Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 12143 / today visits: 12143 |
Je to možné, že existoval nějaký tovární manual, podle kterého při opravách byly úzké kryty přeplátovány na širší. Pouze vlevo nebo na obou stranách trupu? Chtělo by to víc dokladů než jsou 2 fotky č. 5308. Su 7 BM 56. serie měly určitě jen široké a nepřeplátované kryty, stejně jako Su 7BKL.
link sa spusti, ked vymazete http://
Dokaz mojej domnienky - viz fotografie ku stroju 5308:
http://forum.valka.cz/topic/view/52123
Ono to tak nejak aj logicky vyplyva, ze vsetky stroje boli vyrobene s malymi stitmi, ale skor alebo neskor niektore "ziskali" zosilnenu zaplatu na lavu stranu.
Osobně si myslím, že Modelsvit si nevybral ke ztvárnění nějaký dodatečně opravený letoun, ale nějaký mezityp, nebo dodatečné řešení neprováděné na všech letounech 50. serie. Toto řešení z rozdílnými krycími plechy je i na výkresu, viz můj příspěvek č. 66. Domnívám se, že původně malé plechy byly u některých letounů na levé straně nahrazeny, možná jenom přeplátovány, plechem větším ještě před předání uživateli a to z důvodu umístění levého kanónu blíž k trupu a tím asi většímu opalování potahu trupu. U vyšších sérií se pak už montovaly na obou stranách plechy větší. Fotky č. 5021 pocházejí z počátku provozu, letoun byl v tomto provedení do ČSSR jistě už dodán. Možná bylo toto řešení i na dalších našich letounech 50. serie, ale nemáme to potvrzené fotkami z obou stran. U letadla č. 5024 mám naopak potvrzeno, že malé plechy z obou stran jsou. Proč zrovna tyto letadla se staly vzorem pro model Modelsvitu je otázka, třeba chtěli mít něco raritního nebo získali právě výkres s tímto řešením a víc neřešili. Já si s tím poradím, původní velký plech obrousím a nahradím malým plechem ze samolepící fólie, když už jsem si vybral za vzor č. 5024. Chtěl jsem jen upozornit na tuto skutečnost, kterou nikdo na žádném fóru a diskusi k modelu Su 7BM od Modelsvitu zatím neřešil.
Na 5021 je na lavej strane ten zvacseny kryci plech jedna velka hruba zaplata. V prednej casti (kde z pod neho vycnieva povodny maly plech) je zretelny odskok. Aj v mierke 1/72 by som to mozno ztvarnil dodatocnou tenkou foliou, tak je to hrube. Dalo by sa predpokladat, ze stroj to ziskal az niekedy pocas svojej aktivnej sluzby. Ze Modelsvit pouzil na ztvarnenie zrovna niektory z opravovanych strojov je dost nestastne riesenie.
http://www.aeroslovakia.sk/aviatik-klub.html#suchojsu7bm
http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=324&t=35485
Asi nejlevnější u nás (565,-Kč), zvláště, můžeš-li využít osobní odběr. Kvalita Eduard to není, ale pěkný model z toho být může.
jenom k té dříve zminované ceně, na Ukrajině stojí 520 až 600 hřiven, takže je asi lepší se domluvit s někým, kdo jezdí na Ukrajinu, protože ta cená tady je docela napálená
Prohlédl jsem další fotografie Su 7BM. Jedině u č. 5021 mám potvrzeno, že má vlevo na trupu větší kryt vedle kanonu a na pravém boku úzký kryt vedle kanonu. Ostatní letouny 50. a 53. serie mají kryty úzké nebo nebo jsem nenašel fotku, která by potvrzovala opak.
K modelu mám ještě jednu připomínku. Díl představující stavitelnou trysku výtokové roury je v přivřené poloze, na stojícím letounu s neběžícím motorem by však měla být tryska plně otevřena. Náprava nebude zrovna jednoduchá.
5024 má malé kryty z obou stran.
V knížce Su 7 ve fotografii je fotka č. 5024 z levé strany, kryt u kanonu je úzký.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|