Special Hobby malý Plastic Planet malý Válka Fit test
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
Special Hobby velký   Plastic Planet velký



denní zobrazení: 62952 / today visits: 62952

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
41) 21.11.10 20:27:59  -  jenda    kamufláž Miga-15 s níž poručík Šrámek uzemnil F-84
Tím ovšem nezpochybnuji sílu ráže 12,7 mm.
40) 21.11.10 20:25:04  -  jenda    kamufláž Miga-15 s níž poručík Šrámek uzemnil F-84
A)lokomotiva nejela nějakých 800 v hodině a nekličkovala,navíc obvykle fíra zastavil,aby lidi mohli vystoupit.  
B)když to dostala do kotle,tak jí foukla pára a bylo po ježdění.
C)letadlo to muselo dostat do trupu(motor,nádrže,pilot).Do křídla=gula proletí,mnoho škody nenapácha.
39) 21.11.10 19:54:37  -  Pavel Rampír    kamufláž Miga-15 s níž poručík Šrámek uzemnil F-84

 Chlapi,já furt čtu jak 0.5 kulomet je slabá ráže! Co to je za blbost, lokomotivy mají snad železný(ocelový)kotel a na ten ta flinta stačila. Vy chcete říci že Mig měl pevnější konstrukci než parní mašina?Jistě, museli zasáhnou více střelami než Migina 23kama nebo 32kou. Ale mělo to zase výhody-delší doba střelby,vyšší ús´tová rychlost takže menší stráta energie. Nezapomeňte že kanony byly ve stíhacích letounech hlavně pro střelbu na bombardéry( pro Sověty B-29), střelba 0.5 na stíhací stroj by stačila i dnes.Mimochodem,ze zadní polosféry s využitím odrazu od vozovky byla střelba 0.5 účinná i na pancéřová vozidla,i tanky.
.
38) 28.10.10 11:27:18  -  BS    kamufláž Miga-15 s níž poručík Šrámek uzemnil F-84
to Vlach: máte pravdu, stavím se k tomu příběhu spíše skepticky, ale netvrdím, že se to nestalo-nebyl jsem tam. Nicméně argumenty, které uvadíte nejsou z těch, které by mě přesvědčily. Pokud se verze onoho pilota někdy potvrdí, bude to skutečně uznáníhodné (kromě té ztráty orientace, ale kdo z aktivních pilotů nikdy nezakufroval, že?). Uzavřu to s tím, že historka nemusí být pravdivá, ale musí být zábavná, a ta Vaše určitě byla :-) Přeju hezký den.
37) 28.10.10 09:11:12  -  zdenek    kamufláž Miga-15 s níž poručík Šrámek uzemnil F-84
Každá země má svou propagandu a u nás se vždy papouškuje,nejdřív ruská,dnes americká.Ted dotoho ty amatérské překlady a už jsou zde bludy.Co se týče padesátých let,spousta věcí se nedostalo ven z mnoha důvodů.
36) 28.10.10 08:41:45  -  nylon    kamufláž Miga-15 s níž poručík Šrámek uzemnil F-84
Pro Monstra: P 80 že měla 20mm kanóny? tak to teda nevím.
35) 28.10.10 08:20:15  -  pp    kamufláž Miga-15 s níž poručík Šrámek uzemnil F-84
Zaujímavá je veta o tom ako Amíci nevedeli stavať už počas vojny malé mašiny mimo Mustangu...............neviem ako je to myslené.Myslím si ale,že Sovieti viac než menej hľadali inšpiráciu v záp.mašinách a mali i velice šťastnú ruku pri niektorých strojoch,ale dla mého názoru záp.mašiny/aspoň väčšina/ boli kvalitou úplne inde trebárs od II.svetovej do r.89.
34) 28.10.10 02:26:56  -  Rendl    kamufláž Miga-15 s níž poručík Šrámek uzemnil F-84
