![]() |
![]() |
![]() |
| Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
| Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
| denní zobrazení: 10901 / today visits: 10901 |
Ještě upozornění, že izraelci asi měli na rozdíl od stavebnice hranatý šachty podvozku. Jestli je mělo všech 24 resp. 25, je otázka. Podle mě to v Avii to skládali ze všeho, co našli. Přinejmenším muzejní kus má hranatý: https://c7.alamy.com/comp/BWA1RM/avia-s-199-a-czech-version-of-the-messerschmitt-109-at-the-israeli-BWA1RM.jpg
Takže buď upravit nebo se tvářit, že hranatý zrovna došly. Nebo ignorovat.
S-199 jsem chtěl kvůli repete Diany, ale Izraelec se mi líbí víc a taky bojoval. Chtělo by to overtrees, které ale při téhle koncepci nedávají smysl a tím pádem nejsou. Bude to těžký rozhodování (které se pochopitelně dá vyřešit koupí 2ks).
K těm obtiskům - sloupnutí laku považuju za nutnost, protože ten lak je jednak nažloutlý, jednak vůbec nesplyne s povrchem jako normální lak, zubatý okraj má pořád tendenci se zvedat. Od Eduardu není úplně fér říkat, že sloupnout se nemusí. Výsledek je v tom případě horší než se starým typem laku.
Tak ji Míra Senft dorazil, i krycí lak z obtisků sloupnul.
ptlo: problematické chladiče potvrzuji, měl jsem s nimi potíže i u několika Bf-109 které jsem stavěl dříve.
Pěkný, akorát klapky chladičů jsou špatně, i když podle návodu. Snad by si na to výrobce s celou řadou mezků už mohl dát pozor... Zdá se, že vztlakový klapky zase musejí být ve sklopené poloze (což se mi nikdy nelíbilo a úprava na nesklopenou neznamená jenom uříznutí caplíků, ale i pilování klapky, jestli si dobře pamatuju). Mám dojem, že klapky chladiče se podle p. Šulce mají otevřít libovolně ohnutím plastu. Jak ale bude vypadat spára na horním křídle při tak velkém sklopení, to je těžko říct. Chladiče samotné na 109 Eduardu nikdy moc dobře nepasovaly a nejsem si jistý, od jakého rozevření klapek se má sklápět i vstupní hrana chladiče (ovládací tyčka ve stavebnicích chybí).
Mám slepeno, několik postřehů ze stavby zde:

Já bych ten hybrid asi viděl jako z nouze ctnost, kdy se údajně hotovou S-199 dva nebo tři roky nepodařilo vmáčknout do frézárny mezi všechny mustangy, wildcaty a zera. Takže můžeme být rádi, že nakonec je aspoň v této formě.
Zpracováním kokpit není nic, co by nešlo udělat v plastu. Plech sedačky se jeví proti originálu tlustý a na rozdíl od plastu nepůjde ztenčit. Hadice kyslíku mohla být článkovaná. Nejmíň rád odstraňuju dělicí rovinu na podvozkových nohách, což tady odpadá.
Jestli jsem správně zaregistroval p. Šulce, tak jako hybrid chystají i Mustanga 1:32. Za mě by byl přinejmenším kokpit lepší v plastu. A palubní deska vícevrstvý lept.
Přidávám slíbené fotky výlisků a tisků.
Tak to mě zajímá, mám ji objednanou. Leptům taky moc nefandím. Nicméně tato koncepce zřejmě znamená konec overtreesů. Zrovna tady bych si postavil Dianu i Izraelce.
Základem této zbrusu nové stavebnice item 948011 od Eduardu jsou čtyři rámečky z plastu. Ty obsahují hlavní díly modelu - trup, křídlo, VOP, vrtuli, přídavnou nádrž, závěsník, kryty chladičů a motoru, kryty podvozku a trupových zbraní. Čtvrtý rámeček obsahuje čiré díly, ostatní díly jsou vyrobeny technologií 3D tisku. Pro mě je to příjemné zjištění, neboť odpadá práce s díly leptanými. Ty ve stavebnici nenajdeme, je v ní ale standartní věc - maska. Zatím se podíváme na návod a obtisky, stavební díly přidám později.



















Nápověda |
|
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
|
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
|
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:
Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
|
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|