Válka Fit test Special Hobby malý Plastic Planet malý
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
Plastic Planet velký   Special Hobby velký



denní zobrazení: 9729 / today visits: 9729

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
3) 15.01.2022-07:56  -  KING TIGER    ICM 1:48 B-26K with USAF Pilots & Ground Personnel-pohled do krabičky

Kat.č. 48087

US Pilots & Ground Personnel (Vietnam War)



Součástí balení je pět figurek rozložených do jednoho středně velkého rámečku  který je zabalen zvlášť do PE sáčku. Mezi figurkami nalezneme dva piloty, jednoho důstojníka s deskami a dva mechaniky při práci. Výlisky mají pěkné detaily, jsou odstříknuty bez propadlin a otřepů. Při bližším pohledu na jednotlivých dílech nalezneme jemnou dělící rovinu, kterou snadno začistíme pomocí ostrého skalpelu. Manuál pro sestavení figurek je vytištěný na jednom křídovém papíru o velikosti A4. Na přední straně nalezneme vyobrazený rámeček s rozvrženými díly, společně s barevným rozcestníkem pro barvy ICM, Revell a Tamiya, který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu. Na jeho druhé straně je umístěn návod pro sestavení figurek společně s barevným rozvržením.




Náhled na manuál a rámeček:




Rámeček:











Za poskytnutý vzorek bych rád poděkoval dovozci, společnosti Modelimex a výrobci firmě ICM.



2) 15.01.2022-07:54  -  KING TIGER    ICM 1:48 B-26K with USAF Pilots & Ground Personnel-pohled do krabičky
Kat.č. 48406

US Aviation Armament



Čtyři rámečky s výzbrojí jsou zabaleny samostatně v PE sáčku. Výzbroj je složena z:


BLU-23 ve dvou variantách, BLU-27 ve dvou variantách, LAU-10A, LAU-68, LAU-69A, Mk77, Mk81 lowdrag, Mk81 snakeye, SUU-14A, Mk82 lowdrag, Mk81 snakeye a MER.

Výlisky jsou čisté, bez otřepů nebo propadlých míst. Stopy po vyhazovačích výrobce umístil pouze z vnitřní strany u některých dílů. Povrchové detaily jsou ostré, pozor si bude potřeba dát při broušení abychom některé vystupující linky omylem nezbrousily. U části výzbroje můžeme volit ze dvou možných "variant", například u Mk81 lowdrag nebo BLUE-23. Manuál pro sestavení je vytištěný na čtyřech stranách formátu A4. Na přední straně jsou vyobrazeny rámečky s rozloženými díly. Na dvou vnitřní stranách nalezneme manuál pro sestavení veškeré výzbroje obsažené v sadě. Na poslední straně jsou vytištěny barevné bokorysy pro všechnu výzbroj společně s rozmístěním obtisků. V dolní části je umístěn rozcestník pro barvy od ICM, Revell a Tamiya, který usnadní hledání potřebných odstínů. Obtisky mají krásný soutisk a tenký krycí lak, obsahují popisky a identifikační prvky. V manuálu pro stavbu letadla na straně č.22 nalezneme vyobrazené čtyři různé kombinace pro podvěšení výzbroje.



Náhled na manuál a rámečky:
















Rámečky:


































1) 15.01.2022  -  KING TIGER    ICM 1:48 B-26K with USAF Pilots & Ground Personnel-pohled do krabičky
ICM 1:48

Kat.č. 48280

B-26K with USAF Pilots & Ground Personnel



V roce 1961 letectvo Spojených států vrátilo zpět do služby mnoho letadel B-26 Invader, které sloužili během 2.světové války a během korejské války. Nové využití našly při tajných operacích v Jižním Vietnamu, kde byly používány jako taktické bombardéry. Zatímco letouny B-26 byly „oficiálně“ ve výzbroji jihovietnamského letectva, ve skutečnosti je pilotovaly americké posádky. Práce na modernizacích B-26 začaly v roce 1962, pro rozsáhlou modernizaci si americké letectvo vybralo společnost On Mark Engineering Company z Van Nuys v Kalifornii. Zmodernizovaná letadla dostala nové označení B-26K. Tyto letouny byly nasazeny v jihovýchodní Asii a byly umístěny na letecké základně Phanom v Thajsku. Jelikož Thajsko nepovolilo umístění bombardérů na svém území, v květnu 1966 bylo letounům přiděleno staré označení A-26A. I přes konkurenci v podobě tryskových letadel byl B-26K známí jako "nejlepší" zabiják nákladních automobilů. Měl totiž správnou kombinaci palebné síly s odolností a délkou letu. Kvůli přeletům přes pás Laosu byly americké insignie přemalovány pro případ nouzového přistání v této oblasti. V listopadu 1969 byly B-26K vyřazeny ze služby. A/B-26 zažilo službu ve třech válkách a nikdy nebylo úplně vyřazeno, tentokrát však zůstalo navždy ve výslužbě.


