Plastic Planet malý Fit test Special Hobby malý
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
  Special Hobby velký

Plastic Planet velký  

denní zobrazení: 2215 / today visits: 2215

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
3) 16.07.2021-18:34  -  KING TIGER    ICM 1:35 WWII British Trucks-pohled do krabičky
Kat.č. 35602

Leyland Retriever General Service (early production)

WWII British Truck



Leyland Retriever byl britský nákladní automobil vyráběný firmou Leyland Motors v letech 1939 až 1945. První vyráběné vozy měly otevřenou kabinu s plátěnou střechou, která moc nechránila řidiče před rozmary počasí. Později vyrobené verze byly vybaveny čelním sklem a kovovými dveřmi. Vozidlo bylo třínápravové s náhonem na zadní dvě nápravy (6x4). Pohonou jednotku tvořil vodou chlazený čtyřválcový motor od společnosti Layland. Převodovka měla čtyři stupně s dvěma redukčními převody. Palivová nádrž o objemu 141 litrů byla společně s rezervní pneumatikou namontována mezi kabinou a ložnou plochou. Zadní nákladový prostor mohl být pokryt plátěnou střechou. Kromě standardní nákladní verze, existovaly i různé nástavby, mobilní dílny, pro převoz pontonů, vybaven byl jeřábem Coles Mk.IV. Existovala i obrněná verze k obraně vojenských letišť v Anglii. Vyrobeno bylo celkem 6542 nákladních automobilu včetně různých nástaveb.




Třetí sáček obsahuje sedm rámečků ze světle šedé hmoty, jeden s rámeček s transparentními díly, malou leptanou planžetu, sedm vinylových kol, manuál a v něm vložený obtiskový aršík. Plast je přiměřeně tvrdý s dobře vylisovanými detaily, dělící rovina je téměř neznatelná. Stopy po vyhazovačích nalezneme na vnitřních částech některých dílů, kde je zakryjeme v průběhu stavby nebo je snadno odstraníme. Rám podvozku je velice detailní i přes menší počet dílů. Udržet geometrii při složení nebude složité, výrobce nezapomněl přidat různé vodící prvky pro snadnější sestavení. Příjemný překvapením je možnost natočit přední kola. Součástí rámu podvozku je i převodovka a motor, k němu postačí doplnit jen rozvody z drátků podle fotografií. Interiér kabiny je zpracován kvalitně včetně mnoha detailů. Přístrojovou desku vylepšíme budíky z obtiskového aršíku. K plátěné střeše bude zapotřebí svépomocí vytvořit dva přední popruhy pro její uchycení ke kapotě. Nákladový prostor je řešen velice jednoduše, jeho součásti jsou dvě postranní lavice. Zadní sajtnu bohužel bez větších úprav nelze otevřít. Trubková konstrukce přímo vybízí k výrobě domácí plachty k zakrytí nákladního prostoru. Součástí stavebnice je leptaná planžeta, obsahující mřížku chladiče a štítky s jménem výrobce. Kola jsou vinylová, pro některé modeláře toto nemusí být úplně šťastné řešení. Náročnější modelář v budoucnu sáhne po kolech z resinu od některého z výrobců doplňků.  Transparentní díly, jsou krásně čiré bez poškození. Některé díly ani při stavbě nevyužijeme, určené jsou pro další verzi. Rámeček je zabalen v samostatném sáčku, díky tomu dobře chránění před poškozením. Manuál je přehledný a provede modeláře celou stavbou bez větších problémů. Jeho součástí je i barevný rozcestník pro barvy Revell a Tamiya, který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu. Obtisky mají krásný soutisk a tenký krycí lak, obsahují i budíky pro přístrojovou desku. Vybírat můžeme ze dvou automobilů z Evropského bojiště:


Leyland Retriever General Service (early production) Europe 1945

Leyland Retriever General Service (early production) Europe 1944

Náhled na rámečky a manuál:
















































































































Rámečky:








































Za poskytnutý vzorek bych rád poděkoval dovozci, společnosti Modelimex a výrobci firmě ICM.

