Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 6339 / today visits: 6339 |
Ta recenze od Greena tam byla (link co sem dal Damir). Bert to rozvířil v diskusi, kde si servítky na výrobce také zrovna neberou.
Sice vysvětlení proč ty výlisky jsou jaké jsou se dá pochopit, stejně mám z toho divný pocit. Pamatujete staré Classic Airframes? Tam ta nekvalita byla podobná a málem firma skončila, ty jejich modely se vyprodávaly za pár korun. Nevím, jestli si majitel došlápl na mástraře nebo na výrobce forem, ale každopádně s tím něco začal dělat, protože viděl, že to jde do kopru. Tak s tím Brengune taky něco dělej, aby nebylo pozdě.
Milan Holzapfel: jen drobnost na upřesnění - to téma na HS není od Bretta (Greena), ale od jakéhosi Berta.
Ne,Typhoon má dvě verze. Nebo spíš jednu verzi se dvěma subverzemi lišící se provedením.
Typhoon Mk. Ia - kulometná, minoritní.
Typhoon Mk.Ib - kanónová, majortiní.
Mk. Ib se dělí na car door/bubble top
Bubble top se dělí na early a late - liší se výfuky, ocasem a vrtulí, případně některými drobnostmi (kukaččími vrátky).
Není pravda že pokud je v krabičce víc verzí nebo subverzí (subvariant) tak to neodpovídá ničemu. Co třeba Hellcat od Eduardu ? V prvním vydání F-6F-5 byly jak díly pro early, tak late verzi, to samé Spitfire, kde jsou kola, výškovky, směrovky a palubky, nebo úplně nová Bf 109G-6 ve dvaatřicetině pro revella, v níž je ještě jako bonus, bez jakékoliv publicity ze strany výrobce schována Bf 109G-14. Typhoon zase není pro mě tak zajímavý typ, abych si kvůli němu kupoval literaturu. Postavím si Maňáka, jednoho "raketovýho Tajfuna" z Normandie a páprla pá.
A při vší uctě - já fotky svých modelů nikam na fóra nedávám. Není tedy důvod abyste tvrdil - ty nepostavíš ani Airfix. Ostatně co se dívám na zahraniční fóra, tak tam lidi lepí a barví podobně jako já, ale nikdo jim to tam nekritizuje, asi se holt v USA, Austrálii nebo Anglii k sobě lidi(modeláři) chovají víc lidsky... Prostě je to koníček pro radost, a za to že vám nejde preshading, patina nebo tmelení vám nikdo hlavu neutrhne.
V prodeji jsou již čtyři verze Typhoona od Brengunu - dvě dveřové a dvě buble top. Kvůli tomu, že neznáš jednotlivé varianty netvrď že neexistují. Pro osvěžení tématiky dooručuji studium patřičné literatury. Velmi přehledně jsou třeby jednotlivé verze představeny v publikaci od Valiantu. Ale ty literaturu raději nekupuješ to stojí moc peněz, že. To že někteří výrobci dávají do jednoho přebalu dvě varianty je pěkné, ale pak to většinou dopadne tak, že model nepředstavuje ani jednu z daných variant, ale něco mezi.
A teď zda to má či nemá smysl. Vzhledem k tomu, že firma již vrazila do modelu značnou sumu peněz tak je na pováženou smést celý projekt ze stolu kvůli takto poškozené formě. Subdodavatlé budou házet vinu jeden na druhého a náhrady ani nové formy se nedočkáš. O případném soudním rozhodnutí a dalších souvisejících vazbách ani nemluvě. Bohužel na to doplácí firma a v tomto případě malá firma pro kterou je taková ztráta celkem zásadní.
Ano nemělo by to tak být a model má tuhle chybu, ale dá se postavit i přes tyto nedostatky. To že ty Thude neumíš pořádně slepit ani toho Airfixe je věc druhá. O recenzích Bretta Greena si myslím své. Na jednu stranu šmahem háže do koše celkem dobře sestavitelný a pěkný model a na druhou stranu model, který lze jen s obtížemi slepit a bez výpomci destiček plastu se u něj neobejdeš, vychválí do nebe.
Pardon, ale to přece není zrovna moc logické. Je jedno jestli za chybou stojí výrobce masteru anebo výrobce formy, forma byla poškozená, tak to měli pánové opravit - samozřejmě na své náklady. Nemá přece smysl vydávat od počátku zmetky, ne ? A co se týče Typhoonu-ten přece nemá šest verzí... Má jen dvě - Mk Ia ( s kulomety) a Mk. Ib (s kanony). Maximálně má šest konfigurací. Ale to není nic zvláštního, někteří výrobci dávají do svých modelů díly na dvě subverze, jiní (vy) na jednu. Třeba Academy tam měla jak čtyřlistou, tak trojlistou vrtuli, ale zase neřešila ocas... Většina lidí zná stejně jenom Typhoona s car door (coffin top) a bubble top. Přece jen - tohle není Spitfire, Mustang anebo "109". Pokud někdo touží po co nejpřesnější interpretaci "Tajfunu" v některé exotičtější subverzi, tak si zajisté Brengun koupí, ale v tom případě by ta forma měla být stoprocentní... Protože přece jen - je to zboží pro znalce a fajnšmekry. Přistupovat k tomu stylem -no jo, von to v plastu nikdo nedělá, asi ani dělat nebude, tak to pošlem do světa s vytrhaným rytím, zákazníci můžou být rádi že maj aspoň tohle...To není zrovna 2x fér. Ale berte to tak že já nejsem zákazník pro vás, short runy nekupuju už léta a Typhoona jsem si koupil od Fixe.
jasně že tím naše značka trpí. Stojí nás to hromadu peněz a také renomé. Rozhodování o takových věcech je vždy obtížné.
