Plastic Planet malý Válka Fit test Special Hobby malý
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
Special Hobby velký   Plastic Planet velký



denní zobrazení: 18416 / today visits: 18416

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
51) 23.11.10 21:34:03  -  105lth. Monster    kamufláž Miga-15 s níž poručík Šrámek uzemnil F-84
A jé já se opakuju, pardon...
50) 23.11.10 21:32:37  -  105lth. Monster    kamufláž Miga-15 s níž poručík Šrámek uzemnil F-84
Já jsem četl že jedinou zásadní výhodou MiG 15 byla právě jeho výzbroj. Stačil jeden zásah ze sedmatřicítky a letadlo bylo na odpis. Tuším že to byl Frederick "Boot" Blesse který popisoval že to byl strašidelný pohled vidět prolétávat kolem kabiny 20mm a 37mm granáty. Do MiGu se prý ze Sabru často musel napumpovat celý palebný průměr než šel k zemi, případně ho skrz trysku rovnou do motoru. Pepljajev se vyjadřoval že jejich MiGy se vracely často prostřílený ale byly opravitelné.... A krom toho měla patnáctka pancéřovanou kabinu. Ony čtyři dvacítky byly někdy opravdu výhodnější, viz slavný sestřel MiGu 15 Sea Fury, britský pilot (zapoměl jsem jeho jméno, promiňte) vzpomínal že se mu MiG-15 náhle vynořil před nosem a on - zprvu v šoku - se vzpamatoval, trochu si ho srovnal a pak rychle stisknul spoušť.... Sám přiznával že tento "kill"  byl hlavně o štěstí...  Podobně na tom byl i námořn Grummaní Panther, jeho rychlopalné dvacetimilimetrové kanóny rozšrotovaly cokoliv v dostřelu na maděru.... Je pravda že půlpalcák měl velkou průbojnost (proč se asi používá dodnes) ale byl to pořád jen kulomet. Vždyť námořní bratránek Sabru - Fury (nezaměňovat s pístovou britskou Sea Fury) už kanóny měl.... Zkoušely se i na Sabrech, (projekt Gunwall) ale nakonec z toho sešlo...
49) 23.11.10 19:30:52  -  Radek Typlt    kamufláž Miga-15 s níž poručík Šrámek uzemnil F-84
Olda2: poměrně nová kniha. Křtila se na letošním CIAF. 
48) 23.11.10 19:25:11  -  olda2    kamufláž Miga-15 s níž poručík Šrámek uzemnil F-84
co to je za knihu od Šrámka co zmiňuje "Nick"?, to je nějaká novinka nebo něco staršího?
47) 23.11.10 09:24:43  -  Nick    kamufláž Miga-15 s níž poručík Šrámek uzemnil F-84
Zájemcům doporučuhu knížku "By the Skin of My Teeth", Colin Downes. Vzpomínky více-méně řadového pilota, RAF, který ve druhé válce létal operačně Mustangy III a IV, po válce tehdy běžné typy RAF a pak šel na "výměnný pobyt" k USAF do Koreje na F-86. Celkem střízlivě napsané. Sabre si velmi chválil, rozhodně tam nezmiňuje nějaké potíže či velké nedostatky.

V kostce řečeno, výsledné rozdíly mezi MiG-15 a F-86 považuje za minimální, co se výkonů týče, u MiG-15 vyzdvihuje lepší akceleraci, stoupavost a vlastnosti ve velkých výškách, Sabre zase měl navrch u země. Dále u MiG-15 jako nevýhody zmiňuje pomalejší roll-rate (kolem podélné osy), horší ovladatelnost kolem příčné osy a horší vlastnosti při pádu na rychlosti. Navíc (jedná se o původní verzi patnáctky bez hydraulických posilovačů řízení) síly v řízení při vyšších machových číslech se zvětšovaly nad únosnou míru a ztěžovaly pilotáž. Nad M=0,95 začala mít patnácka problémy s ovladatelností, nad 0,98 jít nemohla, zatímco Sabre byl schopen jít přes (indikované) M=1,01. Tudíž pokud se boj odehrával na vyšších rychlostech, případně u země, měl Sabre mírně navrch, pokud šlo o stoupavost a vlastnosti ve velkých výškách a na menších rychlostech, měl mírně navrch zase MiG-15

Ohledně té výzbroje, co popisuje je v souladu s tím, co tu už zaznělo, k tomu přidává, že ve velkých výškách byla účinnost palby půlpalcovými kulomety horší, vyvažovalo se to plně u země, kde souboje mohly probíhat na daleko větších géčkách a menších poloměrech, kde nižší kadence těžší výzbroje MiGu snižovala pravděpodobnost zásahu. A zde zmiňované zaměřovače jednoznačně chválil.

Jelikož to byl Brit, pilot RAF, a tedy přes spojenectví tam byla určitá rivalita, docela mu hodnocení věřím, neměl asi tolik snahy Sabre nějak vynášet do nebes jako amíci.


Pak ještě zmiňuje jednu zajímavost. I on si myslí, že skutečný poměr mezi sestřely MiGů a Sabrů nebyly 15:1, ale spíš 4:1 Dodává však, že rozdíl v úspěšnosti ve proaspěch Sabrů tam ale opravdu byl, způsobený však spíše vycvičeností letců, kdy téměř každý v boji nasazený letec na straně USA byl dobře vycvičený a ostřílený, na straně KLDR to byla spíše výjimka, s výjimkou malého množství Rusů.

