Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 220121 / today visits: 220121 |
KarelD: když se odkaz dá do příslušného řádku nad zprávou (www) take se to nestane.
Vlad'a M: velmy zajimave dotazy, mam zajem o odpovedi, pokud nekdo bude napsat. Je zajimave ze je nemozne najit nic v autenticke barve RLM02, ackoli bila zakladna barva pro velki pocet letadel... Pokud je pramen Yoav Efrati via KarelD spravny, ze to byla RAL6013, je to velmy blizu te kbelske S-199. RAL6013 pripomina na Agama A12, trochu vic zelena, barva S-199 je trochu vic seda, vic jako Agama B10. Ale rozdyl neni velky. Kdybi kbelska S-199 byla u autobusu (fotka KarelaD, prispevek 7) ve stejnem svetlu, mozne by to byla stejna barva...
Opět ten Smajlík – viz níže
Opět bych odkázal na již zmiňovaný link
http://www.hyperscale.com/2015/features/avias19972ye_1.htm
ve kterém se autor Yoav Efrati rozepisuje o tom, jak dospěl k uvedené barvě. Píše (volně přeloženo) asi toto:
„12. prosince 2014 jsem navštívil muzeum IAF, kde mi kurátor Avi Moshe dovolil nahlédnout do trezoru, kde byl uložený originál palivový závěr z Avia S-199. S katalogy barev Tambor German RAL, US FS595b, britským standardem BS391c/1964 a Humbrol Color Catalogue v ruce jsem porovnal barvu tohoto víčka se vzorky z katalogů v nepřímém slunečním světle. Khaki barva na tomto víčku přesně odpovídal RAL6013, byla poněkud tmavší než FS595b – 14257 a neměla žádný ekvivalent v barvách BS381 a Humbrol katalogu. Naštěstí pro nás modeláře je RAL6013 dostupná v řadě barev Revell jako SM362“.
Restaurované stroje rozhodně nejsou tím nejdůvěryhodnějším zdorjem informací.
čs. stíhací letoun – Avia S-199, výr. č. 178
……..
Avia S-199 trupového označení UF-25 ze sbírek Vojenského historického ústavu Praha je složená z částí draků několika letounů a do výsledné podoby byla restaurována v dubnu 1985 v Leteckých opravnách Trenčín. Stroj je dokončen jako výrobní číslo 178 s označením 4. leteckého školního pluku.
Avia S-199 – stíhací letoun; ČSR; 1947; výrobní č. 178, UF-25
http://www.vhu.cz/exhibit/cs-stihaci-letoun-avia-s-199-vyrobni-c-178/
V současné době dokončuji S-92 (model Revel 1:72). Před finálním nátěrem jsem prošel diskuze o odstínu šedozelené barvy a jelikož jsem se nic nového nedozvěděl, udělal jsem si barevný vzorník s barevnou škálu od Agama B10 po N6 a od B10 po N8. S tímto vzorníkem jsem odjel do Kbel a tam se pokoušel určit, který odstín nejlépe odpovídá odstínu na S 199 a S 92. Nebylo jednoduché se pro jeden odstín rozhodnout ještě, když bdělá hlídačka na mě přes celou halu křičela „nedotýkati se“. Když jsem se konečně rozhodl pro 1 odstín, odešel jsem do hangáru k S 92. Zde jsem v mizerném osvětlení nakonec konstatoval, že to může být stejný odstín a že i gondola motoru Jumo 004 v řezu má stejný odstín, možná trochu vybledlejší. Odjel jsem domů s pocitem, že mám vyřešen i nátěr i S 199, který čeká v šuplíku. No a teď je tu zase teorie „autobusové“ šedozelené. A tak se ptám: -Jakou barvu měl S 199 vystavovaný v museu před rekonstrukcí. Čekal bych, že zůstal původní? -Je někde nějaký fragment S 199 v barvě tmavší zelené – nebo je znám jen z č.b. fotografií a je odvozen od jiných letadel tehdy provozovaných? -Je někde u nás nějaký fragmet letadla v barvě RLM 02?(Ve Kbelích C 104 khaki, C 106 šedivá) -Je někde ve světě vystaven nějaký letoun v autentické barvě RLM 02 – odpovídá tato barva odstínu modelářských barev? -A co Agama, je odstín N6 nějak ověřený, nebo je jen okopírovaný od jiného výrobce?
Už radši nic nepíšu, sorry!
Doprčic – no místo toho Smolíku má být „s 1“ bez mezery.
Ten odkaz, co jsem dával, se zmršil. Takže kdyby to někoho zajímalo, má být:
http://www.hyperscale.com/2015/features/avias19972ye_1.htm
Já vim že se ted povidá vic a vic o te 02 která je jakási béžová,
ale je mi divný že když restaurovali S199 v Trenčině někdy v 80tých letech že by neměly zbytky barvy z té naši, a že by se tak sekli, a vubec dyt o šedozelené se píše od 70tých let, tj jen 20 let po službě u armády.... to se mi nezdá
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|