V případě zájmu mohu nafotit i jiné detaily této sady.


2) 16.07.2021-18:21  -  KING TIGER    ICM 1:35 WWII British Trucks-pohled do krabičky
Kat.č. 35590

Model W.O.T. 8 WWII British Truck




Ford (UK) byl jedním z největších dodavatelů nákladních vozidel pro armádu během druhé světové války, a také jeden z největších dodavatelů v rámci smlouvy o půjčce a pronájmu ("Lend and Lease Act") vozidel do Ruska. Verze WOT (War Office Transport) 8 4x4 byla produkována v počtu okolo 2500 kusů postavených mezi lety 1941 až 1942 a používaných na všech frontách včetně severní Afriky, Itálie a severozápadní Evropy. Vzniklo několik různých nástaveb i zajímavých například s raketami "Katiusha".



Ve druhém sáčku na nás čeká osm rámečků šedé barvy, jeden s transparentními díly, malá leptaná planžeta, vinylová kola, manuál a v něm vložený malý obtiskový aršík. S částí rámečků jsme se mohli setkat u modelu W.O.T. 6 kat.č. 35507, jedná se především o díly podvozku. Plast je přiměřeně tvrdý s dobře vylisovanými detaily, dělící rovina je téměř neznatelná. Stopy po vyhazovačích nalezneme na vnitřních částech některých dílů, kde je zakryjeme v průběhu stavby nebo je snadno odstraníme. Rám podvozku je velice detailní i přes menší počet dílů. Udržet geometrii při složení nebude složité, výrobce nezapomněl přidat různé vodící prvky pro snadnější sestavení. Součástí rámu podvozku je i převodovka a motor, k němu postačí doplnit jen rozvody z drátků podle fotografií. Interiér kabiny je zpracován kvalitně včetně mnoha detailů. Dveře řidiče a spolujezdce můžeme ponechat otevřené a díky tomu lépe vynikne samotný interiér. U nákladového prostoru lze po menších úpravách ponechat otevřenou "nástupní rampu". Výrobce nezapomněl ani na možnost zakrytí prostoru pomocí plachty, která je součástí dílů ve stavebnici. Plachta se skládá z pěti větších dílů, které snadno sestavíme v jeden celek. Nechybí ani decentní naznačení prověšení plátna v místech vrchní konstrukce. Druhá varianta je ponechat pouze samotnou trubkovou konstrukci bez zakrytí. Zde je otázkou zda plastové díly nenahradit pomocí kovových drátků za využití původních dílů jako předlohy pro jejich nové zhotovení. Transparentní díly, jsou krásně čisté, bez poškození i díky zabalení v samostatném sáčku, díky tomu jsou dobře chráněny. Leptaná planžeta je překvapením, protože obvykle není běžně součástí stavebnic. Obsahuje ochranné mřížky chladiče. Kola jsou vinylová, pro některé modeláře toto nemusí být úplně šťastné řešení. Pro náročnější modeláře se dají zakoupit kola z resinu od některého z mnoha výrobců doplňků. Manuál je přehledný a provede nás stavbou bez problémů. Obtisky jsou kvalitní, mají tenký krycí lak a nabízejí výběr ze dvou strojů:


W.O.T. 8, 1st Czech Armoured Brigade, Germany, Spring 1945

W.O.T. 8, France, Summer 1944

Náhled na manuál a rámečky:
















































































































Rámečky:






























