Plastic Planet malý Válka Fit test Special Hobby malý
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
Plastic Planet velký   Special Hobby velký



denní zobrazení: 128830 / today visits: 128830

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
2) 29.03.2022-19:02  -  KING TIGER    ICM 1:48 Mistel S1-pohled do krabičky

Rámečky:
























































































































Za poskytnutý vzorek bych rád poděkoval dovozci, společnosti Modelimex a výrobci firmě ICM.

1) 29.03.2022  -  KING TIGER    ICM 1:48 Mistel S1-pohled do krabičky
ICM 1:48

Kat.č. 48101

Mistel S1

WWII German composite training fighter




Mistel (česky „Jmelí“) měl být náhradou za nedostatek těžkých bombardovacích letadel, kterých se Luftwaffe nedostávalo. Jeho vývoj sahá až do roku 1942, kdy zadalo Říšské ministerstvo letectví návrh na vývoj létající pumy ovládané stíhačkou. Projekt Mistel byl jako celek označován Huckepack, známý taktéž jako Beethoven-Gerät nebo Vati und Sohn. Pro ověření této koncepce vznikl projekt kombinující kluzák DFS 230 s cvičným KI 35, případně s Bf 109F-4. Po dokončení zkoušek obdržel projekt svoje bojové označení Mistel. První varianty Mistelu byly tvořeny středním bombardérem Ju 88 a stíhačem Bf 109. Bf 109 byl upevněn na hřbetě bombardéru Ju 88 pomocí konstrukce připomínající obrácené písmeno V, která spojovala letadla v oblasti centroplánu. Další pomocný nosník byl umístěn mezi konci trupu u ocasních ploch, letouny tak byly mezi sebou uchyceny ve třech bodech. K oddělení stíhače od nosníku mateřského letadla došlo pomocí výbušných nýtů. Stíhač byl dodatečně vybaven spojeným řízením s nosným letadlem, který měl navíc instalovaného autopilota, po jehož aktivaci byla ze stíhacího letounu zajištěna automatická stabilita letu nosiče ve zvoleném směru. Mateřské letadlo, tak po odpoutání řídícího letounu směřovalo v určeném kurzu ke svému cíli. První takto upravený Ju 88 poprvé vzlétl v červenci roku 1943. U bojových verzí byla kabina bombardéru Ju 88 nahrazena speciálně navrženou přídí naplněnou 1,7 tuny trhavin. Pro přelet k bojovým jednotkám bylo možné nasadit klasickou kabinu místo bojové hlavice. Mistel se i přes plánovaný vývoj několika variant vyráběl pouze ve verzi Mistel 1 a Mistel 2 včetně jejich školních verzí.







Novinka v sobě ukrývá stavebnici německého středního bombardéru Ju 88A-4 a stíhačky Bf 109F-4, které spolu tvoří zajímavou kombinaci známou jako Mistel ("Jmelí"). Výrobce tuto kombinaci zabalil do jedné rozměrnější krabičky s výklopným víčkem a samostatně řešeným vrchním obalem. Na něm můžeme obdivovat krásně zpracovanou malbu Mistlu S1 v letu. Po otevření krabičky na modeláře uvnitř čekají celkem tři sáčky a manuál s uvnitř přiloženým obtiskovým aršíkem. Největší z PE sáčků obsahuje díly pro Ju 88A-4, celkem pět rámečků ze světle-šedé hmoty a jeden s transparentními díly. Druhý menší obsahuje tři rámečky ze světle-šedé hmoty a jeden s transparentními díly pro Bf 109F a poslední nejmenší obsahuje jeden rámeček s díly konstrukce pro spojení Ju 88 a Bf 109.