Na závěr jednu jeho hořkou poznámku, a to, že většina es v Korejské válce byly vyšší důstojníci, poručíků a nižších šarží bylo minimum. Odhaluje některé věci z pozadí, jak na dog-fighty chodili zkušení pardálové ve snaze mít sestřely MiGu a řadoví letci s nimi chodili jako wingmani, zatímco na běžné úkoly či útoky proti PC se nasazovali téměř výhradně obyčejní "čerti třetí kategorie".

Prodávám, jak jsem koupil, osobně nemám faovrita v ani jednom z obou strojů, protože jim oběma chybí alespoň dvanáct válců do V s42


Colin Downes je jedním z těch autorů, kteří o létání dokážou psát se zápalem a je to ideální čtivo hlavně pro ty, jež zajímají i věci jako technika pilotáže a technika obecně. Četl jsem i vzpomínky pana Šrámka, a považuji je za promrhanou příležitost, letec, s jeho zkušenostmi (od S-199 až po MiG-23BN) by jistě měl o létání co říct, místo toho je můj dojem z celé knihy, že spíš řeší problémy stranických organizací a svůj kariérní postup... škoda
46) 22.11.10 14:52:36  -  Pavel Rampír    kamufláž Miga-15 s níž poručík Šrámek uzemnil F-84

to jenda: A) většinou se utočilo ze zadní polosféry, rychlosti se odečítají takže o jakých 800km/h jde?
 Že cíl (letadlo) se brání manévrem je jasné ale to není o ráži zbraně, trefíš nebo netrefíš...
              B)takže zasažení pilota v kabině nebo vyřazení hydrauliky ,třebas i v křídle, není vyřazení
 stroje,musíme vypustit páru:-)
             c)jestliže zasáhneme křídlo několika zásahy 12,7mm, jedna díra 20cmx20cm, tak se jistě nic
 neděje, oni ty křidélka ovládali hypnozou...
 To je k ničemu, 0.5 prostřelila i kolejnici a trvám na tom že ta zbraň(M2 0.5) byla dostačující na Korea War.
 NS23 měl kadenci650r/min,690m/s
 NS37                   250/       690m/s
 M2                      884/      850m/s
 Jak už někdo v té debatě řekl, v souboji stíhače má výhodu větší kadence a úsťová rychlost. Ano,destrukční
 síla byla asi fascinující,musíš ale trefit...
 Omlouvám se, vůbec nemluvím o samotných strojích, Mig byl jistě mejméně důstojným soupeřem Šavle!

45) 22.11.10 08:34:03  -  pp    kamufláž Miga-15 s níž poručík Šrámek uzemnil F-84
..Chorváti používali Anduly ako bombery keď do kabíny napechovali starý bojler plný TNT a hádzali to na srbské pozície tuším u Vukovaru.Keď som to prvýkrát začul tak mi spadla sánky aj s plombami.Takže hadrák An-2 je mimo para- hrdinom dlhé roky aj hrdinom-válečníkom.
44) 22.11.10 03:28:30  -  neznalý    kamufláž Miga-15 s níž poručík Šrámek uzemnil F-84
Pro Jirku Brože: proto jsou nejlepší hadraplány typu An-2 Andula. Kule plátnem proletí, škodu nenadělá.s1
43) 21.11.10 21:44:34  -  MartinK.    kamufláž Miga-15 s níž poručík Šrámek uzemnil F-84
Proto také např. Izraelští piloti tvrdili,že by dosáhli stejných úspěchů,i kdyby si s Arabama vyměnili letadla.
42) 21.11.10 20:56:46  -  Jirka Brož    kamufláž Miga-15 s níž poručík Šrámek uzemnil F-84
z výuky konstrukce letadel.
Poškození, jaké způsobí  uvedená ráže:
7,62mm - proletí skrz potah
12,5mm - trhá potah, poškození velikosti o průměru otvoru 20x20cm
20mm - trhá celou konstrukci, včetně nosníků
37mm - láme hlavní nosné prvky

V souboji stíhač proti stíhači jsou jednoznačně ve výhodě  letouny vyzbrojeny větším počtem zbraní menší ráže.
V boji proti bombardérům mohutně vyzbrojené těžké  stíhačky.
MiG-15 byl navžen pro boj proti B-29 , stíhačem měl být La-15 , lehčeji vyzbrojen 4x 20mm.Jeho nasazení v Korei bylo ale neúspěšné(potřeboval betonovou vzletovou dráhu)  Sabre byl typický stíhač pro dogfight. Jeho výzbroj byla jasně vhodnější pro tento typ boje.
 K zaměřovači A-4 - nevím, co psal pan Gabresky, ale myslím, že to jsou klasické řeči staršího pilota, zvyklého na kuličku a křížek. Kdyby ten zaměřovač byl tak špatný, tak by nebyl používán ještě dvacet let po té na mnoha modernějších strojích. A s trochou jízlivosti- v ruské  modifikaci i na MiG-21F Naopak jsem četl  o pilotech, kteří jej  uměli využít a  velmi si jej pochvalovali.
Poměr 1:9  MiGx Sabre vychází z poměru sil a zkušeností na frontě (US pilot mohl jít na frontu až po 600 nalétaných hodinách na Sabre!!!!) .  Není tomu tak ale u zkušených sovětských pluků, kteří byli jasně vítězní. Ovšem ti si počítali do svého skóre mnohem větší typů a strojů , než US piloti. Proto i mnohem větší počet jejich sestřelů. Bohužel jejich korejští a čínští kolegové nebyli dobří k ničemu jinému než k namalování další hvězdičky na Sabre.
Závěrem to shrnu- důležité je, kdo  v eroplánu sedí, ne v čem sedí. Pokud jsou stroje přibližně stejné , je toto rozhodující 
1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1713590748.4775 forum