Plastic Planet malý Válka Fit test Special Hobby malý
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
Plastic Planet velký   Special Hobby velký



denní zobrazení: 171671 / today visits: 171671

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
3) 03.01.2022-17:06  -  KING TIGER    ICM 1:48 Vietnam USAF Airfield-pohled do krabičky

Kat.č. 48087


US Pilots & Ground Personnel (Vietnam War)




Součástí posledního balení je pět figurek pilotů a pozemního personálu. Dvou pilotů, jednoho důstojníka s deskami a dvou mechaniků. Díly pro všechny figurky jsou rozloženy do jednoho rámečku. Výlisky mají pěkné detaily, jsou odstříknuty bez propadlin a otřepů. Při bližším pohledu na jednotlivých dílech nalezneme jemnou dělící rovinu, kterou snadno začistíme pomocí ostrého skalpelu. Manuál pro sestavení figurek je vytištěný na jednom křídovém papíru o velikosti A4. Na přední straně nalezneme vyobrazený rámeček s rozvrženými díly, společně s barevným rozcestníkem pro barvy ICM, Revell a Tamiya, který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu. Na jeho druhé straně je umístěn návod pro sestavení figurek společně s barevným rozvržením.

Náhled na manuál a rámeček:









Rámeček:



















Za poskytnutý vzorek bych rád poděkoval dovozci, společnosti Modelimex a výrobci firmě ICM.
2) 03.01.2022-17:04  -  KING TIGER    ICM 1:48 Vietnam USAF Airfield-pohled do krabičky
Kat.č. 48290

Cessna O-2A Skymaster

American Reconnaissance Aicraft



V roce 1966 americké vzdušné síly (USAF) pověřily Cessnu, aby postavila vojenskou variantu Skymastera, která by nahradila O-1. Stejně jako u civilní verze byl Skymaster levným dvoumotorovým letounem s jedním motorem v přední části letadla a druhým motorem v zadní části trupu. Úpravy provedené pro vojenskou verzi zahrnovaly instalaci samostatných sedadel vpředu oproti šesti sedadel v civilní verzi. Instalací vojenských komunikačních a navigačních zařízení místo civilních. Dále instalací pohledových panelů do dveří (pro lepší pozorování země); instalací protipožární pěny do palivových nádrží namontovaných v křídlech. Tím se zvýšila mírně hmotnost letadla a snížila se kapacita palivových nádrží. První O-2 vzlétl v lednu 1967 a letadlo šlo do výroby krátce poté. Výkon (zejména v cestovních výškách) klesl kvůli různému vybavení které bylo nainstalováno a tím významně narostla i hmotnost letadla, ale i tak byl považován za dostatečný pro předpokládaný provoz v nízkých letových výškách. Svou hlavní službu si odbyl ve válce ve Vietnamu, sloužil i u hasičské letecké služby v Kalifornii. Některé stroje se zúčastnily i boje proti drogám ve Střední Americe.





Rámečky pro Cesnu jsou umístěny ve druhém PE sáčku. Po jeho otevření uvnitř nalezneme dva rámečky ze světle šedé hmoty, jeden s transparentními díly. Manuál s uvnitř vloženým obtiskovým aršíkem je umístěn na dně krabičky. Výlisky jsou z přiměřeně tvrdého plastu, čisté, bez otřepů, stopy po vyhazovačích jsou povětšinou na místech kde moc modeláře nepotrápí a to na vnitřních stranách jednotlivých dílů. Rytí na povrchu je příjemně jemné, některé krytky mají naznačeny šrouby. Obě ocasní části jsou složeny ze dvou polovin. Přední motor je částečně ve stavebnici zastoupen. v budoucnu lze určitě očekávat resinovou sadu obou motorů s novými panely pro jejich celé odkrytí. Interiér má pěkné vnitřní vybavení, mezi než patří i dvě M16 a radio-vybavení k němu doplníme kabely podle dostupných fotek. Přístrojovou desku můžeme vylepšit budíky z obtiskového aršíku. Poutací pásy v brzké době určitě vydá některý z výrobců leptaných sad. Před slepením obou polovin trupu je modelář ve stavebním kroku č.36 upozorněn na potřebu přidání závaží do přední části o hmotnosti cca 10g. Na výběr máme i ze dvou variant pod věšené výzbroje. První varianta nabízí čtyři raketnice a druhá dvě raketnice a dvě pouzdra SUU-11. Transparentní díly jsou krásně čiré a přiměřené tloušťky. Rámeček je zabalený zvlášť v pevném PE sáčku pro jeho lepší ochranu před poškrábáním. Manuál je vytištěn na 20 stranách ve formátu A4. Jednotlivé kroky modeláře provedou celou stavbou bez větších problémů. Díly, které při stavbě nevyužijeme výrobce dobře označil. Pokud by si chtěl modelář vyřezat vlastní masky, může využít šablonu vytištěnou na straně č.26. Součástí je i barevný rozcestník pro několik výrobců barev (Revell, Tamiya), který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu.