Ju 88A-4 (kat.č.48233)

Rámečky pro Ju 88A-4 pochází z roku 2016. Výlisky jsou z přiměřeně tvrdého plastu, čisté, bez otřepů, stopy po vyhazovačích jsou povětšinou na místech kde moc modeláře nepotrápí a to na vnitřních stranách jednotlivých dílů. Rytí na povrchu je příjemně jemné, jen některé krytky na hřbetu trupu bude zapotřebí prohloubit. Stavebnice obsahuje i kompletní ztvárnění zástavby obou motorů, které díky tomu lze otevřít. Zapotřebí bude jen doplnit potřebné rozvody z tenkých drátků. Interiér kokpitu výrobce zpracoval detailně, doplnit ho bude zapotřebí minimálně o poutací pasy pro všechny sedadla. Díky rozsáhlému prosklení kabiny bude do celého interiéru kokpitu dobře vidět.

Podvozkové šachty jsou v základu vybaveny nadmíru dobře, doplnit si zaslouží o rozvody hydrauliky. Transparentní díly jsou krásně čiré a přiměřené tloušťky. Pro lepší ochranu před poškrábáním je rámeček s transparentními díly zabalen zvlášť v pevné PE sáčku.



Bf 109F-4 (kat.č.48103)



Vznik rámečků sahá až do roku 2006, kdy byly poprvé vydány. Uvnitř druhého transparentního sáčku nalezneme tři rámečky ze světle-šedé hmoty a jeden menší s transparentními díly. Výlisky jsou z přiměřeně tvrdého plastu, stopy po vyhazovačích jsou povětšinou na místech kde moc modeláře nepotrápí a to na vnitřních stranách jednotlivých dílů. Na některých dílech nalezneme menší otřepy. Spodní díl křídel je bohužel pokrytý jemnou "krupicí", kterou bude zapotřebí přebrousit a následně protáhnout rytí. Rytí na celém povrchu modelu je přiměřené hluboké. Křidélka, SOP a VOP mají naznačené žebrování. Vztlakové klapky jsou oddělené a modelář je může vychýlit podle svých potřeb. Výrobce vybavil stavebnici motorem včetně dvojice kulometů MG17 ráže 7,92mm a jejich zásobníků. Kryt motoru může modelář otevřít. Kokpit je vybavený dostatečně, zapotřebí bude jen doplnit poutací pásy. To stejné platí pro elektrické rozvody na motoru a hydrauliky na podvozkových nohách. Transparentní díly jsou krásně čiré a přiměřené tloušťky, překryt kabinky je rozdělený na tři části, díky tomu může modelář kokpit otevřít. Rámeček je zabalen zvlášť v pevném PE sáčku pro jeho lepší ochranu před poškrábáním.




Pro spojení obou stavebnic do jednoho celku poslouží poslední a zároveň nový rámeček, který obsahuje tyto potřebné díly. Mezi vzpěrami nalezneme i nové kryty podvozku společně s koly pro stíhačku Bf 109F znázorňující zatažený podvozek.



Manuál je vytištěn na 36 stranách ve formátu A4. Jednotlivé kroky modeláře provedou celou stavbou bez větších problémů. Díly, které při stavbě nevyužijeme výrobce dobře označil. Pokud by měl modelář zájem o vyřezání vlastních masek pro obě letadla, může využít šablonu vytištěnou na straně č.32. Součástí manuálu je i barevný rozcestník pro několik výrobců barev (ICM, Revell, Tamiya), který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu. Obtisky mají krásný soutisk a tenký krycí, obsahují i přístrojové desky pro Ju 88 a Bf 109. Nově výrobce mezi obtisky zařadil i svastiky rozdělené na dvě poloviny, odpadá tak práce s jejich sháněním od jiných výrobců. Vybírat můžeme ze dvou výcvikových sestav:

- Ju 88A-4 (Mistel S1) w/Bf 109 F-4, German research institute for gliding (DFS), Ainring, Germany, 1944

- Ju 88A-4 (Mistel S1) w/Bf 109 F-4, Nordhausen, Germany, early 1944


Náhled na manuál a rámečky:






































































1  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1714057199.8158 forum