Válka Fit test Special Hobby malý
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
Special Hobby velký   Plastic Planet velký



denní zobrazení: 11363 / today visits: 11363

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
4) 06.05.2023-21:19  -  jenda    ICM 1:32 WWII training biplanes-pohled do krabičky

Uvítal bych, kdyby Bikra o jeden stupeň zmenšili.

3) 30.04.2023-20:23  -  KING TIGER    ICM 1:32 WWII training biplanes-pohled do krabičky
kat.č. 32050
Stearman PT-17/N2S-3 Kaydet

American Training Aicraft



Třetí stavebnice představuje americký dvojplošník Stearman PT-17/N2S-3 Kaydet. Rámečky jsou vloženy do samostatného PE sáčku. Po jeho otevření uvnitř nalezneme čtyři rámečky ze světle-šedé barvy, jeden menší s transparentními díly. Manuál a v něm vložený obtiskový aršík jsou přiloženy samostatně. Výlisky jsou čisté, bez otřepů, stopy po vyhazovačích jsou většinou na místech kde moc modeláře nepotrápí a to na vnitřních stranách některých dílů. Na povrchu modelu moc rytí nenalezneme, ale i tak je příjemně jemné k danému měřítku. Především zaujmou pěkně tvořené "panely" vystupující nad povrch letadla a decentně naznačený plátěný povrch na trupu a obou křídlech. Kokpit je v základu vybaven nadmíru pěkně, zapotřebí bude jen doplnit poutací pásy. Jednotlivé sestavy jsou navrženy logicky, a na první pohled nevidím žádnou komplikaci při jejich sestavování. Na modelu určitě zaujme pěkně zpracovaný motor, který je zcela odkrytý. Díky tomu vynikne žebrování na jednotlivých válcích a další detaily. Náročnější modelář nejspíš sáhne po resinové náhradě, která přeci jenom má mnohem jemnější detaily. Před stavbou je zapotřebí si vybrat jaké zbarvení zvolíme a k tomu zvolit správný typ vrtule. Výrobce modeláře na toto krok v manuálu upozorňuje. Na konci stavby je potřeba doplnit veškeré výplety a lanka pro ovládání letadla. V manuálu na straně 17 je jejich rozložení dobře rozkresleno, ale doporučuji si pomoci i fotografiemi dochovaných strojů. Transparentní díly jsou krásně čiré a přiměřené tloušťky. Rámeček je zabalen zvlášť v pevném PE sáčku pro jeho lepší ochranu před případným poškrábáním. Manuál je srozumitelný a modeláře provede stavbou bez problémů. Na straně č.17 nalezneme i šablonu pro výrobu domácích masek pro transparentní díly. Obtisky mají krásný soutisk a tenký krycí lak, nalezneme zde i loga výrobců vrtulí a nechybí ani budíky pro obě přístrojové desky. Na výběr máme ze tří zajímavě zbarvených strojů:

- PT-17, 63d AAF FTD, Douglas, Georgia, 1942

- PT-17, WASP, Avenger Field, Texas, 1943

- N2S-3, 1944



Náhled na manuál a rámečky:








































Rámečky:



















Za poskytnutý vzorek bych rád poděkoval dovozci, společnosti Modelimex a výrobci firmě ICM.
2) 30.04.2023-20:18  -  KING TIGER    ICM 1:32 WWII training biplanes-pohled do krabičky
DH. 82A Tiger Moth

British Training Aircraft



Druhá stavebnice představuje britský tréninkový dvouplošník DH. 82A Tiger Moth. Rámečky jsou vloženy do samostatného PE sáčku. Po jeho otevření uvnitř nalezneme čtyři rámečky ze světle-šedé barvy, jeden menší s transparentními díly. Manuál a v něm vložený větší obtiskový aršík jsou přiloženy samostatně. Výlisky jsou čisté, bez otřepů, stopy po vyhazovačích jsou většinou na místech kde moc modeláře nepotrápí a to především na vnitřních stranách některých dílů. Na povrchu modelu celkově moc rytí nenalezneme, ale i tak je příjemně jemné k danému měřítku. Především mohou zaujmout pěkně tvořené "panely" vystupující nad povrch letadla a decentně naznačený plátěný povrch na trupu, obou křídlech, VOP a SOP. Interiér je ve stavebnici vybaven nadmíru pěkně, zapotřebí budou jen doplnit poutací pásy na obě sedadla. Přístrojové desky můžeme vylepšit pomocí budíků z obtiskového aršíku. Výrobce neopomenul ani samotný motor, který se dá po menších úpravách částečně otevřít. Doplnit bude potřeba především veškeré veškeré vedení k motoru. K tomu především pomohou fotky motorového prostoru z dochovaných strojů, které nalezneme na internetu ve velkém množství. Transparentní díly jsou krásně čiré a přiměřené tloušťky. Rámeček je zabalen zvlášť v pevném PE sáčku pro jeho lepší ochranu před případným poškrábáním. Před začátkem stavby je zapotřebí si vybrat jaké ze dvou zbarvení zvolíme, rozdíly v použití některých dílů v rámci uvedených zbarvení jsou v manuálu dobře vyobrazeny. Jednotlivé sestavy jsou navrženy logicky, a na první pohled nevidím žádnou komplikaci při jejich sestavování. Na konci stavby jen doplníme veškeré výplety a lanka pro ovládání letadla. V manuálu na straně 17 a 18 je jejich rozložení částečně "rozkresleno", ale doporučuji si pomoci fotografiemi dochovaných strojů. Manuál je srozumitelný a modeláře provede stavbou bez problémů. Na straně č. 18 nalezneme i šablonu pro výrobu vlastních masek pro transparentní díly. Obtisky mají krásný soutisk a tenký krycí lak, nalezneme zde i budíky pro obě přístrojové desky. Na výběr máme ze dvou zajímavě zbarvených strojů:

