Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 261234 / today visits: 261234 |
Toto jsou skutečné odlitky Brassinové sady pro kokpit Bf 109G (648140 Bf 109G cockpit), již jste viděli na renderech ve včerejší galerii.
Na Hyperscalu se objevují zajímavé komentáře k chystanému modelu, koho by to zajímalo ať koukne na přiložený link.
TD
Wilhelm Schilling je druhým, který přichází na paškál ohledně kamuflážních schémat. První vítězství dosáhl 12. května 1940, když nad Bruselem sestřelil Hurricane. Následně přidal v řadách JG 54 celkem 50 potvrzených a 13 pravděpodobných sestřelů. Většinu svých úspěchů dosáhl na východní frontě. Se zobrazeným strojem Schilling nouzově přistál 20. února 1944, když byl sestřelen během tzv. Big Weeku – masivního útoku spojeneckých leteckých jednotek na německá průmyslová centra. V té době působila III./JG 54 z letiště Lugwigslust v severním Německu. Rytířský kříž mu byl udělen 10. října 1942 za 46 vzdušných vítězství. Schillingův stroj má na trupu bohatou symboliku. Na bocích trupu pod kabinou je namalováno zelené srdce, znak JG 54, se znakem její III. Gruppe uvnitř. Hlava čerta na přídi pak značila letouny 9. Staffel. Modrý pruh okolo zádě letounu sloužil k identifikaci strojů JG 54 v rámci systému protivzdušné obrany Říše.
Sérii dnešních postů zahájímk doplňkovým textem ke kamuflážnímu schématu stroje Heinricha Bartelse.
Heinrich Bartels zahájil svou kariéru stíhacího letce nad Kanálem, kde jako příslušník Erg./JG 26 sestřelil v srpnu 1941 dva Spitfiry. Poté pokračoval v řadách JG 5 na severu Evropy, kde si v bojích proti sovětskému letectvu připsal 47 vítězství. Zbytek z celkového počtu 99 vítězství dosáhl v řadách JG 27. Osudným se Bartelsovi stalo setkání s americkými stíhačkami 23. prosince 1944. Podařilo se mu sice sestřelit jeden z Thunderboltů, na základnu se však již nevrátil. Trosky jeho stroje se podařilo nalézt až o čtvrtstoletí později, v lednu 1968. V kokpitu stroje byl nalezen nepoužitý padák, jenž si dnes lze prohlédnout v berlínském Deutsches Technikmuseum. Bartelsův Bf 109G-6 je zobrazen v podobě, v níž jej zachytily fotografie pořízené k příležitosti dosažení 70. sestřelu. Fotografie tak lze datovat k 15. listopadu 1943. Celkem 70 Abschussbalken je namalováno na směrovce společně s Rytířským křížem, který Bartels dostal o rok dříve, dne 13. listopadu 1942. Pilovité rozhraní kamuflážních barev na horní ploše křídla je typické pro část strojů vyrobených v továrně Erla v roce 1943.
Nyní následují náhledy na kokpit v brassinu doplněné o popisky.
Často kladete dotazy týkající se markingů, jež plánujeme pro Bf 109G-6 ProfiPACK. Zde je první z nich. Nebude jistě žádným překvapením, protože se jedná o stroj z boxartu, tak snad jen pro ty kteří nepoznali: Fw. Heinrich Bartels, 11./JG 27, Středomoří, listopad 1943.
Tak přesně tohle dělení ocasních ploch jsem nechtěl..No uvidíme,jak to bude sedět....
Druhý plastový rámeček, který vám představujeme, obsahuje poloviny trupu a některé díly pro vodorovné ocasní plochy ve dvou variantách. Zatím si schováváme vnitřní stranu pilotního prostoru, kterou vám představíme samostatně později. Fotografovaný rámeček byl vylisován během prvních seřizovacích testů formy a není tedy ještě zcela podle našich představ. Řešení povrchových detailů vám na něm ovšem ukázat můžeme.
Testování nových forem je vždy adrenalinovým zážitkem. A to, že by forma hned napoprvé „chodila“, se rovná téměř zázraku. Tím spíše u tak komplexního modelu, jako je Bf 109G. Důkazem jsou i testy dvou forem, které vám ve zkratce přibližujeme tímto příspěvkem.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|