denní zobrazení: 13363 / today visits: 13363 |
To Martin Ferkl: Díky za "clear" odpověď, myslím že teď jste to vyjasnil nejenom mně
To Michal Dub: V tom fofru jsem Vám zapomněl odpovědět na jeden dotaz - PhDr. Jelena Srncová je skutečný člověk, tedy žena. Seznámil jsem se s ní během studií na mé alma mater na sklonku 80tých let, už tehdy projevovala vážný zájem o stavbu letadélek. POkud Vás zaráží její jméno, pak vězte, že její maminka pochází z bývalé zakarpatsko-ruské rodiny. Srncová se z ní stala poté, co se vdala za jistého pana Srncu (nikoliv Srnce). Osobně znám řadu mnohem podivnějších jmen. Jelenu znám tedy léta, poměrně často se sní vidím, ona však nerada prezentuje svůj koníček, protože si v záplavě mužských nepřipadá dobře - využívá mne jako prostředníka. JIž diskutovaný model K9W1 Momiji postavila Jelena, požádala mne, abych jej prezentoval pod svým jménem a přihlásila se k němu až na stránkách MOdeláře. Doufám, že se mi ji podaří ukecat k dalším aktivitám. S pozdravem MF
Tak se mi zdá, že asi přestanu kupovat obtisky od TallyHo, jestli ten člověk rozumí všemu jako Štukám a Spitfajrům, tak potěš pánbu. A některé názorové kotrmelce - inu charakter je charakter
Nekecám. Čekal jsem všechno, ale odpověď na tuhle otázku jsem vařil na místě...
Michale: zkus hádat, co jsem měl jako otázku u státnic z předmětu Aerodynamika
To Petr Stachura: Díky za důrazné upozornění, včera jsem se ještě jednou podíval a máte pravdu, ta pomlčka tam je. Já jsem ji bral jako takové zamyšlení, jako že nahrazuje pojem "asi". Tímto bych debatu na téma teplota ukončil, doufám, že vám to moc nezvedlo hladinu adrenalinu v krvi. Pokud ano, tak vám do budoucna s kolegou připravím článeček na téma "Mezinárodní standartní atmosféra".
Přikláním se k ozdobě. Stuka by v té době asi piloty RAF už nepostrašila!
Už jen ve zkratce - diskuze může být vedena dvěma způsoby - buď věcně a pak se předpokládá, že diskutující budou předkládat své hypotézy a podpoří je kvalitními důkazy. Druhá možnost je diskuze vedená emocionálně. Míchat tyhle dva způsoby moc nejde. My jsme tady vedli věcnou diskuzi o všelijakých jednotkách a způsobu jejich psaní a do toho zasáhl poněkud emocionálně vici - já jsem mu stejně emocionálně odpověděl, což ho kupodivu pohoršilo, ačkoliv si to sám vykoledoval, jestli je náš předplatitel pane Gallere nevím, z jeho reakcí si myslím, že asi ne. S Michalem Rakem si nedorozumění vysvětlil (doufám, že k plné spokojenosti obou stran) Petr Stachura, pokud se ho dotklo mé "oslí" extempore, tak se tímto mu omlouvám a doufám, že i on uzná, že jeho příspěvek nebyl úplně kosher. Kamil se do REVI také dosti emocionálně navezl a proto jsem podobně reagoval
Kamile, je squělé, že se nakonec s pomocí Honzy Bobka podařilo rozmotat, co napsal Chorý a co JaPáci. Jen pro info pro ostatní, co bylo předmětem rozhovoru v Nymburce:
Citace z e-mailu od JaPo uloženého v redakci: Předběžný výsledek ke kterému jsme došli jsem řekl panu Meluzínovi v Nymburce. V souhrnu:
- barva skvrn je kamuflážní (mohla být natírána na bílé tělo, nebo jenom vynechané pole a prosvítá spodní kamuflážní barva - v některých skvrnách je vidět pole barev)
- červené může být oko
Tolik tedy výběr z mailu od JaPo.
Autor článku pracuje v televizním studiu, má k dispozici špičkovou techniku, která je asi lepší než televize doma a navíc vše napsal s tím, že jde se svou kůží na trh a jistě si vše nevycucal z prstu. Nikdo navíc neví proč tam ten had byl namalován - zda kvůli strašení nepřítele, nebo kvůli zkrášlení nebo jinému odlišení letadla. Takže ona logická konstrukce o červené a strašení postrádá onen předpoklad, že se vskutku strašit chtělo. Na jiném místě tohoto webu se diskutuje o drakovitém B-24 a ten byl namalován také pro potěchu oka a nikoliv kvůli strašení Japíků. Takže opět suma sumárum - za článkem a bokorysem si jako redaktor stojím, nikdo mě zatím nepřesvědčil, že by se Standa Hrubý mýlil. Howgh!
S pozdravem MF
Porušuji pravidlo, že sem nepíšu. Ani se nebudu zapojovat do debaty co je a co není správně. Důvody mám dva. Za prvé nechci vypadat jako machr, který všemu rozumí a za druhé nechci vypadat jako debil který nerozumí ničemu. Fotky z filmu jsou grabovány v programu Adobe Premiere 6.0 do formátu Targa. Kapacita snímku je v tomto případě 1,17MB. Dodatečně je odstraněn proklad snímku interpolací. Snímek byl stahován z kazety VHS kompozitním vstupem. Originál jsem viděl ve formátu digibeta a pokud tady někdo chce porovnávat to co viděl na své domácí a jistě velmi kvalitní televizi s tím co jsem viděl já tak jen sděluji že jsem posuzoval obraz na kalibrovaném studiovém monitoru za cca 150 000 Kč. Zobrazovací schopnost monitoru je neporovnatelná s obrázkem grabovaným z kompozitu s přednastavenou kapacitou. Možná má někdo zkoušky na rozbor černobílé fotografie, ale já vycházel z obrazu pohyblivého, který má jiné charakteristiky kvůli použití rotačních uzávěrek, odlišné škále šedi a způsobu expozice narozdíl od fotografických materiálů. Takže bohužel vycházíte z materiálu, který s původním originálem nemá kvalitou mnoho společného. Což mne mrzí, ale to je dáno tím, že se do střižny asi nevejdete. Svůj výzkum jsem dělal poctivě, článek neobsahuje žádná dogmata a pouze seznamuje s tím, že to mohlo být takto. Pokud to výrobce obtisků a já nevím čeho všeho (kteří nepochybně vycházeli také z důkladného výzkumu originálních materiálů než začali tisknout) rozčiluje, vychází mi, že pouze hájí svoje zboží a to je legitimní i přesto, že ve vyspělých zemích by se asi takto nechovali a spíš dali tisknout novou sérii. Ale to nevadí, až s touto kresbou přijde někdo z Ameriky, bude to nadšeně přijato jako fakt a skončí malé české žabomyší války. Kromě toho já osobně modelařinu beru jako hobby a vědecké hádky jsou mi fuk.
S pozdravem Standa Hrubý, TV Prima
PS. Narážka na domácí televize je vedena z pozice vědomí, že kvalita TV signálu je několikanásobně vyšší, než zobrazovací schopnost přijímače. Takže nic proti Vaší televizi doma.