Plastic Planet malý Válka Fit test Special Hobby malý
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
Plastic Planet velký   Special Hobby velký



denní zobrazení: 34439 / today visits: 34439

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
244) 18.11.10 14:41:08  -  miking    L - 159 Alca
Nad samo ...No jo vlastne Holandsko melo Fokkera ze, ale jinak treba holandske letectvo za WW2 se neda s Cs srovnavat.

A koneckoncu i ta rozmanitost vyrobku leteckeho prumyslu byla u CSR mnohem vetsi (a dopravaky jsme vyrabeli tez).
A dneska po krachu Fokkera je letecka vyroba v Holansku uz historie pokus se nemylim, zatimco u nas se porad sem tam neco drzi... 
243) 18.11.10 14:18:06  -  jirka dominec    L - 159 Alca
eh, jsme několik tříd nad nebo pod Holandskem? 
242) 18.11.10 14:14:28  -  miking    L - 159 Alca
Jirka Dominec, Vrtular: jo, jo, mate pravdu, mohl se u nas vyrabet Jak-30 pokud by vyhral.
Ale vyber naseho letadla urcite tu likvidaci vyroby pokrocilych bojovych letadel u nas osladila.

Jak to bylo vi jasne jen Martin (forek Martine)
241) 18.11.10 14:07:06  -  miking    L - 159 Alca

Martine, myslim ze nikdo nerika ze nejsme nebo nebyli jsme "neco".
Jen tady nekteri lidi se snazi dat veci do sirsiho kontextu, zatimco ty jsi proste nadsenec a vidis jen cerne nebo bile.


Kazdemu rozumnemu cloveku je jasne ze nase letecka historie je o X trid jinde nez letecka historie zemi podobne velikosti (viz. Holandsko, Belgie, Dansko, Madarsko, Recko etc. etc., snad s vyjimkou Svedska po WW2).
Ale treba ja tu nejsem proto abych maval praporem.

A nevim co mas porad se tema Americanama, Tobe se o nich snad i zda, nemel by jsi si po case vybrat nejaky jiny fascinujici narod s1

240) 18.11.10 13:35:09  -  Martin Decarli    L - 159 Alca
Já jen konstatuji že je mi smutno....jestli amíci sou TOP v přehánění národní hrdosti my jsme na opravdovém protipolu ...

U nás je národní cítění pod bodem mrazu...
s7
Kolik lidí dnes ví že první mistr světa v akrobacii bych čechoslovák ? Kolik lidí dnes ví že 3/4 eroplánů na tomto mistrovství byly český Trenery? Ze angláni a jiní nám "konkurovali" leda Tiger Mothama....
Počítám z mladší generace nikdo...
s7
Kdo ví že první ročník toho tak slavného závodu v Renu vyhrál Slovák (Slovak) na Bearcatu...
Kdo...nikdo
Pár jedinců co se v tom štourá...a tady slyším leda hlasy že dyž si nekdo myslí že sme "něco" v leteckým světě že je na omylu...že sme prumer spíš podprumer....

smutno je mi.....
s7
239) 18.11.10 13:16:06  -  vrtulář    L - 159 Alca
miking:

Přesně tak, já jsem to takto až do důsledků již nerozepsal, ale právě v souvislosti s onou relativně existující "volnou" kapacitou čs. leteckého průmyslu se tak klidně mohlo stát, že kdyby v Moninu vyhrál Jak-30 (či se to prostě nařídilo bez ohledu na nějaké výsledky soutěže), tak by se u nás vyráběl v licenci další sovětský stroj...

Na druhou stranu ono následné zatížení celého čs. leteckého průmyslu při masové výrobě L-29 bylo takové, že na začátku 60. let byly obětovány některé projekty, které se nejevily jako dostatečně životaschopné (z pohledu roku 1962 to byl například vrtulník HC-3, problémy s původním motorem M-108H byly nepřekonatelné) či prostě vzhledem k malému počtu zájemců (L-300 z Kunovic, který se SSSR nijak nehodil) o ně by to byl celý vývoj neefektivní.