Vše také ztěžuje, že vždy recenze popisují spíš chyby, a málokdy přínos daného počinu, což pak pohled na věc dělá černější než ve skutečnosti je.
Je štěstí že to vždycky trochu zachrání lidé jako Martys, kteří nejsou blbý , kteří se pochlubí, že mají nějaký jiný model ve čtvrtce a tak je na planetě celkem dobře :-))
Co se nového modelu týče, dva se chystají, nevím jestli to ale dotáhneme. K vidění ale budou.
Hlavně budou ale nové doplňky tak trochu ve šlépějích eduardů...
Tak snad se na nás nebudou zlobit.
HonzaS
Jan Sobotka: díky za vstup do diskuze a objasnění záležitosti. Jasně že se k chybě nikdo nechce znát, ovšem ve finále tím bohužel trpí jen značka Brengun.
Jak tak koukám, ono je to se shortruny podobné i u jiných značek http://modelweb.modelforum.cz/2012/11/28/172-p-38h-lightning-rs-models/?lang=CS
Budete mít na Eday v prodeji nějaký žhavě nový model? Zastavil bych se pro něj.s18
Rád bych se vyjádřil ke kauze, která se zde probírá, a uvedl skutečnosti, které zde jsou debatovány.
Za prvé, linky na modelu jsou "vytrhané" na všech výliscích stejně. Neexistuje možnost zaměnit je za lepší díl.
Toto vzniklo někde mezi dodavatelem masteru a výrobcem formy. Ani jeden není ochotný se k té věci přihlásit naplno, a tak je to jako s všemi kauzami u nás v ČR.
Zákazníci se s tímto modelem mohli seznámit v recenzích, prohlédnout si je u prodejců. Rozhodně jsme tuto vadu neskrývali a ani neupláceli recenzenty, aby o ni smlčeli.
O této vadě jsme věděli od začátku. Prodávat model is touto technologickou nedostatečností jsem se rozhodl poté, co jsem model sám několikrát postavil, a zjistil, že zmiňovaná nedokonalost je snadno odstranitelná i takovým nešikou, jako jsem já.
Projekt Typhoonu vznikl jako ucelená záležitost, kdy by měla vyjít celá rodina těchto letadel. Plánováno to bylo v době , kdy nebylo známo , že firma Airfix plánuje vyrobit Typhoona verze Late v Číně. Naše stavebnice měla nahradit různé resinové konverze a zkorigovat tvarové nepřesnosti jiných shortrunnů. Proto v této rodině budeme pokračovat až do vydání všech plánovaných verzí.
Co se ceny modelu týče, zde se jen krátce. Model je to shortrun, to znamená, že plánovaný prodej je 6000 ks všech verzí dohromady. Takové množství musí zaplatit veškeré náklady a přiměřeně i vydělat na přípravu dalších projektů. Veškeré náklady jsou realizovány v České republice a proto mají adekvátní výši , která se do ceny promítla.
Srovnání s modelem firmy Airfix se zdá jasné, ale z pohledu výrobních a obchodních specifik nepřiměřené.
Airfix nejspíš nikdy neudělá během dvou let šest odlišných verzí Typhoona. To by i s Čínskými náklady model stál stejně jako ten náš.
Za sebe a za naši firmu mohu slíbit, že se rozhodně z chyb učíme a že se to i promítne do dalších našich modelů. Ceny jako u špičkových asijských modelů slíbit ale nemůžeme.
S pozdravem
Jan Sobotka
P.S. pokud se dostanete na E-day, přijďte za námi podebatovat. Budeme tam mít i nějaké další novinky ke shlédnutí.
Martys: jasně že je to v pořádku, ale výrobci se do toho nejspíš kvůli dalším nákladům nechce a jaksi počítá s tím, že mu to nikdo vracet stejně nebude, protože by zacáloval za poštovné a i při vrácení peněz by na tom tratil. Kdyby bylo zákazníkovi vyhověno, mohla by se strhnout lavina dalších reklamací a navíc není co poslat náhradou, protože zmetkové budou nejspíš všechny dfíly trupu - viz porovnávací recenze Typhoona od Airfixu a Brengunu v zářiovém čísle MAI od Libora Jekla, cituji: "... there are damaged and misformed panel lines, especially on the fuselage spine, that are really annoying".
Mirek: Asi tak..
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|