denní zobrazení: 13685 / today visits: 13685 |
Kurnik chlapi,mě finové nevadí (třeba takovej Fokker D.VII),ale fakt už jich je moc.Co třeba takový Rumuni?s1
Mno, tak Jarda Galler má u mě 100 bodů...
2 Tom:
Já taky rád mimo jiné Finy. Ať si každý staví, co je libo, třeba miliony Sptfirů...s39
Možná to bude tím, že o tom, co by Tě zajímalo, nikdo nechce psát. Nebo neumí...
A autoři, kteří jsou schopni něco vyplodit se zajímají o Finy....
P.Bobku děkuji za vysvětlení proč používáte NE zcela běžného názvu Wiking s dvojitým W, ale vidím, že je to stejné jako před časem s těma Fahrenheitama (..sakra ani to napsat nejde). Možná si redakce myslí jak je účelné, když se snaží uvádět nejen názvy, ale jak už tady kdysi zaznělo i míry, tlaky, teploty...v jazyku a v měrných jednotkách příslušných států. Už se těším jak budete zásadoví třeba s čínskými názvy tam vyráběných Migů nebo až otisknete článek ze začátků létání a budete muset udávat délku a výšku letu na sáhy a lokty...nebo tyto zcestné zásady už platit nebudou?
Pánové, prosím a přimlouvám se za srozumitelnost – vím, že jste těžcí flyeři co mají v hlavě nejen německé, ale určitě i finské a třeba i to čínské názvosloví, zrovna jako ten triviální vzorec přepočtu °F na °C, ale bylo by lepší, kdybyste takhle machrovali jen mezi sebou - ostatně tak mi Revi poslední dobou připadá počínaje nicneříkajícími ci(n)táty a na délku položenou úvodní stránkou konče ...a ta obálka je taky grafický "skvost"
Dělám to málokdy, ale nakonec si přisadím, protože cítím, že se mě tato debata týká, respektive týkají se mě jemné výtky pana Bintera. Volá tady: "Proč stavíme Amíky a Němce...?" No, to skutečně nevím, proč je staví. Asi se mu ta letadla líbí, ne? Jenže v tom případě nechápu, proč se na to ptá. Ale možná ta otázka měla znít: "Proč stavíte...?" Potom bych tomu rozuměl. Přece proto, že se každému líbí něco jiného a už tady není nikdo, kdo by všem vnucoval sbírku československých letadel nebo (a především) sbírku sovětských letadel (s důrazným upozorněním, že vysoký počet letounů "západní" provenience je zapříčiněn neuvědomělostí výrobců stavebnic, kteří sovětskými letouny pohrdají). A z těch úzce specializovaných je občas někdo ochoten něco napsat. Potom záleží jenom na jednotlivých redacích, zda příspěvek akceptují a otisknou a následně záleží na čtenářích, zda si časopis koupí. To jsou naprosto jednoduché počty. A závěrem několik slov o tom, proč zrovna mně učarovalo finské letectvo. Kromě důvodů, které uvedl Bitaxe a s kterými do značné míry souhlasím (koneckonců je to on, kdo mě k finskému letectvu přistrčil někdy v roce 1988, vyřiďte si to s ním), je to také báječná rozmanitost typů v období 1918 až 1944 (kromě japonských a polských snad výrobky všech států). A v neposlední řadě mě Finsko vždy zajímalo, mohu doložit, že jsem si dopisoval se Seijou už jako třináctiletý, tedy od roku 1975. Plus báječný design spotřebního zboží, zajímavá literatura a hudba, kvalitní alkohol... Pokud má někdo nutkavou potřebu v diskusi pokračovat, mailová adresa je v hlavičce.MN
Můj názor je takovej, že je mi jedno, jakej pilot lítal na hákošskejch letadlech. Já ty němce dělám výhradně kvůli vzhledu kamufláží, protože si troufnu tvrdit, že německý letadla z konce války (cca 1944-1945) byly jedny z nejpestřejších vůbec. A proto tyhle mrchy dělám. Navíc třeba Fw 190 D-9 je vůbec to nejhezčí éro ze všech druhoválečnejch vrtulovejch stíhaček a to mi nikdo nevymluví
to bitaxe:no dejme tomu,může to být důvod.Ale přesto je jich už moc.Proč stavíme Amíky a Skopčáky?U Amíků to beru tak že ještě stále existuje hromada lidí kteří si myslí že cokoliv pocházející z Améru je lepší než cokoliv jiného,takže jejich éra jsou nejlepší a prostě proto je stavěj-i když takovej Starfighter je naprostej hnus(trubka ke který "starej Kelly" přidělal křídla a ono mu to začalo lítat
),no a ty Skopčáky fakt nechápu-po roce 89 jsem chápal to,že se stavěli vzhledem k tomu že předtím se o nich nesmělo mluvit a když už se mluvilo tak pouze v souvislosti s "fašistickými" letadly(pokud možno zapálenými,třeba takovej Pokryškin jenom zapaloval
),takže to každej chtěl mít.Taky jsem tomu na chvilku propadl.Ale v současnosti to vysvětlit nedokážu,vážně nechápu jak někdo dokáže nekonečné hodiny diskutovat o tom jestli ten flek pod kabinou Hartmanovi mašiny byl zelenej nebo šedej.Taky mi celkem vadí heroizace německých pilotů,a především oslovování křestními jmény-takovej Erich, Adolf, Gerd, Hans-Ulrich a spol. by asi s pány autory ve své době neprohodili ani slovo (pač přeci jen byli "nadlidi")a dneska to vypadá že chlapci pisálci div že s nima nelítali.To by bylo asi vše.s4
to Tom Binter ta obliba finů v čechách by mohla být v tom že je to národ asi stejné velikosti jako my ale před nepřítelem nebyl ochoten padnout na zadek a bojoval i když šance na výhru byla prakticky nulová my o rok dřív jsme se vzdali, možná by se dalo říct že finové jsou tak trochu naše špatné svědomí (když to trochu nadsadím) těžko se dá s vážnou tváří tvrdit že jsme se nemohli bránit protože se na nás "všichni" vykašlali, oni to dokázali sami. Tak co Tome myslíš že je to důvod obliby finů v čechách? Spíš by mne zajímalo proč tak moc stavíme skopčáky nebo amíky, třeba bys to moh zkusit objasnit zase ty mně.
Uprimne receno, uz me to napadlo.
E-mail na vas je, kolegove z redakce se Vam mozna ozvou.
JB