- DH. 82A Tiger Moth, No 3 Flight Training Squadron, RAF Grantham, 1938

- DH. 82A Tiger Moth, No 25 (Polish) EFTS, Summer 1944

Náhled na manuál a rámečky:








































Rámečky:














1) 30.04.2023  -  KING TIGER    ICM 1:32 WWII training biplanes-pohled do krabičky

ICM 1:32


Kat.č. 32039

WWII training biplanes



Novinka od ukrajinské společnosti ICM představuje sadu tři modelů tréninkových letadel v "královském" měřítku 1:32. Výběr zvolených stavebnic pro tento set je následující: Bücker Bü 131A German Training Aircraft kat.č. 32033, DH. 82A Tiger Moth British Training Aircraft kat.č. 32035 a Stearman PT-17/N2S-3 Kaydet American Training Aicraft kat.č. 32050. Celou sadu výrobce zabalil do rozměrnější krabičky s již standardním vrchním otvíráním a samostatně řešeným obalem. Na jeho povrchu můžeme obdivovat propracovanou kresbu

všech tří letounu letících spolu vedle sebe. Po otevření krabičky uvnitř nalezneme tři PE sáčky s rámečky, tři manuály a v každém z nich vložený jeden obtiskový aršík. Pro lepší přehled výrobce přilepil na každý sáček malý identifikační štítek s katalogovým číslem. Sada letadel určitě zaujme svou kombinací, tří strojů od různých států kde vznikly a sloužili pro výcvik pilotů.







ICM 1:32

Kat.č. 32033

Bücker Bü 131D German Training Aircraft



První stavebnice představuje německý tréninkový dvouplošník Bücker Bü 131D. Rámečky jsou vloženy do samostatného PE sáčku. Po jeho otevření uvnitř nalezneme čtyři rámečky ze světle-šedé barvy, jeden menší s transparentními díly. Manuál a v něm vložený obtiskový aršík jsou přiloženy samostatně. Výlisky jsou čisté, bez otřepů, stopy po vyhazovačích jsou většinou na místech kde moc modeláře nepotrápí a to především na vnitřních stranách některých dílů. Rytí na povrchu je přiměřené k danému měřítku. Kokpit je v základu vybaven nadmíru pěkně, zapotřebí bude jen doplnit poutací pásy od některého výrobce doplňků. Budíky pro přístrojovou desku nalezneme mezi obtisky.  Jednotlivé sestavy jsou navrženy logicky, a na první pohled nevidím žádnou komplikaci při jejich slepování. Na konci stavby doplníme výplety, kterých není naštěstí mnoho a jejich natažení zvládne i mírně pokročilý modelář. Transparentní díly jsou krásně čiré a přiměřené tloušťky. Rámeček je zabalen zvlášť v pevném PE sáčku pro jeho lepší ochranu před případným poškrábáním. Jednotlivé sestavy jsou navrženy logicky, a na první pohled nevidím žádnou komplikaci při jejich sestavování. Na konci stavby jen doplníme veškeré výplety a lanka pro ovládání letadla. V manuálu na straně 14 je jejich rozložení částečně "rozkresleno", ale doporučuji si pomoci fotografiemi dochovaných strojů. Manuál je srozumitelný a modeláře provede stavbou bez problémů. Obtisky jsou kvalitní a mají tenký krycí lak, obsahují i budíky pro obě přístrojové desky, svastiky je zapotřebí doplnit z vlastních zásob. Na výběr má modelář ze čtyř strojů:


Bücker 131D, 2./JG 54, Russian, March 1942


Bücker 131D, 2./JG 54, Russian, Summer 1942

Bücker 131D, Stab III/NJG 1, Germany, 1943

Bücker 131D, Bad Aibling, Germany, 1944

Náhled na manuál a rámečky:
































































Rámečky:






















1  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1735216907.4404 forum