Stavebnice obsahuje jeden obtiskový aršík jeho součástí jsou budíky pro přístrojovou desku. Na výběr máme ze čtyř různých strojů, včetně jednoho v atraktivním černém zbarvení. Informace o jednotkách nebo době nasazení u jednotlivých strojů nenalezneme, ale podle kódu na ocasní plochách by se dalo o konkrétních letadlech dozvědět více.



Náhled na manuál a rámečky:
















































































Rámečky:















































1) 03.01.2022  -  KING TIGER    ICM 1:48 Vietnam USAF Airfield-pohled do krabičky

ICM 1:48

Kat.č. DS4803

Vietnam USAF Airfield



Společnost ICM v poslední době vydala několik "velkých setů", ve kterých spojuje některé stavebnice ze své produkce.

V měřítku 1:48 se v pořadí jedná o třetí "velký set", předchozí dva byli zaměřeny na období WWII (DS4802 WWII RAF Airfield a DS4801 WWII Luftwaffe Airfield) u novinky výrobce vsadil na válku ve Vietnamu. Ze své produkce si pro jeho složení vybral stavebnice letadel OV-10A Bronco US Attack Aircraft (kat.č.48300), Cessna O-2A Skymaster American Reconnaissance Aicraft (kat.č.48290) a figurky US Pilots & Ground Personnel (Vietnam War) (kat.č.48087). Vše je zabaleno do rozměrnější krabičky s již standardním otvíráním a samostatně řešeným víkem. Na jeho povrchu můžeme obdivovat propracovanou kresbu obou letadel společně s personálem na letištní ploše někde ve Vietnamu. Po otevření krabičky uvnitř nalezneme tři PE sáčky s rámečky , tři manuály a ve dvou z nich jsou přiloženy obtiskové aršíky. Pro lepší přehled výrobce přilepil na každý sáček malý identifikační štítek s katalogovým číslem. Sada dvou letadel společně s přiloženým personálem určitě zaujme svou kombinací, která umožňuje postavit pěkné diorama z války ve Vietnamu.







Kat.č. 48300

OV-10A Bronco

US Attack Aircraft



OV-10A Bronco byl navržen jako lehký víceúčelový útočný letoun. Jeho úkolem bylo udeřit na pozemní cíle, poskytovat blízkou leteckou podporu svým jednotkám a průzkum. Mohl také sloužit jako předsunutý pozorovací a naváděcí letoun. Poprvé vzlétl v roce 1965 a bylo počítáno s tím, že nahradí Cessnu O-1 Bird Dog & O-2 Skymaster. Letoun byl aktivně používán ve Vietnamu americkým námořnictvem, letectvem a námořní pěchotou. Hlavním úkolem OV-10A Bronco v této válce bylo poskytovat krytí pro americkou armádu, námořní pěchotu, jednotky speciálních sil a hlídkovat v oblastech, kde operovaly vietnamské síly. Tato letadla často plnila úkoly, které byly dříve přidělovány vrtulníkům. I když byly tyto útočné letouny méně obratné než vrtulníky, měly větší užitečné zatížení a byly méně zranitelné střelbou z ručních zbraní. Kromě války ve Vietnamu, sloužil letoun i v dalších konfliktech, například v první válce v Zálivu. V roce 1995 byl definitivně vyřazen ze služby. O letoun projevilo zájem i několik zahraničních zemí, včetně Německa, Kolumbie a Indonésie.



