Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 25611 / today visits: 25611 |
MD - já tedy nevím, ale vždy jsem měl RLM 02 jako zelenošedou, s nádechem do béžova, ale nikdy jasko žlutou, či žlutohnědou.
Peewitt - no, taková US Olive Drab se měnila naprosto rozdílně, od tmavě zelené, do středně hnědé atd.
Peewit: To co píšete má také svou logiku, ale navíc i jednu výhodu - když nikdo neví, nemůže soudit. A proto, když si napatlám model tou barvou, o které se domnívám, že by mohla být správná, tak z něho mohu mít radost, a nikdo mi jí nezkazí tím, že bude tvrdit, že to mám blbě. Mám tu S-199, kterou jsem naštětcoval někdy před rokem 80., a dodnes jsem přesvědčený, že na ní mám tu správnou zelenošedou a dodnes mě nikdo nepřesvědčil o tom, že tomu tak není... Pokud nesouhlasíte, tak se tu stavte a dokažte mi, že mám tu barvu blbě.
Souhlasím s předřečníky, že přesná barva se nedá zjistit (nejenom ta zelenošedá, ale vůbec- když koukáte na barevné fotky, ty barvy jsou různé). Ale na druhé straně mi připadá záslužné, že se o to někdo snaží.
Was ist das ten Dunkelgelg, du Trottl?
Mirku, to co píšete, je z velké části pravda a je to moc pěkně napsané. Ale ten model je potřeba nějakou barvou natřít a není zelená jako zelená. Ačkoli je jasné, že nátěr za sedmdesát let může změnit svůj odstín, zase bych to neviděl tak dramaticky - věci, které byly natřeny za 1. republiky barvou khaki jsou i dnes v barvě khaki a není to tmavě zelená nebo hráškově zelená nebo béžová. A byť mezi jednotlivými předměty v této barvě jsou rozdíly, pořád je mezi nimi určitá blízkost - je to o chlup světlejší nebo tmavší, více do hněda nebo do zelena, ale pořád to je khaki. Potíž je v tom, že v řadě případů nevíme ani to, jestli letadlo bylo tehdy šedivé, zelenošedé nebo béžové.
s23 A až najdete ten echt odstín tak nezapomeňte vzít v úvahu zesvětlení barvy vůči měřítkus14
Mirku, jistě pravdu díš
já si myslim že přesný odstin je 100%ně nezjistitelný
Jen jsem chtěl poukázat na to že se mi fakt nezdá realné že Avie nebyly zelenošedé ale stříkány barvou podobnou Dunkelgelg....
Sleduji toto téma, a připadá mi tak trochu utopické... Nezlobte se na mě, ale myslím, že zjistit jak to tenkrát bylo je dnes nemožné. Barvy stářím mění svůj odstín, ať jsou jimi natřené předměty uloženy kdekoli. Pokud byste před 70ti lety uložili předměty natřené tou samou barvou na různá místa, např jeden na půdu, druhý do sklepa, třetí nechali venku, další dali do rybníka a jeden zakopali do země, měl by dnes každý jiný odstín, a ani jeden by neměl stejný odstín, jako barva v plechovce, ze které to bylo tenkrát natřeno, a kterou jste si také uschovali. Navíc je otázka, z čeho ta barva byla tenkrát vyráběná, a jak se podařilo během výroby dodržet recepturu, a shodu odstínu s předpisem. Pokud navíc (a to je i pravděpodobné) byla použita kořistní německá barva, je otázkou její původ. Našlo se v jednom skladišti 10 nebo i víc 200 litrových sudů se stejným odstínem barvy, nebo se to navozilo z mnoha skladů ve 20ti litrových plechovkách, a každá byla jinak stará, a možná i od jiného výrobce? A pokud se to opravdu míchalo ze dvou odstínů, myslíte že namíchali najednou třeba 1000l, aby jim to vyšlo na všechna letadla, případně i autobusy, nebo je pravděpodobnější, že se to míchávalo postupně, podle spotřeby třeba po 50ti litrech? A jak se to míchalo? Vážilo se to přesně v udaném poměru, nebo se to řešilo tak, že se nalilo cca půl plechovky té, a cca půl plechovky té druhé? A co když se to míchalo podle osvědčeného receptu přiměřeně, přiměřeně? Další neznámá je, jak byl připraven povrch před nástřikem. Pokaždé stejnou barvou? Nebo se použila základovka co se zrovna našla? Nějaká tady vyrobená, nějaká kořistní, a možná se třeba ještě někde našly předválečné zásoby. V tomto případě se musí brát v potaz nejen to, jak vrchní barva kryla, nebo nekryla, ale případně i vzájemná reakce těchto dvou barav hned po aplikaci a pak dále během provozu.... I kdyby se v archívech našel přesný recept barvy, stejně by ho dnes nikdo nenamíchal tak, aby měl stejný odstín, jako měl tenkrát.
Stačí dnes nabourat 3 roky staré auto, a v servisu barvu nechytnou, ačkoli dnešní barvy jsou na úplně jiné úrovni než ty tehdejší, a receprury jsou uváděny s přesností na 1gram....
MD: foto letounu, který byl kompletně restaurován v roce 2006 a 2009 do letuschopného stavu v Shuttleworthu také není příliš ilustrativní
já se osobně přikláním k peewitovi
podle mne jde jen o to nakolik tmavši či světleši ŠEDOZELENÁ to mohla být
Dnešní teorie o té světle žluto-hnědé a la RLM 02 mi přijdou spiše do řiše snu.
Že by Avie vypadaly jako rekonstruované Storchy v RLM 02, a přijde mi skoro nemožné
Myslim z duvodu že rozdil mezi vyřazenim Avii a publikováni o šedozelené barvě uplynulo jen nějakých 15 let. Dos pochybuju že by se lidi za tak krátkou dobu takto sekli.
Vždyt se podivejme na dobové - slušné barevné fotografie Bu 181, Bu 131, či C5
Ty barvy jsou prostě jen nuance na téma
šedoelená
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|