Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 12037 / today visits: 12037 |
Dobře jsi to napsal Thude, souhlasím. Taky jsem RBAR nesledoval, protože jsem ze staré školy a mám rád leteckou akrobacii v pravém slova smyslu. A tak, jak nás reprezentovali pánové Tuček, Jirmus, Stahalík nebo SkyBox na Z-50, bylo radost pohledět a sledovat. Naopak jsem se divil, jak taková hloupost "honění se" mezi pylony mohla tak dlouzho vydržet. Přece jen už nejsou třicátá léta minulého století...
ŠP
Ty závody končí protože to mělo malou sledovanost, jak na místě (lístky prý stály docela dost) tak v televizi. Já vím že jsem to někde na kabelovce měl, ale nepustil jsem si to ani na okamžik - a to mám letadla rád - jen mi prostě letecká akrobacie na nebojových mašinách absolutně nic neříká.... a když to Red Bullu nenese, tak proč by to měl podporovat ? Jestli se nepletu svou letku "warbirdů" kde jsou takové skvostné kousky jako P-38, Corsair nebo Catalina a Mitchell, bude podporovat dál... Nikdo v soukromém podnikání nebude podporovat nevýdělečnou a necharitativní činnost, tohle dělají leda tak státy - a pak se diví kam se poděly peníze z rozpočtu...
Je to soukromý podnik...takže když se složíte ze svého...
Patice za zachování Red bull race...
2 Vici: bohužel jseš vedle, tvůj příbuzný nejsem a tak na tento titul pomýšlet nemohu! ale díky za zájem
Mám dojem, že v těch záběrech do kokpitu byl tehdejší major Šána, ale to už byl tehdy doyen vrtulníkářů... Kdo mu seděl vpravo, nevím...
Když už tady jsou vrtulnikáři...není tady někdo, kdo se podílel na natáčení náborového filmu copak je to za vojáka? Myšleno vrtulníky...ale klidně i ostatní...
Tahle situace není úplně jednoduchá. Martina znám od vidění asi deset let, dříve jsme se setkávali jako závodníci na soutěžích, dnes jako display piloti na leteckých dnech. Nijak zvlášť se neznáme, jednu věc k němu musím říct - rozhodně se o něm nedá mluvit jako o vyčůránkovi nebo egoistovi, naopak vždycky na mě působil až nečekaně skromně. To vyniklo zejména v prostředí, které na egoismu stojí (=piloti).
Ten kluk létáním žije a je jeden z mála pilotů větších eroplánů, pro které je "malé létaní" něčím víc, než stupněm na cestě vzhůru. Naprosto si dovedu představit dilema, které řešil, a svým způsobem past, do které se sám dostal. V určitém okamžiku člověk na cestě všeobecným letectvím narazí na moment, kdy se neposune dál bez toho, aby do toho napumpoval obrovské peníze. Pro něj jako pro vojenského pilota tím momentem musel být kontrakt s někým externím, jako je RedBull. Jako voják neměl jiné možnosti, ostatně dnes se soutěžní piloti a majitelé veteránů či akrobatických speciálů rekrutují téměř výhradně ze dvou skupin - byznysmani a dopravní piloti, pokud pomineme syny bohatých tatínků. Jinak to bohužel prostě nejde, stát nedá ani korunu a když, tak naprosto výjimečně a dotyčný v tom musí umět chodit.
Ano, lze říct, že už v ten moment se měl rozhodnout - armáda nebo show. Jenže kdo byl někdy srdcař a kdo se do podobné pozice dostal, zjistí, jak je to těžké a jak dlouho člověk věří tomu a snaží se nějak proklouznout, aby zvládl obojí. Ano, je to asi chyba, ale nelze to nikomu mít za zlé.
Asi bude lepší se zdržet odsuzujícich komentářů, a to na obě strany. Nicméně naprosto souhlasím s tím, co napsal RichardP, a to že daleko větší ekonomické ztráty mělo letectvo na odchodech čerstvě vycvičených lidí k civilním provozovatelům (dneska už se tak skoro neděje, ale před deseti lety to byly poměrně velké počty). A nad tím a nad příčinami se nikdo z "daňových poplatníků" moc nepozastavuje. A jestli Šonka způsobil nějaké personální potíže v Čáslavi, jestli tam někomu způsobil problémy či příkoří, ať si to tam řeší sami, ale rozměry tohohle fóra to přesahuje.
A ještě bych k tomu dodal jednu malou doušku. Každá letecká generace potřebuje mít nějaký "idol", ani ne tak pro sebe samotné (to si totiž každý myslíme sami o sobě, že jím jsme), ale pro laickou a poloodbornou veřejnost. Svého času to byli lidé jako František Malkovský, František Novák, nebo v pozdější době Petr Jirmus či Venca Vašek. Martin Stáhalík se naneštěstí příliš brzy zabil. Naše generace je bohužel v tomhle osobnostním směru dost vyčpělá a v poslední době to byl pouze Martin Šonka, který potřebné atributy splňoval. Proto by asi nebylo od věci používat i trochu jiný pohled, než čistě ve vztahu zaměstnavatel - zaměstnanec a argumenty jako "vyhozené miliony" zvláště tam, kde protékají miliardy z nichž stamilióny končí lumpům v kapsách (=přerozdělování státních peněz, tedy i armáda).
Jinak samozřejmě souhlasím s názorem "mlčeti zlato" a Martin si ty vysvětlující komentáře mohl odpustit či to gentlemansky přejít vysvětlujíc odchod z armády časovým vytížením, chápu ovšem, že to emocionálně i profesně muselo být dost těžké.
Petr2: ne, žádnou hračku mi nesebrali (aspoň o tom nevím). M8š pravdu, v armádě jsem skončil v roce 1996 po dvou misích v UNPROFOR. Spousta věcí se změnila, mám stále u vrtulníkářů pár posledních "spolubojovníků" z počátku devadesátých let, takže sem tam něco zaslechnu... V "kauze Šonka" mám prostě dojem, že se to mohlo vyřešit jinak, třeba tím, jak tady někdo psal, že by se vrátil na L-159/39 a odevzdával své umění dalším generacím pilotů jako instruktor - a byl by tudíž ještě užitečný. Já jsem prostě od přírody typ, který řeší věci raději dohodou, hledáním řešení, co vyhovuje oběma stranám, než ultimativně. Nic víc v tom nehledej...
Matesaax: Žádná kritika pana Hromka tady není, napsal jsem toliko, že ho neznám (tudíž ho nemůžu nijak hodnotit). Jen by mě prostě zajímalo, jestli by to za Lančiho dopadlo jinak. Ale to je akademická debata. Věci jsou, tak jak jsou, my bysme se kvůi nim asi neměli zbytečně hádat. Můj názor prostě je, že ztratily obě strany a to není dobrý deal...
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|