Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 36506 / today visits: 36506 |
Dakujem za link Petear
A ještě maličkost:
Rozkaz startu zostaje przekazany do pokoju operacyjnego. Oficer Intelligence daje ostatnie wskazówki jak pogoda nad celem no i oczywiście rejon patrolowania. Maszyna już czeka. Jest to Hurricane MkIIC numer seryjny BE581 - jego maszyna jeszcze z czasów "dziennych" od czerwca 1941 roku, Oznaczenie to JX-E. E jak Edward, imię Czeskiego Prezydenta Edwarda Benes'a. Była to także maszyna, która przeżyła śmiertelną szarżę na niemieckie niszczyciele w czasie "Channel Dash" w lutym 1942 roku.
W czasie nocnych operacji BE581 miał już sporo godzin, wymieniono już silnik, przemalowano całe spody na matowy czarny. Kolor ten z racji swojej matowej faktury miał większy opór powietrza, ale w przypadku misji intruder ważniejszym elementem było niewidoczność z ziemi niż szybkość paru kilometrów na godzinę. Każdy najmniejszy nawet odprysk farby był skrzętnie przez mechaników zamalowywany także właśnie farbą, dlatego nie znajdziecie ich na moim modelu. Na wiosnę 1942 roku BE581 miał już zmieniony ster kierunku z maszyny z sąsiedniego dywizjonu intruderów, był to cały czarny BD770, który uległ totalnemu zniszczeniu z wyjątkiem steru kierunku. Z tego samego samolotu pochodzi tez czarny panel na skrzydle. Pod każdym skrzydłem podwieszony jest zbiornik 90 gal. Łącznie wiec z paliwem wewnętrznym Hurricane może sobie pozwolić na ponad trzygodzinny lot z patrolowaniem terenu nieprzyjaciela, przez co najmniej godzinę! Maszyna jest pieczołowicie utrzymywana przez całą załogę mechaników. Każda przestrzelina jest skrzętnie zalepiana warsztaty płótnem. Większośc maszyn 1 dywizjonu była wówczas pomalowana całkowicie na kolor czarny i nie wykluczone, że warsztaty nie miały po prostu farb Sea Gray i Dark Green, dlatego płótno było pozostawione w ciemnoczerwonym kolorze. W szczycie swoich sukcesów Kuttelwascher domalował na lewej stronie maszyny godło przedstawiające śmierć z kosą i napis "Night Reaper" co na nasze by się najlepiej tłumaczyło jako "Nocna Kostucha"
Čili, volně přeložena důležitá pasáž: ... je to jeho letoun BE581 ještě z dob "denního" působení...V době, kdy sloužil letoun BE581 k provádění nočních operací, měl už nalétáno mnoho hodin a vyměněný motor. Celý spodek letadla byl přemalován matnou černou barvou. Použitím této barvy se sice zvýšil odpor letounu, ale při přepadových misích bylo než pár ušetřených kilometrů rychlosti důležitější udržet letoun těžko odhalitelný ze země. Sebemenší odprýsknutí barvy bylo ihned mechaniky přemalováno... Na jaře roku 1942 měl BE581 již vyměněné směrové kormidlo, které pocházelo ze zrušeného (celočerného) letounu BD770... Ze stejného stroje pochází i černý kus paneláže na křídle... Letoun byl pečlivě udržován..a každý průstřel byl zalepen tmavočerveným kouskem plátna. Většina letounů 1.letky(?) byla tehdy již úplně přemalována na černo a není vyloučeno, že se ve skladech (dílnách) již nenacházely barvy Sea Gray a Dark Green, proto plátno (na záplatách) bylo tmavočervené...
Říká např. Artur Gołębiewski na stránkách http://modelarstwo.org.pl/_OLD/lotnicze/dokumentacja/piloci/kuttelwascher/index.html Jo, těžko říct, kdo má pravdu
s3
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|