Fit test Special Hobby malý Plastic Planet malý Válka
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
Plastic Planet velký   Special Hobby velký



denní zobrazení: 161435 / today visits: 161435

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
42) 28.03.2008  -  Standa K    Ceskoslovensky Junkers Ju-52
Mimochodem, o této konkrétní JU se třeba píše na stránkách Libereckého paraklubu:

Na 23.5.1952 byly zorganizovány prvé seskoky na libereckém letišti. Z centrální balírny přijel vůz s hlavními padáky PZS-1 a záložními padáky. Z Prahy přiletěl německý vysloužilec, třímotorové letadlo z vlnitého plechu, Junkers Ju-52 s imatrikulační značkou OK-BBB ( volací znak OK 3 berta ). Letadlo bylo součástí vládní letky, kterou obhospodařoval letecký oddíl SNB. Letadlo pilotoval kpt. Eliáš stejně tak, jako při všech jeho dalších startech v Liberci. Na libereckém letišti se shromáždilo několik desítek výsadkářů ze všech okresů tehdejšího libereckého kraje, v kterých para výcvik probíhal. Každý měl uskutečnit 1 seskok, většinou svůj prvý v životě.

41) 28.03.2008  -  Standa K    Ceskoslovensky Junkers Ju-52
To Petr Š: Obecně máte pravdu, ale ten předpis se bohužel důsledně nedodržoval. Rozhodně bych nesázel na to, že zrovna v případě tak velkého letadla, jakým je JU, by zbarvení a označení bylo supervzorné, když četníci měli problém s kázní ve zbarvení i u takových drobečků, jako je třeba spitfire... Ponechání stříbrné by mě vážně nepřekvapilo. Jinak je třeba si uvědomit, že i tak by JU při dodržení předpisu byla na horních a bočních plochách dosti světlá, navíc s kovovým nádechem (četníci používali metalické barvy).

Ten předpis zní takto:

Vyhláška ministerstva vnitra ze dne 27. července 1946, čís. 380/1946-Va/5,

o vnějším označení a zakročování letadel, používaných

letectvem sboru národní bezpečnosti.



Ministerstvo vnitra stanoví podle článku 4, odst. 1 vyhlášky ze dne 25. března 1946, Úřední list I., č. 58, běž, č. 954, o zřízení letectva sboru národní bezpečnosti:



Článek 1.



(1) Letadla, jichž bude letectvo sboru národní bezpečnosti při výkonu služby používati, mají základní tón kovové šedi, spodní část nosných ploch a trupu jsou v odstínu tmavším, svrchní část nosných ploch a boky trupu v odstínu světlejším; hlava trupu, okraje nosných ploch a výškové kormidlo jsou barvy šarlatově červené.



(2) Na svislé ocasní ploše letadel jsou státní barvy ve sférickém trojúhelníku. Nosné plochy a boky trupu letadel jsou označeny značkou státní příslušnosti a rejstříkovou značkou. Značka státní příslušnosti těchto letadel je O K; značka rejstříková začíná písmenem B, za nímž následující dvě písmena z řady mezinárodní abecedy, např.: O K – B Z A atd.



Článek 2.



(1) Každé letadlo, jemuž byl dán rozkaz ku přistání způsobem uvedeným v dalším odstavci, jest povinno přistáti co možno nejdříve na nejbližším letišti a podrobiti se kontrole letištních, bezpečnostních a celních orgánů; byl-li rozkaz ku přistání dán z letadla, jest letadlo povinno za tím účelem sledovati letadlo, z něhož byl rozkaz dán, až na nejbližší letiště, kde má přistáti.



(2) Rozkaz ku přistání letadla se dává:



a) radiotelegraficky nebo radiotelefonicky podle mezinárodně platných předpisů,



b) nebo za dne a za noci řadou výstřelů následujících pod sobě v desetivteřinových přestávkách, jejichž výbuchy způsobí zelené světlo nebo zelené hvězdy,



Je-li zapotřebí označiti mezi více letadly letadlo, jež má přistát, zaměří se na ně svazek paprsků nepřerušovaného bílého světla.

