Plastic Planet malý Válka Fit test Special Hobby malý
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
Plastic Planet velký   Special Hobby velký



denní zobrazení: 239377 / today visits: 239377

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
49) 19.12.2007  -  vrtulář    Kutův
Což je samozřejmě další problém, někdo si vymyslí u popisky dataci (třeba jenom, aby tam bylo "něco" napsáno) a ta si pak žije vlastním životem, protože už nikdo další toto neověřuje (nebo ani nemá tu možnost).
Ostatně nemusíme chodit daleko. Stačí barevný bokorys celočerného Kutova Hurricanu uváděný v pracích od Rajlicha. Uvedli tam "duben 1942" a dnes se to objevuje u výrobců dekálů a také s tím operují sami modeláři, protože to přece bylo ve slovutné knize...
48) 19.12.2007  -  Petr Tomančák    Kutův
No nevím, kouknu ještě jednou, ale i tato varianta je možná. Znám asi 3-4 fotky a ty mohou být zkresleně datovány.

Petr
47) 19.12.2007  -  vrtulář    Kutův
Já bych se zastavil u oné 87. perutě. Dá se skutečně nějak doložit, že by se schéma DG/OG/Black používalo delší dobu při nočních akcích? Já měl za to, že toto bylo dílem "zoufalé" snahy pozemního personálu alespoň nějak připravit stíhačky pro denní operaci u Dieppe, neboť tehdy bylo pro tuto monstr akci zapotřebí každého "éroplánu". Takže se alespoň přetřely horní plochy. Myslím, že takto to také bylo prezentováno v knize ohledně operace Dieppe (teď z hlavy nevím autora - Norman Franks?)
46) 19.12.2007  -  Petr Tomančák    Kutův
Lehce, opravdu velice lehce jsem večer znaven prací a předvánočním zmatkem prolezl svůj archív se zaměřením na noční stíhací a intruder squadrony vyzbrojené Hurricany a došel jsem k tomu to závěru.

1940

jako noční lítaly Hurry u 85 a 96 squadrony a to jak v denní camo, tak i několik Mk.I i celočerné
zároveň několik stíhacích perutí používalo Hurry v rámci Fighter Night k výpomoci při nočním stíhání. Tyto v denní camo, někdy vybaveny ploškami proti oslnění pilota na trupu před kabinou

1941

počet nočních perutí s Hurricany se rozšiřuje. Operačně v noci lítají 1,3,32,43,87,151

1. sq. používá Mk.IIa a IIb. Většinou denní camo, některé přestříkany nedokonale černou barvou, čili prosvítala původní barva (například Demozay). Na konci roku přicházejí Mk.IIc a jsou celočerné !!! 

3. sq. podle mne většinou v denních camo. Znám jedinou fotku celočerného Hurry IIc od této sq.

32. sq. denní camo. GZ*A od Poslužného jsem nikdy neviděl fotku

43. sq. většinou denní camo. Dalton - Morgan dosáhl většiny nočních úspěchů na Hurry IIc v denní camo

87. sq. Většina Hurry I od A letky v celočerné camo, Hromadná fotografie skupiny letících Mk.IIc - včechny celočerné !!!

151. sq měla většinou Defianty a Hurricanů jen pár, ale všechny byly celočerné

1942

z nočního stíhání přecházejí Hurricany na Intruder akce nad okupovanou Evropu

1. sq. podle mne stále v celočerných camo, čemuž nasvědčuje Havarovaný JX*I někdy na jaře 1942 v Holandsku. prokazatelně celočerná camo. V červnu - červenci 1942 kamufláž Hurricanů změněna (doslova repaint !!!) na denní camo. Takže jestli bylo u peruti používano schéma DG/OG + černý spodek, tak velmi krátce někdy květen - červen 1942, když se připravoval repaint na denní camo. Bohužel na camo DG/OG + černý spodek neexistuje zatím jedinný důkaz !!! V červenci přezbrojena na Typhoony

3. sq přezbrojena na Typhoony na konci roku 1941

32. sq na konci roku 1942 přesun mimo evropské bojiště

43. sq v roce 1942 celočerné camo mnohdy namalovány na původní denní, na fotkách je vidět mnoho nedotřených míst a černý nátěr je nesouvislý. v září 1942 přesun do Afriky

87. sq. Tady je opravdu doloženo několik Hurricanů v camo DG/OG + černý spodek. Hurricany lítaly intruder akce nad Francii, Belgii, atd. Podle mne je to jediná squadrona, která toto schéma používala delší dobu a na více letounech. Pokud vůbec jiná squadrona toto schéma používala !!!

151. sq Hurricane IIc v celočerné camo. Na konci roku 1942 přezbrojena na Mosquita

247. sq Huriccane IIc v celočerném zbarvení s malýma kokardama na trupu

253. sq Hurricane IIc na Intruder akce - celočerné camo

486. sq. celočerné IIb, později přezbrojena na Typhoony

V roce 1943 už na Hurricanech jako nočních stíhačkách, nebo nočních intruderech nikdo téměř nelétá (kromě různých night shipping patrol apod.)

Můj dojem z toho je takový, že v camo Dark Green a Ocean Grey na horních a bočních plochách a černých spodních plochách lítaly pouze Hurricany 87 squadrony v první polovině roku 1942 !!!