A ještě trochu toho kontextu:
Také si uvědomme, že už na to vlastně ani nebylo. Vývoj nového letadla musí vždycky "někdo" platit. Původní "styl" hospodářství z 50. let se vyčerpal a plán 3. pětiletky z přelomu 50. a 60. let v podstatě zkrachoval. A muselo se to začít dělat jinak a muselo se začít šetřit - stejně jako dnes :-)
238) 18.11.10 13:14:05  -  jirka dominec    L - 159 Alca
Platí, ale ne úplně. To jsme mohli vyrábět i Jaka-30 v licenci.
237) 18.11.10 12:38:41  -  miking    L - 159 Alca

Jirka Dominec: "L-39 je důsledek L-29, a ten vyhrál v konkurzu. Prototyp z roku 1959. "
No, zase trochu kontextu:

Nesmime zapomenout, ze v tom byla i politika. CSR do te doby vyrabela (licencne) obrovske mnozstvi stihacich letadel (hlavne MiG-15,19,21) a Avia 14 v licenci.
Mela kapacity vyroby, ale bylo ekonomictejsi a z hlediska zajmu SSSR efektivnejsi aby si tu vyrobu "skutecnych" bojovych letadel nechali u sebe- ale zaroven ty Cs. kapacity se museli necim nahradit.

Takze L-29 byl celkove dobre reseni v tehle sirsi koncepci vyzbrojovani VS- CSSR bude nadale kupovat skutecne bojove letouny jen ze SSSR, a existujici kapacity se zaplni vyrobou cvicnaku.
Logiku to ma i z hlediska mozne valky- CSR by byla bojiste a vypadek vyroby cvicnaku by bolel mene nez bojovych letadel vyrabenych v CSR.

Tenhle faktor hral hodne moc ve prospech vyroby Cs. cvicnaku (Polsko nevyrabelo tolik bojovych letadel, tak ten jejich Jastreb ci co nemel moc sanci, a Jak-30 byl obetovan).

Tak to vidi dnes na Ruske strane a dava to urcite smysl.


Pro Martina- aby jsi nevystrelil- tim nerikam ze L-29 nebyl z konkurentu nejlepsi, ale rikam ze jsou to sirsi zajmy ktere v techto vecech rozhoduji

236) 18.11.10 10:06:09  -  vrtulář    L - 159 Alca
Letectví prostě NENÍ svobodný trh - ani dopraváci ne, natož pak vojenské záležitosti. Snad jen v těch sporťácích to může fungovat z hlediska obchodu klasicky - ale pokud není firma zavedená dlouhodobě, nemá příliš šanci se znovu uchytit a z několika zakázek tohoto typu ("svobodného obchodu") ufinancovat vývoj na nějaké slušné úrovni a zejména průběžné udržení všech oprávnění.

Jirka Dominec:
Však to ale také byl boj, prosadit po L-29 i následovníka.
V první polovině 50. let neměli zřejmě Sověti při tvrdém zbrojení kapacitu na vývoj podobného školního letounu, takže to "hodili" na svůj satelit, ale to se záhy - již při uvolněnější mezinárodní situaci koncem 50. let - změnilo.

Ze strany SSSR zde byl tehdy již zdvižený prst, protože vývoj L-29 se oproti předpokladům opozdil. Sice si za to vcelku mohli sami, protože nařídili změnu v motoru - původní návrh počítal s axiálním kompresorem, tvrdým požadavkem velení letectva SSSR byl radiál, takže motor pro L-29 vznikal po roce příprav prakticky znovu od nuly - a tudíž i prototyp létal onen chybějící rok provizorně s Viperem, ale jakákoli záminka se hodí, že.
Takže na začátku 60. let už existoval i Jak-30, nic nebylo jasné a tým kolem L-29 si vše musel tvrdě vysoutěžit  v Moninu. Taky se už podobný "konkurz" nikdy více neuskutečnil :-)

Štěstí bylo, že Vlček měl už celkem podrobně rozpracovou vizi, kterou mohl hned poté předložit, takže se železo kulo, dokud bylo žhavé a "obchodní partner" nedostal čas na vydechnutí. Také se projekt L-39 začal od počátku koncipovat jako ucelený výcvikový systém, nikoli jako pouhé samotné letadlo. Nakonec tedy Sověti kývli, ale motor si například už nadiktovali (vemte AI-25 z Jaka-40).
235) 18.11.10 09:40:10  -  Martin Decarli    L - 159 Alca
Jirka Dominec: Když vono to slovo "trh" taky  neznamená uplně to co jsme si mysleli...vono dyž  "trošku"pomužou loby, "vyšší" zájmy...ono to s tím "svobodným" trhem ve skutečnosti má taky dost málo společného....

Vono se to nediktuje z jedný centrály jako RVHP ale ten všemocný trh......nevěšme si klucí bulíky na nos
s7  
1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1711690065.984 forum