40) 27.03.2008  -  Petr Štěpaník    Ceskoslovensky Junkers Ju-52

Tak dnes jsem se v knize "Policeni vrtulniky", kde je cast venovana i predvalesnym ČLH a povalecnemu letectvu letectvu SNB, resp. Bezp. letectvu docetl, ze v roce 1946 byl vydan predpis pro zbarveni letadel SNB a to stredne seda + tmavsi seda zespoda + cervene doplnky. V roce 1950 byl vydan dalsi predpis a to s barvami kovove seda a olivova zelena.

OK-BBB letala u SNB, resp.BL od roku 1949 do 1953 (kdy byla mylsim znicena pri nataceni nejakeho filmu). Pri sluzbe u batovych zavodu byla asi stribrna, cili ji zrejme prebarvili v roce 1949 a melo by to byt provedeno podle predpisu z roku 46... Takze ne zelena... No a pak tam mohly byt urcite vyjimky, takze vsechno mohlo byt jinak

Uz jsem z toho trochu na hlavu 

Fotku OK-BBB jsem bohuzel jeste zadnou nevidel, mohl by mi ji, prosim, nekdo - naskenovanou - zaslat? p.stepanik@cmail.cz dekuji

39) 27.03.2008  -  Richard Plos    Ceskoslovensky Junkers Ju-52
Aha, já myslel, že byla původně určena pro armádu a teprve poté ji dostali četníci. Každopádně, jak píše Standa, z tý fotky není nic moc poznat (ta stříbraná je sice odvážná teorie, ale vyvracet byc hse jí neodvážil, tyhle fotografie fakt zkreslujou až běda).
38) 27.03.2008  -  Standa K    Ceskoslovensky Junkers Ju-52
Pavle, ona je k mání i jinde, ale všude je to velká bída. Vypadá to na důsledné dodržení četnického předpisu, ale to že to tak vypadá, to ještě nic neznamená.

Kdysi jsem měl fotku našeho Spada VII, havárku, v pěkné jednolité tmavé barvě. Vypadal jako že je v khaki, prostě pozdější zbarvení, na Spada ovšem neobvyklé. Nic nenasvědčovalo tomu, že by to mělo být nějaké přetmavené, podesponované či pod. Nebyla to ale dobrá kopie.

A pak se mi do ruky dostaly další fotky téže havárky a na nich byla mašina prokazatelně celá stříbrná (i to je ovšem unikát!). Nechápal jsem...

A tak by mě ani nepřekvapilo, kdyby ta JU byla taky stříbrná...
37) 27.03.2008  -  Pavel Klouček    Ceskoslovensky Junkers Ju-52
Ta samá fotka je v L+K 1974/24 na třetí straně obálky, ale jestli je v lepší kvalitě netuším, každopádně bude asi trochu větší.
36) 27.03.2008  -  Standa K    Ceskoslovensky Junkers Ju-52
No hlavně by to chtělo mít aspoň tu jednu fotku v lepší kvalitě. Ten přetisk v knize není nic moc k jakémukoliv závěru...
35) 27.03.2008  -  Pavel Klouček    Ceskoslovensky Junkers Ju-52
No ono vzhledem k tomu, že původně to fakt byla Baťova ZBB a ta byla stříbrná, tak vpodstatě neměla kde předtím ten armádní kabát získat. Takže buď by ho dostala při převodu četnictvu a nebo dostala kabát četnický. Záleží kde a jak ji repasovali. U Bati sloužila ZBB do 6.4.1949 a pak šla rovnou k velitelství bezpečnostního letectva.
34) 27.03.2008  -  Richard Plos    Ceskoslovensky Junkers Ju-52
Vypadá to Pavle, že je to stejně tmavé nahoře i dole. Existuje doměnka, že policajti tuhle mašinu nepřelakovali, pouze provedli své označení a imatrikulaci, pak by musela být zespoda modrá. Pokud jí přebarvili, pak asi není důvodu, aby to neprovedli svou "četnickou" zelenou. Do toho muzea se stále nemůžu dostat, i když to mám jen na druhý straně Nuseláku. Veľa roboty...    
33) 27.03.2008  -  Pavel Klouček    Ceskoslovensky Junkers Ju-52
No myslím že určitým vodítkem by snad mohlo být zbarvení spodních ploch. Pokud si dobře vzpomínám, ta fotka je v letu při výskoku parašutistů, tak by kus spodku být vidět mohl. Pokud by byla tetička tmavá i odspodu, přikláněl bych se k četnické barvě, pokud by byla světlá, viděl bych to na armádní klasiku zelená/modrá.
1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1714226947.6179 forum