Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 30758 / today visits: 30758 |
lord :
že i C křídlo mohlo nosit pumy - tak to by musel být poznatek starý pár měsíců - za dlouhá leta jsem o Spitech nastudoval opravdu dost... pak by jsi měl pravdu.
Ty Spity VC - hlavně z Malty, afriky a podobně byly dlě mě polní úpravy... to křídlo to jistě zvládlo, tak aby se Spit nerozpadl, ale v sériové výrobě by to neprošlo...
pavel r. - psal jsem také že když byl 12,7mm montován byl vždy na vnitřní pozici... čili v tom se shodneme že
nicméně dokud mě někdo nepřesvědčí pádným argumentem, což se může samozřejmě stát a posune mě to zase dál, stojím si za svým. Co se týče 7,7mm kulometů v E křídle, jak jsem napsal, záleží na datu výroby i nasazení... Pokud šla třeba na podzim 44 z linky Mk.XVI a měla zajisté již 12,7mm kulomet tak potom klidně mohla (a měla) mít již šachty pro 7,7 využité jinak. Pokud však vyrobili na jaře 44 IX s křídlem umožňujícím nést pumy, tak měla 4x 7,7mm a například před invazí u jednotky provedli přestavbu na použití 12,7mm kulometu..
To Vici: s kridlom typu E nemate celkom pravdu, E kridlo je len vyzbrojova varianta kridla C. Uz sa tym zaoberalo vela historikov, podla dokumentacie firmy Supermarine sa kridla C a E lisia minimalne. Uz kridlo C bolo zosilnene a umoznovalo nosenie pum, ved uz Spitfire Vc nosili pumy pod kridlom.
to Vici- stím "e" se opravdu mýlíš! Tento typ křídla NEBYL nikdy vyroben a vystrojen 7,7 mm kulomety. Jestli se chceš přít, pošlu ti odkazy na asi deset inf. cest( knihy, časopisy, servry). Vždy byl kanon na VĚJŠI pozici a 0.5 na vnitřní z důvodů podávaní munice.
)
s křídly to bylo právě trošku jinak :-)
A a B je jasné
C - "univerzální křídlo" opravdu umožňující namontovat různé varianty výzbroje, kdy opravdu nejrozšířenější byla kombinace 20mm kanon na vnitřní pozici, vnější byla prázdná + 2x 7,7 mm kulomet v každé polovině křídla.
E - nový typ univerzálního křídla, umožňující opět různé varianty výzbroje, dle použítí letounu a data výroby a data nasazení s tím že nejdůležitější bylo zesílení konstrukce umožňující nesení podkřídelních pomových závěsníků!!!!
Nejpoužívanější byla opět kombinace 20mm kanon na vnitřní pozici, vnější byla prázdná + 2x 7,7 mm kulomet v každé polovině křídla. S tím že převážně mašiny létající u 2TAF měly přednostně montované nové výzbrojní schéma 12,7mm kulomet (tento kulomet bylo celkem nedostatkové zboží - neboť jej jako hlavní výzbroj používali amíci v obrovském množství) na vnitřni pozici a 20mm kanon na vnější pozici v každé polovině křídla.
Křídlo E se montovalo v sériové produkci IX minimálně od začátku roku 44 možná i dříve!
Tak snad jsem napsal něco málo, co osvětlí dávný pevně zažítý mýtus o křídlech a výzbroji.. který se neustále motá dohromady
Pro ty co se jim to nebude líbít doporučuju studium fotek, s tím že vše co se tváří jako Spitfire IX a má to pod křídlem závěsníky s pumou má křídlo E ! a je jedno jakou v něm zrovna má naskládanou výzbroj...
..ještě jsem zapoměl křídlo"d", ale to je bez výzbroje, na průzkumných strojích, prostor mezi nosníkem a náběžku se stal nádrží....
Jinak tedy nechci poučovat, pro ty kdo v tom tápou- křídla u Spita byla: a, b, c, e. Rozdíl byl zjednodušeně ve výzbroji a v konstrukci. Pouze "c" se dá nazvat univerzální, bylo nejrozšiřenější. Mělo možnost 4x kanon a 4x kulomet. V této podobě ale nebylo příliš rozšířeno( pouze několik desítek "SpitV." a viděl jsem i "Spit.VIII". Výzbroj se ustálila na 2x kanon a 4x kulomet( spit.V, VI, VII, VIII, IX, XII, VIX) Křídlo "e" vzniklo úpravou "c" a obsahovalo 2x kanon a amer. kulonet 0.5 , zajímavé je přemístění kanonu vně původní instalace a kulomet 0.5 vedle něj. Šachty kulometů vně křídla byly zachovány ale už neměly výstřelné otvory a byly využívány jinak. Takže poznat křídlo "e" je velice jednoduché:-)
Laminátové makety viz 01:00
http://www.youtube.com/watch?v=bTFCyZWfzcM&feature=related
Doporučuji ale shlédnout celý díl o Airfixu :-)
V Kbelích mají na pylonech jako poutač "jednadvacítku" a na plotě vrtuli, v Lešanech "žůžovou" JS-2, před Arsenalem ve Vídni jsou kanóny, v Hendonu, co si pamatuju, mají PLŘS Hawk, v Drážďanech býval Fiat G-51..., v Aldershotu mají Dakotu a Chieftaina, v Beverley bývala "almara několikaposchoďová" Beverley, v Bovingtonu býval vcelku raritní Churchill a teď je tam myslím Sherman a Challenger, v Elvingtonu mají filmovou maketu kluzáku z filmu Zachraňte vojína Ryana, před bránou bývalého zajateckého tábora Eden Camp mají na pylonu Spita (a doufám, že je to taky laminát, ale bojím se, že ne...)... Všechno to byly nebo jsou (až na výjimky) skutečné mašiny, tedy exponáty... To mi ta laminátová maketa v Duxfordu a ten filmový kluzák v Elvingtonu přijdou jako naprosto elegantní řešení.
Chodí to jako kachna, kváká to jako kachna, má to zobák jako kachna, nedá se svítit, asi to kachna bude. A děcko si to zapamatuje...
Taky Vás nepřekvapí, když na baráku, ve kterým je bordel (ne bordel jako nepořádek, ale vykřičený dům) svítí červená lucernička. A má ta lucernička nějaký předepsaný formát nebo určitý odstín červeného skla?
Pak ovšem nechápu,proč tě rozčiluje ten spit v "jiných" barvách.
jenda: Mně jiný Ferrari nevadí - v GT5 na PS3 jich mám několik a červený jsem dal jenom jedno. I v jiných barvách jsou pěkný...
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|