Fit test Special Hobby malý Plastic Planet malý Válka
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
Special Hobby velký   Plastic Planet velký



denní zobrazení: 116377 / today visits: 116377

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
20) 15.01.2003  -  Zdeněk Fabík    Tmelené krídlo P-51D
Jardo, v tom Walk Aroundu ty nýty skutečně vidět jsou, ale vezměme v úvahu, že jsou to všechna muzejní éra po rekonstrukci, na fotkách z výroby (např. z Inglewoodu - viz Squadron In Action či AJ press) je vidět křídlo tmelený a jsou vidět pouze linie krytů zbraní a šachet střeliva. Na druhou stranu, na snímcích z letišt jsou leckdy linie panelů vidět, tmel asi vlivem stárnutí a hlavně namáhání praskal a odpadával. Já jsem křídlo svého Mustanga rovněž netmelil...
19) 15.01.2003  -  Jarda Kubát    Tmelené krídlo P-51D
Do diskuse o profilech nepřispěju nic, prd o tom vím. Zato jsem zběžně prošel nějaké běžně dostupné publikace na P-51D a když mrknete do Walk Aroundu, najdete na některých fotkách že na křídle jsou vidět nýty, tedy netmeleno,max. přestříkáno základovkou a stříbrnou. Nemyslím že bych si spletl P-51D s P-51B;C.
Pokud vás to uklidní, tak ani já jsem na Mustangu křídlo neonýátoval, ale ani netmelil spáry, ty jsou totiž vidět na každé druhé fotce.
18) 14.01.2003  -  David Koktavý    Tmelené krídlo P-51D
Dovolím si to zhrnout a přidat něco vlastního:
Z hlediska třecího odporu je nejvýhodnější laminární proud neboli laminární mezní vrstva-dále LMV .Ten vznikne na křídle použitím vhodně tvarovaného profilu, který stabilizuje LMV.LMV je stabilní v případě proudění do podtlaku (proto posunutá max tlouštka).Myslím, že důvod proč je křídlo tmeleno je ten, že se snižuje množství a intenzita rozruchů na křídle, které by mohly vést k destabilizaci LMV a jejího přechodu do turbulentní MV.Prostě účelem je dostat na většině povrchu křídla laminární proud.Otázkou je zda nečistoty na náb. hraně křídla vedou k destabilizaci proudu.Podle mně se jedná pouze o zdrsnění povrchu a tím ke zvýšení tření, tedy k malému rozvíření (zvýšení tření), nikoliv k úplnému přechodu do turbulence, protože pochybuji že umytý letoun hned po vzletu něco zase nenachytá.Pak by to čistění nemělo takový efekt.Otvory pro kulomety apod. mohou vést pouze k lokálnímu přechodu do turbulence.Záměrně píši, že mohou.Tato problematika je dle mého názoru poměrně dost složitá a mně samotného by to zajímalo.Nicméně na tohle by asi opravdu jasně dokázal odpovědět, jen velmi zkušený odborník.Nebo možná ani samotní inženýři z NASA v tom nemají úplně jasno.

Jinak existuje tzv. aerodynamická jemnost, což je poměr součinitelů vztlaku a odporu.Snahou je aby tento poměr byl maximální.U lamin. profilů je tento poměr několikrát větší, jen při malých úhlech náběhu tzn. menších souč. vztlaku-CL. Při větších úhlech náběhu se právě posouvá bod max. podtlaku směrem k náběžné hraně a tím pádem tam nevznikne větší rozsah laminarity. Při větších úhlech mají lam. profily budˇ stejnou nebo dokonce horší jemnost.tzn. ta boule je pouze při nízkých CL
No doufám, že jsem vás svým slohově nedokonalým přednesem neunudil a taky doufám, že jsem nenapsal nějakou hovadinu po odborné stránce.
17) 14.01.2003  -  Marek Mincbergr    Tmelené krídlo P-51D
To Jan Jícha. Viz naše poválečné větroně Luňák kontra Laminár. Laminární profily jsou z hlediska odporu výhodnější, ale jsou víc náchylnější na přesnost. Ať už výroby, nebo provozu. Zeptejte se na aeroklubovém letišti proč na větroních pořád umývají křídla od much. U špičkových větoňů se tohle projevuje docela dost. Taky třeba pak mají při lítání va Finsku lepší výkony než v Německu - čistší vzduch. Aspoň mi to tvrdili ve škole. Ale to jen tak mimochodem...
16) 14.01.2003  -  Jan Jícha    Tmelené krídlo P-51D
nejenom Mustang, ale také Tempest.Laminární profil se vyznačuje tím, že má posunutou svoji nejvyšší tloušťku k polovině hloubky a někdy i za.Podívej se do některé učebnice aerodynamiky a najdi si poláry profilů. Laminární profily se vyznačují hrbolkem, který nám naznačuje, že tento profil má při některých úhlech náběhu až o 10% menší odpor a tudíž je možné dosáhnou větší rychlosti za použití stejného motoru atd.potud mé chabé znalosti. Už je to hodně dávno co jsem ze školy,35 let od maturity.
15) 13.01.2003  -  Michal Urban    Tmelené krídlo P-51D
Tohle je věc, která mi už dlouho vrtá hlavou. Tvrdí se, že Mustang měl laminární křídlo, ale já mám pocit, že tam laminární proudění nemohlo bejt ani náhodou. V první řadě ony spáry, pak to nemohlo bejt v části ofukovaný vrtulí a tam kde jsou hlavně kulometů.
Není to náhodou tak, že křídlo Mustanga má to čemu se říká "laminární profil", ale jenom v tunelu a na skutečným létadle to nebylo možno dosáhnout ?
Takže jak to je ? Prd tomu rozumím, ale zajímá mě to.
14) 13.01.2003  -  Jan Jícha    Tmelené krídlo P-51D
Mustang měl na křídlech laminární profil a u těchto profilů hraje kvalita povrchu dost podstatnou roli.Alespoň nás to na průmce kdysi učili.
13) 10.01.2003  -  Vít Málek    Tmelené krídlo P-51D
Petře to je jasné že u podobných témat nemůžeme s Dušanem chybět.
12) 10.01.2003  -  D. Šimek    Tmelené krídlo P-51D
Asi si musím poopravit znalosti, mám doma fotek fůry, ale tohle mě do očí nepraštilo. Ale může to být opravdu tím, že to člověk bere za fakt,proto budu příležitostně hledat netmelená křídla Mustangů! Něco jiného jsou ovládací plochy na křídle, ty byly ponechány NMF. Dám vědět, jak jsem dopadl.
Petře, však víš, že za námi vlaje černá hříva, ne?s4
11) 10.01.2003  -  Tomáš    Tmelené krídlo P-51D
Jardo, a nemáš namysli veriu P-51B,C alebo zrestaurovaný stroj? Môžem sa spýtať kde si videl tie fotky? Ja bych rád staval podla fotiek na ktorých je jasne vidieť nepretmelené krídlo, lenže som sa bohužial s takouto fotkou nestretol.
1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1714296145.466 forum