Pro 105. Jelikož jsme ještě měli několik MiGů-15 v 80.letech, tak o nich něco vím. Přívod teplého vzduchu do kabiny byl regulovatelný, a tak si každý pilot mohl nastavit teplotu jak potřeboval. Velice dobře si vzpomínám, jak mně jeden pilot říkal, že si nastavuje topení pouze na třetinu, protože nemá rád vedro. Motor dával dost tepla, tomu věřte! A v kabině rozhodně nebylo málo místa, já sám mám přes 180 cm a nebyl jsem v ní nacpaný. Možná Sabre měl víc prostoru, byl však také mnohem větší a těžší, tím i neohrabanější. Proti MiGu-15 měl dokonce o trochu slabější motor! Američané už i ve 2. světové válce vůbec neuměli stavět malá letadla, pouze Mustang byla jediná výjimka. Nesmyslnost toho si uvědomili ve Vietnamu /viz F-105 a F-4/, proto vyrobili menší F-16. Nakladatelství Mustang vydalo asi před patnácti lety přeložený Osprey na F-86, kde píší, že Sabry byly velice poruchové a někdy i 50% z nich nemohlo létat nad Koreí pro závady. Gabreski dokonce uváděl, že ten nový zaměřovač nestál za nic a nepoužíval ho. Nalepená žvýkačka na předním štítku měla být lepší. Další velkou nevýhodou Sabrů byly kulomety slabé ráže, nestačící na celokovové MiGy. Již v posledních amerických knihách o letecké válce v Korei se uvádí, že ztráty byly spíše 1:3,5 a ne 1:15, jak se dříve nabubřele uvádělo. A v celkovém součtu spíš 1:1. Viz Esa/Ace /1/ od Squadronu. Ještě k hvězdičkám na MiGech-15. Měli jsme dva s hvězdičkami na přídi, prý je získaly za sestřely balonů v 50. letech!
33) 28.10.10 00:15:30  -  105th. Monster    kamufláž Miga-15 s níž poručík Šrámek uzemnil F-84
Tomu co popisuje Vlach se dá věřit-nevěřit. Piloti ať ze sovětské či americké strany kteří bojovali na Sabrech a MiG-15 v Koreji popisují oba stroje jako rovnocenné protivníky. Hlavní rozdíl byl více méně v přístupu k pilotovi: F-86 byla víc "user friendly" měla pohodlnější kabinu a radarový zaměřovač, v MiG-15 měl malou kabinu, kam se prý nedala brát pořádná výstroj,takže pilot mrznul,zaměřovač měl nastavitelný manuálně ale zato měl výhodu v těžké výzbroji... Stačila jedna dvě dávky a každá spojenecká stíhačka, potažmo bombardér šel k zemi...Sabre musel napumpovat do MiGů pořádnou dávku olova, potažmo ho trefit do trysky aby bouchnul motor.... On rozdíl ve výzbroji je krásně vidět na minoritních úspěších jiných éroplánů nežli byl Sabre. První sestřel MiG-15 totiž dosáhnula P-80, tedy koncepčně starší ale zato se čtyřmi dvacítkami.... Jisté úspěchy dosáhly i námořní Panthery které měly rovněž dvacetimilimetrové rychlopalné kanóny, a totéž se dá říci o dalších letounech, ať proudových (Meteor) či pístových (Corsair, Sea Fury...) Američané vlastně téměř celý konflikt (až na jeho počátek) čelili výhradně jednomu stíhacímu letounu - MiGu -15, MiGy celé řadě spojeneckých strojů... Samozřejmě, úspěchy letců z Koreje byly někdy i díky novým výzkumným poznatkům zrevidovány, ale nevěřte tomu že by byl Sabre horší stroj... To by ty tabulky vypadaly jinak... Ne nutně ve prospěch Američanů...  
32) 27.10.10 23:11:54  -  Vlach    kamufláž Miga-15 s níž poručík Šrámek uzemnil F-84
BS-ovi, to mně vyprávěl jeden náš pilot na vojně, a byli u toho ještě jiní piloti. Tak určitě nekecal. Spíš si myslím, že tomu nechcete věřit, ale to už je Vaše věc.
1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1714112388.7944 forum