Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 183876 / today visits: 183876 |
Tango: OK. Filipíny nebo Indonésie? Jde o post-war vyrobenou mašinu nebo původní USAAF a po ukončení války přeprodanou? Byla dodána úplně nová z výroby a nebo je to repase? Já vím, na to se odpovědět nedá, nicméně za svým tvrzením si stojím, protože výrobní technologie se snad musela dodržovat. Těžko by si Amíci za války lajzli riskovat život svých pilotů a snižovat bojovou hodnotu výkvětu tehdejší konstrukční práce a vývoje stíhacího letounu, kterým P-51 byl.
Ne Franto, nepomůže, muzejní restaurované kusy opravdu nemají vypovídající hodnotu.
Klucí, našel jsem tohle, snad vám to pomůže vyřešit dilema:
"Můj názor je ten, že křídlo všech Mustangů by mělo vypadat právě tak."
Libore, nechci být za šťourala, ale mrkni na fotku v odkaze.
Dotaz: Jak vlastně funguje laminární proudění?
Můj model: laminární proudění je rychlejší než turbulentní. Proto nahoře na křídle dělá větší podtlak (a taky menší "smykový" odpor). Co jsem viděl fotky, laminární proudění je "vpředu", a postupně se kazí. Potom bych očekával tmelení v zadní části křídla, abych to laminárno udržel.
No vždyť jo, proto jsem vybral právě tuto fotku aby bylo vidět, že na křídle nýty jsou, ovšem až za tmelenou částí. Samozřejmě existuje hafo dalších podobných fotek i fotek, kde ty nýty nejsou až tak zřetelné, ale to je nejspíš tím, že křídlo bylo žlutou základovkou přestříkáno celé.
Hromada lidí by si asi ťukala na čelo, kdyby viděli model, který má z půlky křídla hladkou plochu nastříkanou polomatnou stříbřenkou a zbytek křídla onýtovaný a vyleštěný v NMF provedení, ale ono to tak na některých P-51 bez kamufláže mohlo klidně být a já to na svém modelu nejspíš taky tak udělám.
Sorry, ale tvrdit na základě jedné fotky něco o VŠECH Mustanzích? Už na začátku tohoto topicu v roce 2003 napsal Jarda Kubát: ne všechny Mustangy měly za války tmelené křídla je dost fotek (dobových) kde je jasně vidět, že křídlo tmelený není.
Myslím, že úvod tohoto topicu je celkem rozumný - asi ano, většinou to tak bylo, ale ne vždy.
Předem se omlouvám za kvalitu vložené fotky, dělal jsem ji narychlo foťákem z publikace na Mustanga, která mi včera přišla. Nicméně je na ní i tak dobře vidět, kam až bylo křídlo tmeleno a také řady nýtů za tmelenou částí! Můj názor je ten, že křídlo všech Mustangů by mělo vypadat právě tak.
Opakování je matkou moudrosti, a proto se ještě jednou dotknu laminárního profilu křídla P-51 a technologie jeho výroby. Jde o to, že křídlo bylo tmeleno do hloubky cca 40% křídla, tedy do linie, ve které bylo křídlo ve svém profilu nejvyšší. Všimněte si, že konstrukce křídla P-51 je jiná než u ostatních stíhaček, náběžná hrana je ostřejší kvůli lepší "průchodnosti" vzduchem a nejvyšší bod je právě až v těch 40% jeho hloubky, přičemž jiné letouny jej měly v cca 20%.
Přední část křídla (někdy ale celé křídlo) bylo nastříkáno jednou vrstvou Zinc Chromate Primer. Na ní šlo několik vrstev šedé základovky až do chvíle, kdy jí byly vyplněny všechny nerovnosti na křídle způsobené nýtováním potahu. Spáry byly poté vyplněny rychleschnoucím červeným tmelem a celá takto ošetřená plocha byla přebroušena. Na ní šla pak kamuflážní barva, u strojů v barvě kovu pak byla nastříkána stříbrná, která šla někdy jen na upravovanou plochu, ale někdy jí bylo nastříkáno křídlo celé (nejspíš v případě, že celé křídlo dostalo žlutou základovku), avšak vždy kromě klapek a křidélek. Na některých fotkách je vidět, že červený tmel byl nanesen i na některé spáry za 40% plochou a že šedá základovka byla stříkána nahodile - někdy přesně do úrovně krytu zbraní, někdy přesahovala až do cca poloviny krytu, někdy byla nastříkána šikmo vůči ose trupu směřujíce širší částí ke koncovému oblouku křídla nebo byla nastříkána v pásu v celé hloubce křídla podél styku křídla s trupem. Na spodních plochách tomu bylo obdobně, avšak plechy kryjící křídelní nádrže ani kryty podvozků ošetřeny nebyly.
Přidávám několik obrázků včetně podvozkového kola. Za povšimnutí stojí, že kolo je skrz otvory v disku průhledné.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|