Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 23169 / today visits: 23169 |
Kbeláku, co se týče renovací, máte stoprocentní pravdu. Musíme doufat, že se trend renovací barvou, brzy změní. Věřím že tůčko bude v Kunovicích v dobrých rukou,a bude mu tam lépe než ve Kbelích,kde by ho čekala pomalá smrt. A asi bude lepší, řešit muzeum Kbely, na jiném vlákně. Ať to tady zbytečně nezasíráme :-)
Pravdou je, že Tůčko není zdaleka prvním letadlem, které muzeum odmítlo do svých sbírek.Namátkou An-30(nyní u Tarantíka),Mi-8PPA(jedno zlikvidované, druhé na kynologické základně AČR, ale už zcela zničené). Chápu, že rozměrnější letadla je těžké udržovat, stačí se podívat na zmiňovanou Tu-104, která je ze všech tří v Čechách dochovaných ve zdaleka nejhorším stavu a v podstatě je už za hranicí možnosti její záchrany, ale na druhou stranu tento přístup připomíná osudy letadel v padesátých, šedesátých letech z různých ať už ideových nebo rozměrových důvodů zničených (Ju-290,Ar-96,Ar-396, komplet sbírka v PLU v Olomouci a mnohé další). Kdyby se je podařilo zachovat, dnes by mohly být chloubou kteréhokoliv muzea a nemuseli bychom při snaze o jejich získání a na následné rekonstrukce vynakládat obrovské finanční prostředky, mnohdy ještě navíc s nevalným výsledkem(příď Pe-2).
Nemohu se zbavit dojmu, že se z původníno muzea světové úrovně stává tak trochu cirkus, kdy stačí vraky letadel nastříkat a hned se to nazývá renovací. Bohužel hlavní kritériem při výběru firmy je jako všude cena. Z posledních let se podařilo skutečně zrenovovat a uvést do stavu odpovídající originálu snad jen Mi-4 a L-39.
Rozhodně odmítne exponáty takovéto velikosti. Ono s tím místem na letišti to není tak slavné. Muzeum si tam nemůže dělat co chce. Doba kdy mohlo mít na ploše X letadel, se chýlí ke konci.
Posláním muzea je (mj.) uchraňovat exponáty. Pokud ho nedokáže uchránit samo (nedokážu posoudit, ale dokážu si představit, že namísto Tu-154 uchráním 10 jiných exponátů), je správné ho předat někomu, kdo to udělá líp. I kdyby to měl být Tarantík nebo Hendon.
Nabídnu jiný pohled. Muzeum má ze zákona nějakou úlohu - to, že ji plní někdy docela problematicky, je vidět na chátrajících exponátech venku. Jenže pokud si nenechali Tu-154, tak podle mě tu roli dobře neplní. Že by ho někdy v budoucnu sehnali, je nesmyslné. Není to jen letecká, ale i technická památka. Navíc místa je na letišti dost a obojí patří státu. A příště muzeum zase odmítne co?
Naprosto souhlasím s tím, že si muzeum nenechalo tůčko. Nemá na to prostor, a ani možnosti, jak se o něj starat. Nenazval bych to imbecilismus, ale správné rozhodnutí. V muzeu je potřeba se začít starat o letadla která tam jsou, a ne brát další, ještě takovýchto rozměrů.
brundibár: a v Kunovicích mají na to hangár? :)
No, koukám že to docela mastěj
Jen pro zajímavost, v odkazu je možno sledovat převoz Tůčka on-line.
Já chápu, že si Kbely žádné Tůčko nenechali. Prostě na ně nemají hangár. Prioritně se musejí starat o letadla, která jsou pro nás skutečně významná a bohužel, často ani pro ně není důstojné místo. Stačí, že se za pár let rozpadné "zrekonstruovaná" Tu 104. Řěšením by mohl být britský přístup, uříznout pilotní kabinu a tu zachovat, nicméně se bojím, že tohle by mnohým internetovým diskutérům přivodilo prasknutí nejedné "cévky".
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|