Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 70333 / today visits: 70333 |
Aby to taky nebyl kupec jediny.Otazka je, co 39 NG nabidne oproti konkureci z Italie a Asie.Velci uzivatele L-39 jako Rusko, Syrie, Alzirsko maji Jaky, Libye je v troskach, v Iraku se nevi kdo vyhraje.Izrael koupil era v Italii.Kolik ma dnes armada cvicnych letedel L-39 a kolik jich opravdu potrebuje.Alek bylo taky potreba 72 .Vcera predstavili KC-390.Uz jsem cetl, ze armada bude dva potrebovat.Dva A-319, o tretim se uvazuje, Casy, ted KC- 390 a hafo Alek a Albatrosu.To bude letectvo.Par Gripenu abych nezapomnel.Opravdu par, ani ne cely pluk.Jedna letka. Byl bych velice rad, kdyby se v AV opet vyrabelo, ale prace musi davat nejaky smysl.Zatim doji stat.Dve posledni era byly obchodni propadak.
První možný kupec je ČR. L-39 mají dolítáno od 2019, při nejhorším se počítalo s přestavbou na dvojsic z uložených L-159. I za cenu dražšího provozu. Prodejem L-159 tato možnost padá. Nikdo nemá představu jak to bude do budoucna s Ukrajinským motorem v L-39 (nedávné události jsou dosti známé), tak se s prodloužením životnosti L-39 nepočítá.
To je moje otazka.Vyvoj M-345 HET zacal, protoze to koupi italske letectvo a nahradi MB 339.Pro koho se dela L-39NG?EV-55 lita par let a zatim si ho nikdo nekoupil.Udelat si letadlo za statni prachy neni problem.Nedelejte si iluze, ze nekdo v Evrope si koupi letadlo z AV.Mozna nekdo na vychod od CR.
Osobně myslím,že projekt L-39NG má naději na úspěch.Nyní to vypadá,že bude mít konkurenta hned v Evropě a to italský M-345 HET,kde Italové oprášili starou S-211 a hned se zdá že bude mít solidní úspěch.Mnoho států západních Evropy už o něj jeví zájem včetně Francie..zajímavé,když vezmeme v potaz,že původní S-211 byl solidní propadák.Ještě otázka na na Albíka:Nevíte zda to nové křídlo dostane i L-159?Slyšel jsem,že bylo vyvíjeno prioritně právě pro ní a L-39NG s toho vznikl jako vedlejší produkt.
Kdyz je tady rec o L-39 NG, kdo je potencialni kupec? Kdo si to koupi? Rusko, Anglie, USA, Irak, Libye, Alzirsko, Nemecko...? Co to letadlo nabidne jineho oproti konkurenci.?Let prodava letadla ted a je jiste, jestli to neposere embargo, tak si u nas Rus necha vyrobit i 410 NG.Pro toto letadlo je jediny konkurent novy Twin Otter.Na toho si ale pockate , protoze to Viking nestiha vyrabet.Jedine, ze si koupite za par stovek tisic $ slot, pak to mate hned.
Jů, pojmenovali po mně letiště, tak to budu moci Havlovi po smrti tykat
A zaniklo i Brožovo letiště v Žatci, kde bránil socialistický zaostalý průmysl.
Fokker zaniknul jako výrobce celých letadel. Vyrábí různé komponenty. Stejně jako AV. Jev se jmenuje koncentrace výroby.
Tak ono je, pánové, v této Vaší debatě v prvé řadě otázkou, co je myšleno pod slovem "vývoj".
Samozřejmě, že "velký vývoj" - tedy ve smyslu projektování komplet celého letadla s podporou početné skupiny aerodynamiků a odborníků na mechaniku letu v AV není (protože to opravdu není potřeba). "Malý vývoj" ve smyslu návrhu a konstrukce optimální varianty určitého uzlu, to se nyní postupně posiluje (i když pro některé "znalce" to budou vždy "jen konstruktéři"). To, že se po nástupu Penty a ukončení projektů L-159 a Ae-270 v období 2008-2009 počet pracovníků úseku vývoje zredukoval na pouhou desetinu stavu z přelomu století, je pravda, stejně jako to, že po zahájení spolupráce s Embraerem se tento zoufalý stav musel řešit zápůjčkami lidí z Evektoru a VZLÚ.
Na L-159 můžeme mít názor každý jaký chceme, ale podle toho mého by jinak AV bez tohoto státního zásahu rozhodně nepřežilo "bez ztráty kytičky" (bankrotu - ostatně ty zde v určité utajené podobě vlastně byly) a nejspíš by (v tom lepším případě) osudem kopírovalo zmíněného Fokkera (ostatně jeho zbylé životaschopné divize sdružené po bankrotu do Stork Aerospace Group přijaly po 13 letech do názvu zase tradiční jméno Fokker a dnes dělají rozsahem a zaměřením v podstatě tutéž činnost co AV).
Co se týče L-39NG, tak to si zrovna nejsem jist, zda se v tomto segmentu povede plně okopírovat postup kunovických. Ono přece jenom byznys kolemn vojenské techniky má jiná pravidla než víceméně volný trh v "general aviation"). A taky jsem zvědav, zda to zafinancuje Penta víceméně z vlastních zdrojů nebo to má sloužit primárně jako pokus o získání masivní státní podpory z veřejných prostředků určených na vývoj a inovace, jako jsme tomu byli svědky v případě L-410NG (projekt Mosta) a předtím EV-55 (i nyní jako Mistral).
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|