Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 175436 / today visits: 175436 |
...používali!
Sakra
To Damir - myslím, že jste uvedl špatný příklad, protože se jedná o znaky SAAF, čili Jihoafričany, kteří používaly v kokardách místo červené tmavě oranžovou barvu...
ŠP
O barvě hinomaru (a dalších označení): měla by to být barva nového označení, jako v okamžiku, kdy je letadlo nové. Je to proto, že někteří modeláři chtějí postavit nové letadlo. Pokud chce modelář vyrobit model "opotřebovaného" letadla, měl by na něm "opotřebovat" vše, včetně označení. Další možností je, že sada obtisků obsahuje obojí - jedno označení (např. hinomaru) v "nové" a druhé v "nošené" barvě. Něco podobného (rondely RAF v různých barvách) má Arma Hobby ve své sadě Hurricane I Expert:
Richarde, u A6M3 vyrobenych fa. Nakajima, boli mot. kryty striekane sivomodrou farbou, odlisnou od krytov mot. A6M2 vyrabanych fa. Mitsubishi...na tej vyfotenej A6M3 mod.22 z letiska Munda na Salamunovych ostrovoch, je ten mot. kryt hodne vysisovany!
Libore, stačí, aby si vzal tu fotku někdo "do parády" ve PS a nemusí platit vůbec nic... Když budu chtít, tak budou mít Hinomaru barvu modrý z britských kokard a zbytek se ani nehne. Pokud nemáš jistotu, že s tou fotku nikdo, byť třeba v dobrém úmyslu, nehýbal, tak je ti platná jen jako tapeta na plochu.
Tímto přiznávám, že nedokážu vybrat správnou japonskou červenou a že dělám takové chyby, že nesprávná červená by byla menší z nich.
Ale stejně mi není jasné, proč ty barvy nejsou vyfocené spolu s nějakou standardizovanou červenou (třeba FSC), abychom neřešili problém s osvětlením.
Já bych se spíš zeptal, proč má Vlado červenou na hinomaru i markingu velice podobnou neřkuli stejnou jako je červená na níže zobrazených fotkách. A hned si i odpovím - protože tak je barva hinomaru věrohodnější. I na tom vyšisovaným vraku je ta červená sytá.
Pane Martinický a proč tedy máte na své kresbě černý kryt motoru, když na fotce je středně, až světle šedomodrý?
Vrátím se ještě k té červené. Původní barva hinomaru se vyznačovala značnou sytostí, a to i na nalezených artefaktech. Jedním z nich je artefakt ze Zera, na kterém při útoku na Pearl Harbor havaroval Iida. Podle uznávaného japonského výzkumníka Sunao Katabuchiho se pro hinomaru do roku 1924 používala světlejší a výraznější barva s nádechem do oranžové, avšak autoritám japonského námořnictva se nezdála, protože znaky byly moc výrazné a při letu nad tmavě modrým oceánem „svítily“. Výrobcům barev byl proto zadán úkol vyvinout jinou, méně výraznou barvu, která byla od roku 1924 pro hinomaru zavedena pod označením B2. Níže spatřeme dva příklady správné barvy pro hinomaru. Ten nahoře pochází ze Zera Iidy, spodní ze vzorníku č. 8609. Povšimněme si, že barvy jsou syté obdobně jako červená na byť černobílé fotce zde.
K mou zmíněné „mdlosti“ barvy obtisků bych upřesnil, že se barva obtisků jeví jakoby zašedlá, jaksi zazrněná, proto hinomaru i pruhy časem přestříkám barvou stejného odstínu a z horní plochy křídla se znaky pokusím sundat, aby nýtování bylo trochu vidět. Kód na SOP bude asi muset zůstat tak jak je.
Za konzultaci k „ame-iro“ a objasnění červené barvy pro hinomaru jak je uvedeno v prvním odstavci srdečně děkuji Nicholasi Milmannovi.
Iida artefact Zero crash, credit Mr. Greg Springer via j-aircraft.com
Hinomaru red, revision document 8609, credit Mr. Taizo Nakamura
Jarda Galler...stotoznujem sa plne s poslednym odsekom vo Vasom prispevku! Tiez mam "problem" so zavermi niektorych badatelov, hlavne z amikova, ohladne sfarbenia Zer, Ja som, pri kresleni bokorysu, bral ako bernu mincu tuto nekolorovanu fotku A6M3 mod.22...
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|