Special Hobby malý Eduard malý2 Plastic Planet malý Válka
Plastic Planet malý 2 Fit test
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
Special Hobby velký  

denní zobrazení: 23035 / today visits: 23035

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
3) 12.01.2023-21:58  -  KING TIGER    ICM 1:72 Soviet military airfield 1980s-pohled do krabičky

Kat.č. 72812

ZiL-131

Command vehicle



ZiL-131 je sovětský armádní nákladní automobil vyráběný od roku 1967 do roku 1990 v moskevské továrně Zavod imeni Lichačova. Celkem bylo vyrobeno kolem jednoho milionu těchto automobilu v různých provedeních. Tyto nákladní vozy byly dodávány do zemí Varšavské smlouvy a také do mnoha zemí v Asii a Africe. Vylepšený model 131 N se vyrábí od roku 1986, ale později byla výroba přesunuta do výrobního závodu Ural. V civilním sektoru byl využíván vzhledem k vysoké průchodnosti terénem a pro různé speciální nástavby, souběžně existovala i čistě civilní verze ZiL-133 bez pohonu všech kol.



V třetím PE sáčku nalezneme rámečky pro postavení sovětského nákladního automobilu ZiL-131 se skříňovou velitelskou nástavbou. Celkem je uvnitř sáčku šest rámečku ze světle-šedé hmoty, samostatně přiložená kabina s její spodní částí, díl skříňové nástavby a dva rámečky s transparentními díly. Manuál je přiložen samostatně společně s obtisky v papírových deskách. Plast je přiměřeně tvrdý s dobře vylisovanými detaily, dělící rovina je téměř neznatelná. Na některých dílech se nevyhneme menším otřepům, které snadno začistíme pomocí ostrého skalpelu. Stopy po vyhazovačích jsou umístěny pouze z vnitřní strany u některých dílů, kde je následně zakryjeme v průběhu stavby nebo je snadno začistíme. Rám podvozku je tvořen v jednom větším celku. Díky celistvosti rámu odpadnou případné problémy s udržením geometrie. Kabinka je lisovaná v jednom kuse, modelář jen k ní přilepí podlážku s několika díly pro interié a dělená skla. Skříňovou nástavbu vyrobyl výrobce v jednom celku, ke kterému se doplní podlaha a menší detaily. Kola jsou vylisována z plastu a skládají se ze dvou polovin. Transparentní díly, jsou krásně čiré bez poškození. Rámečky jsou zabaleny samostatně ve dvou PE sáčcích pro jejich lepší ochranu před případným poškozením. Manuál je vytištěn na 4 stranách ve formátu A5. Jednotlivé kroky modeláře provedou celou stavbou bez větších problémů. Díly, které při stavbě nevyužijeme výrobce dobře označil. Součástí manuálu je i barevný rozcestník pro barvy Model Master, který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu. Obtisky jsou kvalitní a mají tenký krycí lak. Na výběr má modelář ze dvou zbarvení, jedno je v celo zeleném kabátě a druhé ve dvoubarevném provedení.



Náhled na manuál a rámečky:








Rámečky:

















































Kat.č.72214

Soviet PAG-14 Airfield Plates



Poslední PE sáček obsahuje panely pro vytvoření letištní plochy, celkem jich je 32 kusů.







Za poskytnutý vzorek bych rád poděkoval dovozci, společnosti Modelimex a výrobci firmě ICM.
2) 12.01.2023-21:55  -  KING TIGER    ICM 1:72 Soviet military airfield 1980s-pohled do krabičky
Kat.č. 72815

APA-50M (ZiL-131)

Airfield mobile electric unit



ZiL-131 je sovětský armádní nákladní automobil vyráběný od roku 1967 do roku 1990 v moskevské továrně Zavod imeni Lichačova. Celkem bylo vyrobeno kolem jednoho milionu těchto automobilu v různých provedeních. Tyto nákladní vozy byly dodávány do zemí Varšavské smlouvy a také do mnoha zemí v Asii a Africe. Vylepšený model ZiL-131 N se vyrábí od roku 1986, ale později byla výroba přesunuta do výrobního závodu Ural. V armádě a v civilním sektoru byl využíván vzhledem k vysoké průchodnosti terénem a pro různé speciální nástavby, které na něm vznikly, souběžně existovala i čistě civilní verze ZiL-133 bez pohonu všech kol. Jednou z těchto úprav byla i speciální nástavba používaná pro letištní údržbu letadel. Takto upravená vozidla dostala označení APA-50M, které sloužilo k napájení elektrické energie, startování a udržování leteckých motorů, palubního vybavení a palubních systémů letadel. Pro výrobu elektřiny měl samostatný vznětový motor umístěný ve speciální karoserii, všechny funkce byly ovládány z kabiny řidiče. Tento vůz byl používán na vojenských i civilních letištích.



