Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 59936 / today visits: 59936 |
Otřepy,vtaženiny a propadliny mají i nejnovější Revelly...Což je smutné.
Mirku, i s tím závěrem naprostý souhlas, "vyrostl" jsem na nich ...
Richarde ty stránky znám, ale díky za odkaz. Jinak s modely KP máš vcelku pravdu. Slovy klasika:"Nebyly špatné, ale mohlo se z nich špatně udělat".... Zejména když jsi je chtěl postavit. Opravdu nelze věřit všem těm superlativním recenzím v malém letectvu, kde byly modely KP vychváleny až do "rudého nebe". Některé měly velice podstatné tvarové chyby (kabina Delfín, hloubka křídla MiG-17, trup Mi-8 atd.), jiné měly propadliny, stopy po vyhazovačích, asymetrické půlky trupu a pod., a jak píše Richerd, obtisky o trochu horší, než hrozné (třeba Frogové jsou použitelné ještě dnes, KPčkové už nebyly použitelné ani tenkrát)... Nemohoucnost v tomto směru vyvrcholila u La-5FN, kde byly na celolakovaném archu vytištěny jednotlivě části znaků, které si měl modelář nějak na modelu poskládat. Kladem bylo ve své době pěkné jemné nýtování, jejich dostupnost na našem trhu, přiměřená cena, výběr typů zaměřený na milovníky čs. letectví, a hezké krabičky.
Mirek: Britský Merit některé modely Aurory okopíroval, některé udělal sám (Swordfish, Avro 504 K). Potom to převzal Artiplast, který taky přidal některé originál kousky (třeba Ansaldo SVA 5) a pak to celé získal Směr. Zajímavosti o původu starých kitů lze mimochodem sosat třeba zde: www.scalemates.com. Moje oblíbené stránky...
Milan Holzapfel: Dovolím si nesouhlasit. Kovozávody NIKDY ve svém vývoji nepatřily k "extratřídě". Jejich modely se vyznačovaly řadou technologických prohřešků - povrch měl řadu propadlin, třeba zmíněný MiG-15 jich měl několik (směrovka, horní poloviny křídla...) a problémem byly i otřepy. Ty má i MiG-19, u kterého vlastním model z první série. S tím vybavením kabiny to taky nebylo vždy růžové. La-7 pouze sedačka a figurka, MiG-19 má navíc přístrojovku. Je pravda, že MiG-15 má interiér ze závratných pěti dílů (vana, sedačka, knipl, přístrojovka, pedály). Když se z té doby ale podívám na Siskina od Matchboxu, tak mám před sebou o dvě třídy lepší model s krásným povrchem, bez otřepů a s výborným lícováním. To byl taky problém KP, zatímco u starého Frogáckého Miles Masteru III drží hlavní díly pohromadě i bez lepidla a lícůjí jak nejmodernější kity... Při srovnávání s modely FROG je navíc třeba mít na paměti, že mnohé z nich vznikly deset - dvacet let před tím, než světlo světa spatřil první model KP. Každopádně mívaly mnohem méně otřepů, ostřejší a jemnější detaily bez viditelného přesazení forem a u "hadráků" uměli naznačit pronesení potahu - také jedna ze slabin KP. Mám ty jmenované modely tady před sebou na stole, včetně Š-328 od KP porovnávaného s Blackburn Shark nebo Fairey Sworfish od Frogu. Ty Frogy jsou opravdu v mnohém lepší... Vysloveně špatné modely KP nebyly, to neříkám, třeba zrovna "Šmolík" patřil k nejpovedenějším a vcelku to srovnání snese, ale extratřída? To snad ne...
Jo, já chtěl nachytat Thůda ...
No GHOSTE, i Ty ses asi minul, protože Aliplast byl předchůdce ITALERI, ještě přes mezičlánek ITALAEREI, ale tyhle okolopadesátinové potvory dělal Artiplast...
Uff uff, Mirek to vykecal ...
Já ti Thude napovím: Ali..... ... ...
Richarde, tady má Thud pravdu. Velká část forem je opravdu Aurora- Merit... Koupili je sice od Artiplastu, společně i s některými jejich původními formami /CR-32, SM-79, mc-72 atd), ale většina té první války je původem Aurora.
Thude, Aurora byla jedním z prvních výrobců plastikových modelů v USA, a je asi tak desetkrát legendárnější, než KP. Stačí kouknout na US ebay....
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|