1) 16.07.2021  -  KING TIGER    ICM 1:35 WWII British Trucks-pohled do krabičky

ICM 1:35


Kat.č. DS3511

WWII British Trucks




Spojenecké nákladní automobily z období druhé světové války byly výrobci modelů trochu v minulosti opomíjeny. To se změnilo v poslední době a do budoucna se situace bude ještě zlepšovat. Společnost ICM v poslední době vydala řadu britských nákladních automobilů, jak z první světové války, tak převážně z druhé světové války. Nová sada spojuje tři různé stavebnice britských nákladních automobilů z 2. světové války, které ukrajinský výrobce vydal v nedávné době. Uvnitř rozměrnější krabičky nalezneme stavebnice nákladních automobilů kat.č. 35507 Model W.O.T 6, kat.č. 35590 Model W.O.T. 8 a kat.č. 35602 Leyland Retriever General Service (early production). Rámečky pro jednotlivé stavebnice jsou rozděleny do tří PE sáčků. Pro lepší přehled je na každém malý štítek s katalogovým číslem. Všechny manuály jsou přiloženy samostatně, na dně krabičky. V každém z nich nalezneme vložený menší obtiskový aršík. Sada vozidel určitě zaujme svojí koncepcí balení tří vozidel v jednom, které sebou přináší i příjemnější pořizovací cenu.




Kat.č. 35507

Model W.O.T. 6 WWII British Truck



Ford (UK) byl jedním z největších dodavatelů nákladních vozidel pro armádu během druhé světové války, a také jeden z největších dodavatelů v rámci smlouvy o půjčce a pronájmu ("Lend and Lease Act") vozidel do Ruska. Verze WOT (War Office Transport) 6 4x4 byla produkován ve velkém počtu, více než 30 000 kusů postavených mezi lety 1942 až 1945 a používaných na všech frontách včetně severní Afriky, Itálie a severozápadní Evropy. Vzniklo několik různých nástaveb, jako byl štábní vůz, dílenský a další. Některé vozy zůstaly ve službě až do roku 1960, poslední kusy byli vyřazeny v roce 1962. Některé sloužily v Hong Kongu, Malajsii a Korei. Dánská armáda své poslední W.O.T. 6 vyřadila až v roce 1974.



Po otevření sáčku na nás čeká sedm rámečků šedé barvy, jeden s transparentními díly, malá leptaná planžeta, vinylová kola, obtiskový aršík a manuál. Celkem stavebnice obsahuje 267 dílů. Výlisky jsou čisté, bez otřepů i stop po vyhazovačích je poskrovnu nebo snadno odstranitelných, což je příjemné zjištění. Povrchové detaily jsou ostré a hlavy šroubů nejsou rozplizlé. Rám podvozku je velice detailní i přes menší počet dílů. Udržet geometrii při složení nebude složité, výrobce nezapomněl přidat různé vodící prvky pro snadnější sestavení. Součástí rámu podvozku je i převodovka a motor, k němu postačí doplnit jen rozvody z drátků podle fotografií. Interiér kabiny je zpracován kvalitně včetně mnoha detailů. Dveře lze ponechat otevřené a díky tomu interiér lépe vynikne. Nákladový prostor je dobře zpracovaný, škoda je, že se nedá sklopit zadní "nástupní rampa". Trubkovou konstrukci na plachtu někteří asi nahradí pomocí drátků, ale to je již na modelářově volbě jakou cestou půjde. Transparentní díly, jsou krásně čisté, bez poškození i díky zabalení v samostatném sáčku, díky tomu jsou dobře chráněny. Leptaná planžeta je překvapením, protože obvykle není součástí stavebnic ukrajinského výrobce. Obsahuje ochranné mřížky chladiče. Kola jsou vinylová, pro některé modeláře toto nemusí být úplně šťastné řešení. Pro náročnější modeláře se dají zakoupit kola z resinu od některého z mnoha výrobců doplňků. Manuál je přehledný a provede nás stavbou bez problémů. Obtisky jsou kvalitní, mají tenký krycí lak a nabízejí výběr čtyř strojů:

- W.O.T. 6, France, Summer 1944

- W.O.T. 6, Germany, May 1945

- W.O.T. 6, Great Britain, Summer 1945

- W.O.T. 6, Malaya, Summer 1945

Náhled na manuál a rámečky:




























Rámečky:











1  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1628216535.8559 forum