Rámečky jsou zabaleny do samostatného PE sáčku, uvnitř po jeho otevření nalezneme deset rámečků ze světle-šedé hmoty, jeden s transparentními díly. Manuál s uvnitř umístěnými obtisky je přiložen v krabičce samostatně. Výlisky jsou z přiměřeně tvrdého plastu, čisté, bez otřepů nebo propadlých míst. Stopy po vyhazovačích jsou povětšinou umístěny na dobře zvolených místech kde modeláře nepotrápí nebo se dají případně snadno odstranit. Rytí je čisté a příjemně jemné k danému měřítku. Povrch celého letadla pokrývají nýty, na ocasních gondolách a části pilotní kabiny nýty vystupují nad povrch. Interiér je v základu zpracovaný dobře, vylepšit ho můžeme pomocí obtisků pro obě přístrojové desky. Doplnit budou zapotřebí především poutací pásy k oběma sedadlům od některého z výrobců leptaných doplňků. Před slepením kokpitu bych doporučil umístit do přední části letadla zátěž, aby zůstalo pevně na všech třech kolech. Podvozkové šachty jsou od výrobce vybaveny nadmíru dobře, postačí do nich pouze doplnit rozvody elektroinstalace a hydrauliky. Ocasní gondoly jsou složeny z několika hlavních dílů. Při jejich lepení modeláři pomohou dva vodící kolíky umístěné po obou stranách podvozkových šachet z jejich vnější strany. Na straně č.23 nalezneme devět možných kombinací pod-věšení výzbroje pro jednotlivá zbarvení uvedených v manuálu. Výzbroj je ve stavebnici složena z:

2 x LAU-33 twin rocket pods

2 x LAU-069A 21 rocket pods

2 x Mk.77 Incendiary bombs

2 x LAU-68 6 rocket pods

2 x 150gal fuel tanks

2 x Mk.81 Lowdrag iron bombs with optional daisy-cutter fuse

2 x Mk.81 Snakeye iron bombs with optional daisy-cutter fuse

2 x Mk.82 Snakeye iron bombs with optional daisy-cutter fuse

2 x  Mk.82 Lowdrag iron bombs with optional daisy-cutter fuse

2 x LAU-10A 4 rocket pods

Transparentní díly jsou krásně čiré a přiměřené tloušťky. Rámeček s nimi je zabalen zvlášť v pevném PE sáčku pro jeho lepší ochranu před poškrábáním. Manuál je vytištěn na 28 stranách ve formátu A4. Jednotlivé kroky modeláře provedou celou stavbou bez větších problémů. Díly, které při stavbě nevyužijeme výrobce dobře označil. Pokud by si chtěl modelář vyřezat vlastní masky, může využít šablonu vytištěnou na straně č.24. Součástí je i barevný rozcestník pro několik výrobců barev (ICM, Revell, Tamiya), který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu. Stavebnice obsahuje dva aršíky obtisků, větší obsahuje kompletní obtisky pro letadlo včetně budíku pro přístrojové desky. Menší aršík obsahuje popisky pro nesenou výzbroj. Na výběr máme z pěti různě zbarvených strojů:

- OV-10A 155471, Light Attack Squadron 4 (VAL-4) "Black Ponies", Binh Thuy, 1971

- OV-10A 155456, Marine Observation Squadron 6 (VMO-6), Quang Tri, 1969

- OV-10A 67-14649, 20th Tactical Air Support Squadron, Da Nang, 1972

- OV-10A 155416, Marine Observation Squadron 2 (VMO-2), Da Nang, 1969

- OV-10A 155416, Marine Observation Squadron 2 (VMO-2), Da Nang, 1970

Náhled na manuál a rámečky:

























































Rámečky:





































1  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1714076005.3164 forum