia, Autumn 1941
- Sd.Kfz. 247 Ausf. B, 7th Pz.D., Russia, Summer 1941
- Sd.Kfz. 247 Ausf. B, France, Summer 1944
Přiložené figurky představují německou posádku velitelského vozidla. Mezi čtyřmi figurkami nalezneme, velitele, řidiče a dva radisty. Rozloženy jsou do jednoho rámečku ze světle.šedé hmoty. Výlisky mají pěkné detaily, odstříknuty jsou bez propadlých míst nebo otřepů. Při bližším pohledu na jednotlivé díly nalezneme stopy po dělící rovině formy. Obličeje všech postav jsou krásně ztvárněny včetně lodiček na jejich hlavách. Jen důstojnická brigadýrka je oddělena. Výrobce nezapomněl ani na sluchátka a dalekohled. Ke sluchátkům bude zapotřebí dodělat kabely z drátku patřičného průměru z domácích zásob. Manuál pro sestavení figurek je vytištěný na jednom křídovém papíru o velikosti A4. Na přední straně je vyobrazený rámeček, společně s barevným rozcestníkem pro několik výrobců barev, který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu. Na druhé straně nalezneme návod pro jejich sestavení a následné zbarvení.
Náhled na krabičku a manuály:

Manuály:
