Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 106557 / today visits: 106557 |
Je tady napsána spousta zajímavých věcí, ale je potřeba si uvědomit, že náhrada V 3S se řešila už v 80tých letech projektem SNA/SNTA který vyvíjela BAZka ve spolupráci se Zetorem (motor), Tatrou, Liazem a Projektou nebo ÚVMV(?)(kabina), Pragou (převodovka a nápravy). Celý tenhle program spolykal spousty peněz a výsledek byl 0.
V 90 letech se toho chytl Ross, protože tady chybělo auto okolo 12 tun GWV, Avia končila na 7,5t, Liaz kromě výkřiku do tmy se Steyrem začínal stejně jako Tatra na 16 tunách. Chyběli tu a chybí tu tuzemské komponenty - počínaje kabinou, motorem, nápravy, převodovka. To tu nikdo nevyrábí. Vrcholná kombinace byla rám Avia, motor Avia, nápravy Praga S5T a kabina T815 - dodnes to tu jezdí např. ve SČVAKu. Děs a hrůza.
Tím, že to takhle dopadlo má Tatra ve finále alespoň práci a nějaký výdělek. Ať se to někomu líbí nebo ne, tato kategorie aut byla potřeba, diskutabilní spíše je množství a provedení. 500 obyčejných valníků... To nevím.. A je pravda, že pokud je to i o ceně, tak tenhle koncept určitě patří mezi ty levnější. Když ne pro nás jako daňové poplatníky, tak určitě pro Tatru.. Mj. minimální náklady na TPV..
Jirko snad nejsi tak najivní, že když jsou peníze podepsané, tak se někdo bude starat o to jak dopadnou zkoušky
No vidíš v té první větě jsto hezky napsal. On totiž BOR vznikl až v době kdy bylo více méně rozhodnuto. Jinak doporučuji si pročíst prezentaci k dnešnímu podpisu. Ono je tam mezi řádky ledacos napsáno. Počítám, že cena T810 bude 60% z ceny Boru. T810 spadá do kategorie střední. Řada 815-7 jsou v kategorii těžká a na ně také přijde řada. Jetliže T810 nesplní testy a požadavky armády bude se hledat řešení takžr nechme se překvapit. Tak počítám, že tu řešíme zbytečný problém.
Toto navýšení rozpočtu na příští rok umožní Armádě České republiky pokračovat v projektu Přezbrojení AČR automobily terénními středními, který již dlouhodobě běží. Rozhodnutí o pořízení nových terénních automobilů do výzbroje Armády České republiky vyplynulo z potřeb nahradit zastaralá vozidla, např. P-V3S, ZIL, URAL. Jejich stáří se pohybuje kolem 30 let a výše.
Ministerstvo obrany oslovilo na počátku roku 2006 společnost TATRA, a. s., Kopřivnice, a zadalo jí zakázku na výrobu 556 kusů nových automobilů.
Nové automobily měly být armádě dodávány v průběhu příštích let a původní snížení rozpočtu, jak jej v srpnu schválila vláda, uskutečnění tohoto projektu ohrozilo.
Jedná se o 552 kusů v provedení „valník“, což jsou nákladní automobily, které budou zabezpečovat mírovou i případnou předmobilizační potřebu české armády.
Automobily budou používány k přepravě související se zabezpečením zahraničních misí, bojovou činností, nasazení k ochraně obyvatelstva, při ohrožení státu a při přírodních a průmyslových katastrofách a haváriích, a při výcviku.
Realizace celého projektu bude mít pozitivní dopad i na zaměstnanost v severomoravském regionu.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jinak řečeno má to být hlavní základní střední nákladní automobil pro AČR , náhrada za V3S,ZiL,Ural, budiž, když to však rozebereme, tak V3S se v podstatě nedá srovnávat s Uralem , neboť pohotovostní hmotnost je u těchto typů rozdílní u V3S je 5.850 s navijákem u ZiLa -157 5.800 a u Uralu - 375 8.400 kg, dlouho se tady hovoří o tom , že Ross je o dost lehčí než BOR a že to je ten hlavní důvod proč vyhrálo toto vozidlo tendr, ale jaká je pravda ?!!! Pohotovostní hmotnost Tatra/ROSSe (valníku) je 7.500 kg a uveze 5.500 kg a pohotovostní hmotnost BORu je 7.000 kg a užitečný náklad je 7.000 kg což pokud umím počítat tak BOR je hmotnostně o půl tuny lehčí a o 1.5 tuny má větší nosnot užitečného nákladu, navíc možnost plně panceřované kabiny, možnost změny světlé výšky u podvozku, leteckou přepravitelnost, a možnost plné součástkové základny pocházející z ČR tj. vybavení i vzduchem chlazeným domácím mototrem Tatra.
Tak ať mně někdo vysvetlí jak vůbec mohl někdo doporučit toho ROSSe když má horší TTD než BOR a navíc k tomu je opřen o dovozové díly ???!!
Jako perlička na závěr, tohle je prezentované na stránkách MO s datumem 15.12.2006 viz. foto auta :
http://www.army.cz/banneds/detail.php?id=6528
Doporučuji ještě si přečíst TTD požadavky MO pro tento tendr a porovnat se skutečností:
http://www.army.cz/banneds/detail.php?id=6529
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|