Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 32587 / today visits: 32587 |
Na vývoj tohoto letadla šlo zatím asi 675 milionů ze státní kasy, toto je veřejně dostupný údaj s posledním čerpáním financí v roce 2010. Předpokládám že náklady nadále porostou. EASA je sice drahá, ale je stejně drahá pro všechny. Všichni kdo vyvíjejí letadlo si umí zpočítat, zda se vývoj vyplatí, zda je pro letadlo trh. Pokud vím Evektor a projekt EV55 probíhal pod dozorem EASY určitou dobu, pak došlo k nějakému zlomu a Evektor rozhodl certifikovat pod armádou. Pro civilní certifikaci bude nutné všechny tyto zkoušky zopakovat, protože nebyly dozorovány EASOU, bude velmi obtížné prokázat konformitu zkoušea a asi i konformitu zkušebního kusu, což může znamenat nový prototyp pro zkoušky. Evektor nemá výrobní kapacity, a jestli někdo bude mít zájem EV-55 vyrábět, kdo to asi může v ČR být? Let? Ten má svoji 410 a nebude si sám stavět konkurenci. Aero? Těžko. Nikdo jiný nemá u nás schopnosti a kapacity. Takže v nejlepším případě se projekt prodá. A teď se vrátím na začátek - těch 670 milionů z grantu je určeno na vývoj, s potenciálem výroby v ČR proto aby měli letecké podniky práci a bla bla bla bla.
Jinak se říká že ten vzlet byl podmínkou k tomu, aby nemuseli ty miliony vrátit-pokud dostanete grant, musíte ho splnit. Ale možná že v tom zadání není určen typ certifikace a právníci našli kličku...
Jo ale objevil jsem nový grant - 45 milionů pro Jihlavan na vývoj Ultralightu s dmychadlovým pohonem. Kdo tu blbost vymyslel!!!!
Jem bych doplnil. Pokud se začne vyvíjet letadlo s cílem certifikace obvykle se z různých důvodů kontaktuje EASA .Ta si nechá zaplatit registraci a eventuelní konzultace každoročně pěkně draho. Přitom defakto toho moc nedělá, nebo spíše nic.Toto období do prvního skoku může trvat docela dost dlouho, ale stále se platí ouředníčkům. Zákulisní tamtamy pustily do luftu info, že zájemce o výrobu EV55 je, ale až s certifikátem způsobilosti od EASA.
... zákazníci shánějí hůř než s letadlem po záletu...
Podle informací co mám, tak je finanční problém s certifikací dle EASA, neboť EASA údajně změnila pravidla (rozumněj zdražila a to dost krutě - co dřív bylo celkem, je nyní za každý rok běhu certifikace) placení certifikace. A protože letadlo nemá za sebou zálet, tak se zákazníci shánějí než s letadlem po záletu a zkouškách. A pokud bude zákazník, který zaplatí předplatbu, budou pak i zdroje na dokončení certifikace pod EASA. No a registrace pod armádou (a tudíž pod dozorem jejícho dohlédacího úřadu) je způsob, jak odlétat zkoušky a vyhnout se dlouhodobému placení EASA. Letoun je ale pochopitelně bez dokončené EASA certifikace neprodejný.
Ale mám to jen z jednoho zdroje a taky paměť už mi nemusí sloužit úplně nejlépe.
To je tajný!!!
(vždyť to zkouší armáda - teda ehm, ehm...)
A proč má místo imatrikulace armádní číslo?
Jo možno stejně to tam dají Evektoráci časem...
...prosím doplnit vypadlé "n"...
To Ládik: paráda,dokumet super....s dovolením jsem ten odkaz taky přehodil na www.planes.cz...s63
Přidal se nějaké video, omlouvám se za kvalitu, ale měl sem jen kompakt a byl sem daleko.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|