Je to můj názor a klidně mi ho vyvraťte, rád se nechám přesvědčit.

Seznam perutí s nočními  jistě není kompletní, píšu ho teď z hlavy, tak mne nekamenujte !!!

Petr

45) 19.12.2007  -  Petr Tomančák    Kutův
pro vrtuláře - bohužel to tak asi bude, chyběl ten správný fotograf na správném místě.

Petr
44) 18.12.2007  -  vrtulář    Kutův

Památky, fotky, výstřižky...


A to v případě Kuta aspoň existoval onen kufr s výstřižky a dalšími památkami, který byl pro jeho budoucího příbuzného pana Darlingtona základem pro sepsání jeho životních osudů!!

A odtud (alespoň pro mě) právě vyplývá tak trochu záhada. Pokud teď něco popletu, tak se omlouvám, nemám Darlingtonovu knihu po ruce, ale získal jsem dojem, že se v průběhu jeho hvězdného jara 1942 o něj a jeho úspěchy tisk velmi zajímal. Dokonce snad bylo v novinách uváděno jeho plné jméno včetně národnosti, což kontrastuje např. s čs. emigrantským tiskem, kde se často z bezpečnostních důvodů uváděly jen hodnosti a iniciály (nebo s úsilím samotných letců si pozměnit jména apod.). O to více tak udivuje, že se nestal cílem "nájezdu" žurnalistů na letiště a nejsou tak fotky jeho stroje (připomeňme, že v onom kufru nic takového nebylo a až po určitém pátrání se R. Darlington setkal s bývalým Kutovým mechanikem a od něj získal jejich společnou fotografii na křídle letounu). Ale asi se tak opravdu nestalo, neboť jinak by se pan Darlington v britském dobovém tisku určitě něčeho dopátral...

Jinak se v případě 1. squadrony v podstatě jednalo jen o jednu z mnoha jednotek RAF, to jen my Češi jsme zmlsaní bohatou fotografickou dokumentací, která byla u těch několika útvarů jednak cíleně vedena z vyšších míst z důvodu propagandy a také bylo myslím velké štěstí na fotoamatéry (Sitenský, Valoušek). Dokážete si představit tu bídu, kdyby mezi tou partou dvaceti vybraných stíhačů do SSSR nebyl zrovna ten jeden, který schovával za blůzou svou Leicu...??

43) 18.12.2007  -  Franta Šrédl    Kutův
No třeba  již zmiňovaný velitel 1. perutě S/ldr J. MacLachlan má v té knize parádní fotku svého JX-Q.A kupodivu stroj nenese plošky proti oslnění výfukových plynů.Mašina je černá,bohužel kokardy vidět nejsou.
42) 18.12.2007  -  Petr Tomančák    Kutův
pro Frantu Šrédla. Nevím jak je to u britů všeobecně, ale u nočních sthačů je to jedna velká bída. To je skoro Kutova fotka s pilotem na křídle celkem bomba.

Stejně nebo hůře na tom je R.P.Stevens, který lítal na Hurricanu jako noční pilot u 151 a 253 sq. RAF (14+1 sestřel), ale taky prvních pět pilotů z žebříčku nočních es.

Burbridge, Branse Arthur                21 (+2 V-1)      85 sq.
Cunningham, John                        19               604,85 sq.
Braham, John Robert Daniel           19               29,51.OTU,141                                                                                    
Owen, Alan J.                                16               600,85 sq.  
Hughes, Frederick Desmond           16 [15+1]     264,125,600,604  sq.      

Bohužel

Petr
41) 18.12.2007  -  Franta Šrédl    Kutův
Přesto.U pilota,který byl ve své době opravdu slavný-pořádala se jeho turné,mluvil v rozhlase,měl svůj komiks,bych nějakou reprezentativní fotku očekával.A i pro mechaniky to muselo být něco,pečovat právě o stroj takového esa.Já stále doufám že jednou někdo.....
40) 18.12.2007  -  Petear    Kutův
To vrtulář: Maličko od tématu Kut, ale má to hodně k tématu uchování pro nás nesmírně cenných relikvií: znám jednoho pána, který kdysi pracoval ještě na MiG-19 a měl docela dost fotografií včetně záběrů hotovosti apod. Čili docela dost vzácný materiál (aspoň pro mě by měl obrovskou cenu). Bohužel musel všechno zlikvidovat, protože zasáhla manželka a "na co budeš mít starý fotky, stejně se na ně nedíváš". Nechci si ani představovat, kolik toho bylo v průběhu časů zničeno z podobně malicherných důvodů. Stejně tak jako kolik se toho může skrývat zastrčeno někde v pozůstalostech, na půdách, nebo v domácích albech, který si lidi předávají se starýma pendlovkama po dědovi, aniž by tušili, co za poklad doma vlastně mají. Nedělám si iluze, že by se za války motalo kolem letadel nějak moc fotografů (utajovalo se stejně tak jako teď), ale možná právě proto se ani nedostaly na veřejnost obrázky, které se třeba tenkrát fotily potají a pak se na ně buď zapomnělo, nebo se ztratily při stěhování. Sorry za filozofickou vložku
1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1714858991.8513 forum