Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 194622 / today visits: 194622 |
Pan Karel se tady snaží všechny přesvědčit, že mu jde jen o dobro a nápravu věci... Taková ta (ve slušných kruzích) nenapadnutelná "konstruktivní kritika" zaníceného a na žádné firmě nezávislého modeláře... Otázka je, kdo mu to tady ještě věří... Já teda ne...s5
Pan Jeňýk mluví o trapnosti druhých...To už je slušná paranoia...
2 jfb - vytáhněte proboha hlavu z páně Šulcovy zadnice, je to trapné.
jfb- doporučuji Chocholouška vám. Trošku výraznější porty, podle V. Šulkce 0,05mm na modelu představují v reálu solidní půlcentimetrovou deku. To nejsou trochu přehnané porty.
V. Šulc- máte pravdu, fotku že to máte dobře jsem nenašel, protože to máte prostě špatně. Ten pásek plátna se prakticky ztrácí, viditelné zřetelně na povrchu (pod portou) je šití. A to má charakteristické různé délky. Váš model má na kormidlech solidní plaňkový plot. To rozhodně není "znázornění povrchu.
Těch výhrad je samozřejmě víc. Porty jsou marginální, jak říkáte. Horší je to, že trup když srovnáte rytí je od kabiny do zadu křivý, srovnejte si rytí do roviny a podívejte se sám. Spodní plochy pokrývá krupice. Žádné nadšení jsem nevyčetl ani v recenzi časopisu Modelář. Ta odhaluje velké přesazení formy u drobných dílů, třeba výfuků. Poukaz na řešení úchytů dílů, třeba u disků nebo noh podvozku tak nějak odpovídá i recenzi na modelarovo, která na nešťastné řešení úchytů upozorňuje a kvůli které jste rozpoutal webovou válku. A když už to takhle probírám, ta recenze kritizovala rozměr krabičky, tu už měníte, takže dáváte recenzi za pravdu. V úvodníku INFO píšete, že kdo má ohnuté výlisky, může si napsat na department nebo kam. Připouštíte tím, že ohnuté výlisky existují. Recenze hodnotí velké množství drobných dílů jako problém pro normálního kitaře. Stavěcí články tento problém také potvrzují. I na fórech v zahraničí. Schod na motorovém krytu, další kritický bod podle modelarovo vám tady už předhodilo několik dalších modelářů. To samé platí pro koncové oblouky. Ona ta recenze zase tak moc mimo nebyla, to se teď ukazuje. Já přidám vlastní zkušenost ze stavby, při pohledu zepředu váš model postrádá pro spitfira typické vzepětí. Celkově se ale obě recenze, ta na modelarovo a v Modeláři dost překrývají a odpovídají i mnoha komentářům zde a na modelfóru.
A ne moc dobře působí i brasinová náhrada kokpitu, ta se nepovedla vůbec.
Jeňýk - No, jeslti někomu vadí trošku výraznější porty, a dává jako řešení karikatury (oproti Eduardu) modely Hasegawa, Italeri, Airfix, Sword, KP/Kopro, KP/AZ, tak by měl navštívit doktora Chocholouška...
Rozumně s tím povrchem pracovat z mého pohledu, pane Holzapfele, znamená prostě to postavit, normáně nastříkat a napatinovat. Výsledek je dobrý a nepotřebuje nějaké nadbytečné zásahy. A to ve všech Vámi zmiňovaných bodech. Ta klapka schválně není, prostě to tak vyšlo, stejně jako ten motorový kryt, ale opět, myslím si, že je to jedno, ničemu to nevadí. Stejné s tou krupicí - je tam, ale že by v ní zanikaly nýty, to mi přijde jako poněkud radikální tvrzení. A ano, samozřejmě se tohoto problému zbavit chceme, a to modernizací stroje.
Damire, ano, zobrazujeme vrchní detail, to, co je na povrchu stroje. Ano, pochopitelně je více vystupující, než by měl být, ale to je tak téměř u všech povrchových detailů. Rytí, nýty, šrouby, vystupující krytky, to vše je větší, než by mělo v daném měřítku být. Pokud bychom měli být opravdu v měřítku, musel by model být holý. My se snažíme ty detaily dovést do stavu, kdy dobře vypadají. K portám tak, jak je teď máme, tj. cca 0,05 mm nad povrch, jsou výhrady, OK, snažíme se dostat na 0,03 mm. Dokázali bychom i méně, ale podle našich zkušeností už by se pak porta místy ztrácela. O to šití se snažíme také, jak víte z Avie, odpor je k tomu také, stejně jako u port si myslím, že zbytečně hysterický.
Tak si kup jeden z nich a dej už s tím pokoj. Je na každém soudruhovi, jestli je pro něj lepší na modelu tvarová a rozměrová přesnost nebo nějaký detail- jako např. v tvém případě porty.
2 jfb - ale zbývá, třeba Hasegawa, Italeri, Airfix, Sword, KP/Kopro, KP/AZ a jiné. Eduarda hodit po kočce.
Pane Šulci nevím co míníte, že s povrchem mám pracovat rozumně. To jako vzít smirek a obrousit je? Nebo vzít kilo surfu a barvy aby ty porty trochu zaniky? To zase nekoresponduje s přehnaně jemným nýtováním, které zvlášť na spodní ploše křídla v krupicovatém povrchu téměř zaniká.
Vystupujícími klapkami myslím to, že vztlakové klapky, podobně jako porty na kormidlech, vystupují celou plochou nad povrch křídla. Což stejně jako Vámi zmiňovaný schod na spoji překrytu motoru a krytu nádrže u skutečného letadla není. Respektive určitě není tak výrazný jako jste ho v daném měřítku znázornili. Tady by asi konzervativní negativní rytí (u klapek) bylo vhodnější. Podezřívám Vás, že to je schválně aby si modeláři koupili leptyné klapky, kterými se tato záležitost dá vyřešit.
S tou krupicí na spodku křídla budete něco dělat aby u dalších verzí nebyla. Tuším, že jste někde psal, že je to způsobeno technologickým zařízením zpracovávajícim formu, které budete inovovat.
Mozne je dobre vysvetlit co predstavuju "porty" na modelu. Na skutecne konstrukce jsou tam 2 veci. Jedna vec je jasne viditelne "lano" (ze je jasne nad povrchem, ale existuje jen tam kde je volne "rebro" pod nim). Jina vec je tenky prouzek platna ze je pelepen prez lana po cele delce zeber, taky tam kde lano neni. Silna pozitivna ryt na modelu muze predstavovat "lano", protoze "prouzek platna" je ve skutecnosti 0,3 mm (v modelu bi to bylo neco jako obtisk Hasegawy nad povrchem...). Ale, jak jsem uz psal, neni problem odstranit cast portu na modelu.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|