V druhém PE sáčku nalezneme rámečky pro postavení sovětského nákladního automobilu ZiL-131 ve verzi APA-50M. Celkem je uvnitř sáčku pět rámečku ze světle-šedé hmoty, samostatně přiložená kabina s její spodní částí a jeden rámeček s transparentními díly. Manuál je přiložen samostatně společně s obtisky v papírových deskách. Plast je přiměřeně tvrdý s dobře vylisovanými detaily, dělící rovina je téměř neznatelná. Na některých dílech se nevyhneme menším otřepům, které snadno začistíme pomocí ostrého skalpelu. Stopy po vyhazovačích jsou umístěny pouze z vnitřní strany u některých dílů, kde je následně zakryjeme v průběhu stavby nebo je snadno začistíme. Rám podvozku je tvořen v jednom větším celku, jen z něj odřízneme boční držáky nádrží. Díky celistvosti rámu odpadnou případné problémy s udržením geometrie. Kabinka je lisovaná v jednom kuse, modelář jen k ní přilepí podlážku s několika díly pro interiér a dělená skla.                Přístrojovou desku může modelář vylepšit budíky z obtiskového aršíku. Zadní nástavba (agregát) se skládá z několika málo dílů. Kola jsou vylisována z plastu a skládají se ze dvou polovin. Transparentní díly, jsou krásně čiré bez poškození. Rámeček je zabalen samostatně v PE sáčku pro jeho lepší ochranu před případným poškozením. Manuál je vytištěn na 8 stranách ve formátu A4. Jednotlivé kroky modeláře provedou celou stavbou bez větších problémů. Díly, které při stavbě nevyužijeme výrobce dobře označil. Součástí manuálu je i barevný rozcestník pro několik výrobců barev (ICM, Revell, Tamiya), který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu. Na výběr má modelář ze tří zbarvení, z toho jedno je z civilního odvětví:


- APA-50M, 738th Fighter Aviation Regiment, Zaporozhye, 1982

- APA-50M,uknow military unit, Soviet Armed Forces, 1980s

- APA-50M, civilian aviation of the USSR, 1980s

Náhled na manuál a rámečky:
































Rámečky:


















































1) 12.01.2023  -  KING TIGER    ICM 1:72 Soviet military airfield 1980s-pohled do krabičky
ICM 1:72


Kat.č. DS7203

Soviet military airfield 1980s



Ukrajinská společnost ICM připravila pro modeláře další ze svých "velkých setu" tentokrát v měřítku 1:72. Set obsahuje sovětskou stíhačku MiG-29 "9-13", dvě různé varianty nákladního vozidla ZiL-131 a panely pro vytvoření letištní plochy. Vše je zabaleno do jedné krabičky se samostatně řešeným obalem. Na jeho vrchní straně může modelář obdivovat vyobrazenou scenérii z letištní plochy. Po otevření samotné krabičky uvnitř nalezneme papírové desky ve kterých jsou vloženy všechny tři manuály společně s obtisky, čtyři PE sáčky obsahující tyto stavebnice a doplněk pro tvorbu letištní plochy:

- 72141 MiG-29 "9-13"

- 72815 APA-50M (ZiL-131)

- 72812 ZiL-131 Command vehicle

- 72214 Soviet PAG-14 Airfield Plates







Kat.č. 72141

MiG-29 "9-13"


Soviet Frontline Fighter



Mikojan MiG-29 (rusky Микоян МиГ-29) je proudový stíhací letoun 4. generace navržený v Sovětském svazu. Vyvinutý byl v 70. letech 20. století konstrukční kanceláří Mikojan, do služby vstoupil v roce 1983. Mig-29 měl být odpovědí pro boj proti novým americkým stíhačkám, jako byly F-16 Fighting Falcon a F/A-18 Hornet. Zpravodajský název NATO pro MiG-29 je „Fulcrum“, který neoficiálně používali sovětští piloti ve službě. Stroj krom sovětského a následně ruského letectva využívalo i mnoho dalších zemí. Některé země Mig-29 s různými modernizacemi využívají do dnešních dnů, jednou takovou zemí je i Ukrajina a její letectvo.



První PE sáček obsahuje stavebnici sovětské stíhačky MiG-29 "9-13". Po jeho otevření uvnitř nalezneme tři rámečky ze světle-šedé barvy, a jeden menší s transparentními díly. Manuál je přiložen samostatně společně s obtisky v papírových deskách. Historie samotných rámečků sahá až do roku 2008. Výlisky jsou na povrchu čisté bez otřepů nebo propadlých míst. Stopy po vyhazovačích jsou umístěny na místa, kde modeláře moc nepotrápí, především na vnitřních stranách jednotlivých dílů. Jen na rámečku "C" je velice viditelná stopa po dělení formy na některých dílech. Rytí na povrchu je příjemně jemné, ale v oblasti kokpitu bude potřeba některé linky a panely dorýt. Kokpit lze vylepšit pomocí obtisků pro přístrojovou desku. Vystřelovací sedačka Zvezda K-36 by zasloužila vyměnit za novou z resinu, hlavně při otevřeném překrytu kokpitu. To stejné platí i pro vyústění obou trysek. V podvozkové šachtě na levé straně je zapotřebí vyvrtat zaslepené otvory pro umístěný podvozkové nohy. Podvěšenou výzbroj tvoří rakety vzduch-vzduch R-27 Alamo, R-60 Aphid a R-72 Archer. Transparentní díly jsou krásně čiré a přiměřené tloušťky, překryt kokpitu po menších úpravách může modelář ponechat v otevřené poloze. Rámeček je zabalen samostatně v PE sáčku pro jeho lepší ochranu před případným poškozením. Manuál je vytištěn na 4 stranách ve formátu A5. Jednotlivé kroky modeláře provedou celou stavbou bez větších problémů. Díly, které při stavbě nevyužijeme výrobce dobře označil. Součástí manuálu je i barevný rozcestník pro několik výrobců barev (Model Master a AKAH), který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu. Obtisky jsou kvalitní a mají tenký krycí lak. Na výběr má modelář ze dvou různých uživatelů:



- MiG-29 "9*13" type 733, 733 IAP (Fighter Regiment) of Russian Air Force, Damgarten (Germany), 1994

- MiG-29 "9*13"type, 40th Fighter Wing of Ukrainian Air Defence, 2000

Náhled na manuál a rámečky:








Rámečky:





































1  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1675545381.8105 forum