Hlavní úpravy provedené On Mark Engineering Company:

- každé křídlo bylo vyztužen od špičky ke kořeni, částečně kvůli vyřešení problému selhání křídla. Další důvod byla instalace osmi napevno nainstalovaných nosníků pro nesení široké škály výzbroje po čtyřech na každém křídle. 


- instalací vylepšených motorů R-2800-52W se vstřikováním vody, produkujících 2 500 koňských sil.

- nové vrtulové listy

- lepší brzdy kol

- napevno instalované nádrže na konci křídel

- obě střelecké věže byly demontovány

- kokpit byl upraven a bylo nainstalováno dvojité řízení.

- B-26K dostal o něco větší kormidlo kormidlo oproti tradiční B-26, pro jeho umístění byl trup prodloužen.

- elektronika letadla byla zmodernizována, to vedlo i k jiné instalaci antén na horní a spodní straně letadla.

- nové větší sání k lepšímu chlazení motorů.





Novinka v sobě ukrývá stavebnici amerického bombardéru B-26K (kat.č. 48279) společně se sadou figurek letištního personálu (kat.č.48087). Tímto spojením vznikl zajímavý set vhodný pro stavbu diorama letiště z Vietnamu. Všechny rámečky jsou zabaleny do standardní krabičky s výklopným víčkem a samostatně řešeným vrchním obalem. Na něm můžeme obdivovat krásně zpracovanou malbu samotného letadla s personálem na letištní ploše. Po otevření krabičky na modeláře čeká celkem patnáct rámečků ze světle-šedé barvy, jeden s transparentními díly, tři manuály a ve dvou z nich je uvnitř vložený obtiskový aršík. Výlisky jsou z přiměřeně tvrdého plastu, čisté, bez otřepů, stopy po vyhazovačích jsou povětšinou na místech kde moc modeláře nepotrápí a to na vnitřních stranách jednotlivých dílů. Rytí na povrchu je příjemně jemné, některé krytky mají naznačeny šrouby. Výztuhy na vrchní a dolní straně obou křídel vystupují mírně nad povrch. Na konci křídel jsou umístěny dvě napevno umístěné nádrže na palivo. Bohužel výrobce opomněl na dvě víčka na každé z nádrží, které jsou dobře patrné na fotografiích skutečných strojů. Decentně je naznačené žebrování křidélek. Motory jsou ztvárněny včetně vstupního i výfukového potrubí. Výrobce nezapomněl ani na přípravek pro přesné umístění výfuku. Interiér má naznačenou vnitřní konstrukci, bohužel tím při bližším pohledu vznikly menší propadliny na vnější pravé straně trupu. Kokpit je oproti předchozím verzím nový, s dvojitým řízením. Zapotřebí bude jen doplnit poutací pásy na obě sedačky. Na dveřích pumovnice můžeme vidět zaslepené otvory pro kamery. Je možné, že se v budoucnu dočkáme ještě verze RB-26K s prosklenou přídí a kamerami umístěnými v pumovnici. Podvozkové šachty jsou v základu vybaveny nadmíru dobře, zapotřebí bude jen doplnit rozvody elektroinstalace a hydrauliky. Transparentní díly jsou krásně čiré a přiměřené tloušťky. Rámečky jsou zabaleny každý zvlášť v pevném PE sáčku pro jejich lepší ochranu před poškrábáním. Manuál je vytištěn na 28 stranách ve formátu A4. Jednotlivé kroky modeláře provedou celou stavbou bez větších problémů. Díly, které při stavbě nevyužijeme výrobce dobře označil. Pokud by si chtěl modelář vyřezat vlastní masky, může využít šablonu vytištěnou na straně č.24. Součástí je i barevný rozcestník pro několik výrobců barev (ICM, Revell, Tamiya), který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu. Obtisky mají krásný soutisk a tenký krycí lak, nalezneme mezi nimi i budíky pro přístrojovou desku. Vybírat můžeme ze čtyř různých strojů:

- B-26K 64-17651, 56th Specail Operations Wing, 609th Special Operations Squadron, Nakhon Phanom, 1969

- B-26K 64-17649, Davis-Monthan Air Force Base, 1970

- B-26K 64-17645, 56th Specail Operations Wing, 609th Special Operations Squadron, Nakhon Phanom, 1969

- B-26K 64-17679, 1st Specail Operations Wing, USAF, late 1960s.

Náhled na krabičku a manuál:


Manuál:
























































Rámečky:












































1  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1713578264.0945 forum